Uncategorized

4 tricouri, 3 bascheti si 2 amintiri


Camil Petrescu a scris “Jocul ielelor” amintindu-si de o scena petrecuta intr-o sambata de mai 1916 cand, pe timp de studentie, a asistat la o batalie de flori: “…tinere si fete cu obrajii aprinsi de batalie aruncau ramasitele cosurilor, garoafe, margarite, bujori…Zdrobite in picioare, corolele erau impinse catre rigolele trotuarului…” . Indemnat de amintiri, un nostalgic mereu indragostit a redenumit strazile din centrul vechi al capitalei “Strada unde am sarutat-o pe Mimi” sau “Strada pe care am intalnit-o pe Maria”.

Amintirile se leaga de anumite evenimente, oameni sau obiecte cu care am interactionat in trecut si cu care am avut, poate, o relatie deosebita. Orice detaliu poate atrage rememorarea amintirii in cauza: un miros, o culoare, un suspin…o haina…

Pasionat fiind de haine, multe dintre amintirile mele se reflecta si asupra lor. Alexandra a lansat propunerea de a vorbi despre ce amintiri ne trezesc obiectele vestimentare mai vechi si asta m-a pus pe ganduri. Nu mi-am dat seama cate amintiri am legate de o anumita piesa de vestimentatie, chiar daca aceasta era la fel de mica precum o bratara.

Amintiri sunt destule, dar multe nu voi impartasi pentru ca sunt egoist si imi place sa am lucruri numai ale mele.

Va povesteam in “Subiecte Tabu” despre perechea mea de veluri visinii ale caror culoare se schimba dupa cum erau priviti. Eram copil si alergam prin ploaie catre scoala. Bucuria a disparut atunci cand, la teza de istorie, am fost prinsi cu acordeonul in banca, eu si colega mea de banca, Ioana. O bratara lata de piele am avut, cred ca, sapte ani. Am cazut de pe role la tara si dat fiind faptul ca era vorba doar despre o contuzie minora, medicul mi-a imobilizat incheietura cu o bratara lata, din piele maro captusita cu puf alb. De mult ma facusem bine si am purtat acea bratara multi multi ani pana cand, intr-o zi, s-a rupt. Am tras o cazatura zdravana pentru a o obtine si am petrecut alaturi de ea in tara, dar si in afara cu cea care credeam atunci ca este femeia perfecta, Costina. Pacat ca nu a fost. Dar cum vad numai jumatatea plina a paharului, acum, alaturi de Andreea traiesc o poveste minunata ale carei inceputuri sunt legate de baschetii negrii. O faceam sa rada de fiecare data cand, in timp ce ni se faceau poze, ridicam piciorul ca obiectivul sa prinda celebrele incaltari. Intr-un troller albastru mi-am adus la Bucuresti toata sperantele si toate bunurile materiale care ma leaga de Fagaras. Am trecut prin multe impreuna, eu si bagajul albastru. Am venit de doua ori in picioare pe holul trenului pana la Bucuresti si am zburat impreuna pana in Italia. Nestiind cum urma sa decurga preluarea bagajelor in aeroportul din Milano, am stat cu sufletul la gura cateva minute bune pana cand troller-ul meu si-a facut aparitia. Incaltat cu bocancii de piele intoarsa si imbracat cu un tricou portocaliu mi-am petrecut prima zi de munca la Auto Expert. Imi aminesc cu drag de prima zi, crispat la calculatorul din colt si conectat la cele mai noi stiri legate de Salonul Auto de la Detroit despre care urma sa scriu un material de 4 pagini. Materialul a iesit bine, am facut cunostinta si m-am imprietenit cu toti colegii, lunile au trecut, dar nu pot sa uit rigiditatea cu care m-am prezentat in primele luni la munca. Cum as putea sa uit eu sabotii de piele marca Leonardo. Patru ani i-am purtat, din Club, pana pe malul garlei din Vad sau al bordurii din fata cafenelei D&C. Cu pantaloni lungi, scurti, trei sferturi, am iubit acei saboti pana in momentul in care am aflat, incaltat cu ei, ca prietena mea ma inseala si i-am transformat in papuci de casa. “Ce ti-ai luat din primul salariu?!” este de multa vreme o intrebare cliseu. Oricum, raspund cu aceiasi mandrie de fiecare data indreptand privirea catre pamant: “O pereche de pantofi sport, care iau forma piciorului, negri cu fir portocaliu”. Spre marea mea surprindere, portocaliul va fi in 2008 culoarea anului si deci o sa-i vedeti des. Tricoul cu maneca lunga Zara, negru cu gri, imi aduce aminte de o frumoasa zi de nastere si de o prietenie de care sunt mai mult decat mandru. La implinirea a 20 de ani am primit din partea bunei mele prietene, in acelasi timp mentorul meu, Nina, un tricou superb negru care, culmea, se asorta perfect cu o pereche de espadrile cumparate in acelasi an de la Frankfurt. Asadar, tricoul imi aduce aminte de prietenia ce ma leaga de Nina, iar espadrilele de prima mea calatorie in Germania. Nu se putea ca prima mea calatorie, in calitate de sofer, la bordul unui C4 sa nu treaca neobservata. O vesta gri cu maneci albe si o pereche de pantofi sport imi aduc si acum aminte de C4-ul berlina bej pe care l-am condus 3 zile si cu care am facut aproape 500 de kilometri fizic si cu siguranta mult mai multi cu ajutorul mintii. Aceleasi piese vestimentare imi aduc aminte de prima iesire in oras alaturi de componentii forum-ului clubc4.ro. De aici si prietenia cu Loredana, PR-ul clubului, un om cu suflet mare de care sunt mandru sa fiu legat.    

Stau si ma uit inspre dulap. In loc de haine vad stive de amintiri mai mult sau mai putin placute. Viata e facuta din astfel de lucruri si sunt convins ca in ultimele clipe ale vietii numai amintirile ma vor putea alina. Amintirile legate de oameni dragi, haine si, cu siguranta, o berlina bej pe care am condus-o trei zile pe vremea cand aveam 20.

Standard

2 gânduri despre „4 tricouri, 3 bascheti si 2 amintiri

  1. Asta intra la categoria „Asa da!”. Foarte bine ca iti amintesti atatea lucruri. Iti voi onora tagul cel vechi intr-o zi si voi incerca sa-l combin cu povestea amintirilor din spatele hainelor 😉

Lasă un răspuns

