Uncategorized

France, je t`aime…


Niciodata nu am fost prea sarguincios in studierea limbii franceze. Nu stiu de ce, dar nu am gasit-o ca pe o limba a sufletului meu. Chiar si asa, iubesc Franta pentru…masinile pe care francezii le contruiesc.

Stiu ca exista aceia dintre voi care vor zambi cand vor citi acest material, pentru ca toata ziua numai despre Citroen C4 vorbesc si nu e un secret faptul ca imi doresc de multa vreme aceasta masina.

Multi m-au intrebat de ce iubesc masinile din tara turnului Eiffel si pentru ei am scris acest scurt articol.

“E foartee frumoooasa!” si am citat-o pe o buna prietena de-a mea care conduce un C4. Da, trebuie se recunoastem ca masinile frantuzesti trezesc in noi anumite sentimente de placere atunci cand ne depasesc pe strada. Mie mi se par cel putin senzuale si aici vorbesc de Renault Fluence Concept si de Peugeot Flux care, creatia romanului Mihai Panaitescu. Mi se mai par cel putin destepte, masinile frantuzesti. C4 se conduce de la un adevarat cockpit dotat cu volan cu butuc fix, ca sa nu mai pui la socoteala ca scaunele acestei masini vibreaza daca din neatentie parasesti banda de trafic fara sa semnalizezi. 

Recent am condus noul Peugeot 308, un  model nou care a evoluat rapid. Pana si in Fagaras am vazut trei, deci va puteti da seama 😛 . Inca o data francezii mi-au demonstrat ca pot crea lucruri de o finite deosebita si pot importa elemente de la automobile foarte scumpe masinilor de linie. Mi-a placut stilying-ul caroseriei si al interiorului. Bordul este acoperit in intregime de un material moale care nu este nici lucios. Asadar, arata bine, este fin la atingere si nu reflecta lumina soarelui care poate orbi soferul. Gurile de ventilatie sunt rotunde si incadrate in crom, iar cele principale asezate pe consola centrala mi-au adus aminte de A4 Cabrio. Ca tot veni vorba de consola centrala…aceasta este inclinata si evoca masini super sport cum ar fi Maserati Granturismo sau Lamborghini Gallardo. Concomitent, interiorul lui 308 mi-a dat senzatia de spatiu, deschidere, lumina. Parbrizul este imens, iar geamurile mari garanteaza un interior scaldat in lumina naturala si, in acelasi timp, vizibilitate peste medie.

Asadar, iata o caracteristica importanta a masini frantuzesti…te face sa te simti important si respectat, chiar daca nu a costat o “caruta de bani”.

Iubirea mea pentru masinile din Franta se intinde bineinteles si in domeniul performantelor dinamice, unde un Renault Clio RS de ultima generatie garanteaza senzatii tari, gratie celor 200 CP. Aceasta bombonica energizanta se conduce ca o masina normala, un Polo de 1.2 de exemplu, pana la 2500-3000 de rotatii pe minut, dupa care armasarii se dezlantuie intr-un spectacol galopant de viteza.

Cu fiecare model nou lansat pe piata, francezii aduc ceva nou. Sunt mereu in contact cu ceea ce publicul isi doreste si fac mari eforturi pentru a le satisface. Volanul cu butuc fix, cel mai mare parbriz din clasa, cel mai bun rating la testele de siguranta sau dotari de infotainment din cele mai vaste sunt armele cu care francezii isi doresc sa cucereasca lumea. Imi place sac red ca cu fiecare model nou armate de designeri si ingineri se gandesc la mine si la ce mi-as dori in viitor. Cred ca tuturora ne-ar face mare placere sa stim asta…

Acum sa nu credeti ca nu simpatizez si alte masini. Sunt sigur ca dupa 35 de ani o sa conduc un Touareg, o masina mai sobra si mai “domnoasa”.   Cred ca dragostea pentru masini evolueaza o data cu varsta si pe masura ce crestem si evoluam ca indivizi ne canalizam visele auto inspre alte clase si concepte.

Dar pana la un Touareg mai e vreme suficienta pentru a conduce un C4, un C-Crosser si un C5 din generatia noua 😛

 

Voua ce masini va plac, din ce tari si, mai ales, de ce?!

Standard

Lasă un răspuns

