Uncategorized

Bucuria de a planta un copacel…


Se spune ca daca vrei sa fi om in viata trebuie sa cladesti o casa, sa cresti un copil si sa plantezi un copacel. Ei bine, de copil si casa inca nici nu se pune problema, insa am acceptat cu mare placere invitatia unor prieteni buni de a planta un copacel undeva in judetul Calarasi, in comuna Mitreni. Porsche Romania a plantat cate un copac pentru fiecare dintre cele 50.000 de masini vandute in 2007. O initiativa de laudat.

De cand am aflat ca asta o sa se intample nu am mai putut de bucurie, cred ca mi-am innebunit colegii de birou…nu era destul ca numai despre Citroen C4 si despre toale le vrobesc toata ziua…zis si facut…

M-am luptat cu frigul si ploaia de afara si am mers cu zambetul pe buze sa fac ceva petru viitorul meu. Poate suna putin patetic, dar nu e asa. Un singur copacel absoarbe dioxidul de carbon pe care o masina il emana, in plus acei copacei vor intarii solul si nu vor mai permite terenul sa alunece. Am plantat doi salcami, pentru ca m-am simtit foarte bine facand-o. M-am gandit tot timpul la mine, care voi respira un aer mai curat si m-am gandit putin nostalgic la faptul ce le dau viitorilor mei copii si, de ce nu, copiilor din intreaga zona, posibilitatea de a respira acelasi aer curat pe care mi-l doresc eu. Am dat o sansa in plus si tinerilor indragostiti care isi scrijelesc numele in inimioare pe scoarta copacilor din parc. Intotdeauna mi-am dorit sa fac asta. doar ca in zona mea nu exista copaci…

M-am si murdarit putin si am pus mana pe sapa, ceea ce de mult nu am mai facut. Ce-o sa rada bunica mea cand o sa vada pozele. Si o sa mai rada cand am sa-I multumesc pentru faptul ca m-a luat cu ea pe camp si m-a invatat cum se tine o sapa in mana si, mai ales cum se utilizeaza…Pe fetele colegilor mei de sapa, Dana Savuica, Dana Nalbaru, Catinca Roman, se vedea cu ochiul limpede un sentiment de multumire si de mandrie ca impreuna am contribuit la bunastarea unor oameni care au nevoie de roadele acestei actiuni. Chiar daca cu manuitul “stiloului” (a se citi sapei) nu poti acorda nimanui nota 10, parca nu mai conteaza daca iti murdaresti blugii sau trenciul de firma…

Abea astept sa vina anul viitor si sa mai plantam ceva copacei, stiti voi, pentru noi, pentru copii nostrii pentru toata lumea…

Standard

2 gânduri despre „Bucuria de a planta un copacel…

  1. andrei zice:

    Intr-adevar, laudabila initiativa. Anul acesta am plantat si eu citiva copacei(cam 10, din care mi-au murit 2, din pacate, adica nu s-au prins). Cunosc sentimentul pe care-l descrii.Inaltator. Mergeam la 2-3 zile sa-i ud si sa fiu de fata cind le-ar fi dat frunzulitele. Fantastic sa vezi cu isi incepe viata un copac. Plantind copaci ne salvam singuri. Succes.

Lasă un răspuns

