Uncategorized

Eu…si numai eu…


Ford Kuga-septembrie 2008

 

CONTACT:

borcearaducu@yahoo.com

0741 627 631

Astazi am fost rugat de o colega de facultate sa scriu cateva randuri despre mine si mi-am dat seama ca nu as sti ce sa scriu. Pe langa faptul ca nu prea am cu ce sa ma laud, viata mea a fost pana acum atat de agitata incat mi-e frica sa nu uit ceva aparent lipsit de importanta. Dar totusi mi-am propus sa incerc…

De 20 ani sunt pasionat de masini. Cred ca m-am nascut “cu fundul in masina”, dupa cum chiar bunicile mele spun. Pana la cinci ani stiam numele tuturor masinilor de pe strada mea si, surprinzator, masina mea preferata era un Ford. Abia mai tarziu am inceput sa cred in destin. Abia atunci cand am inceput sa colaborez cu Ford in domeniul design-ului auto am inteles ca totul in viata are un rost. Prima revista auto pe care am primit-o a fost una cu Ford Capri si prima masina straina in care am pus piciorul a fost Ford-ul Sierra al nasilor mei. Aveam doar 5 ani. In fiecare an imi serbez ziua de nastere in familie. Intai octombrie este zi de sarbatoare in familiile Borcea si Oltean, pentru ca singurul copil al familiei implineste o noua varsta. Ei bine, am aflat cu mirare ca pana si ziua mea de nastere este legata de istoria Ford. Intai octombrie 1908 a marcat lansarea pe piata a primului automobil mondial, Ford T. Iata ca nu a fost atat de greu….deja am povestit jumatate din viata mea.

De mic am fost atras de design si, normal, de masini. Aveam vise marete, imi doream sa ajung sa modific automobile, sa le promovez si sa le conduc. Asa ca decizia de a deschide prima expozitie de design auto din Romania in 2003 nu a fost o surpriza pentru prietenii si familia mea. Succesul a fost

Audi A4 Concept-2005

Audi A4 Concept-2005

neasteptat. Colaboram cu Ford de aproape un an si, acum buna mea prietena, Nina Bratfalean m-a ajutat cu promovarea evenimentelor in presa centrala: la televizor, prin reviste si ziare. Nici nu mi-am dat seama cand am deschis-o pe a doua si pe a treia. Asa am inceput sa prind gustul organizarii de evenimente, de a comunica cu oamenii si de a-mi expune ideile. In toate cele trei evenimente am fost sustinut financiar de Romcar, importatorul general Ford pentru Romania si, mai mult decat atat, am avut ocazia sa particip la evenimente nationale ale echipei, cum ar fi lansari de automobile sau evenimente comemorative ale implinirii a 100 de ani de existenta a Ford Motor Company. Aici am invatat “cu ce se mananca” un eveniment de anvergura si a fost “sadita” in inima mea pasiunea pentru Relatiile cu Presa si Publicul.Am participat la cursuri de muzeografie si design. Daca de primul curs nu as mai putea sa povestesc prea multe, decat ca am participat la el pentru a petrece timp cu o fata, despre Arhitectura si Design as putea sa va povestesc la nesfarsit. D-na Boeriu mi-a “cizelat mana” si mi-a aratat cum sa dau viata formelor. Trei ani am fost parte a Consiliului Local al Tinerilor Fagaras, de unde am plecat numai cu amintiri placute. Sunt mandru de viata pe care am avut-o. Niciodata nu mi-a lipsit nimic si asta ii datorez mamei mele, care dupa moartea tatalui meu a preluat cu indarjire rolul de cap al familiei. Am acasa o colectie de 200 de machete auto si tot atatea reviste, dar nu exista zi sa nu ma gandesc care este viata unui copil care nu are tot ce am eu. Asa ca, in 2004, am salutat initiativa Romcar de a face cadou o jucarie copiilor defavorizati. Campania “Da-mi o masinuta” a fost un succes si ma mandresc cu faptul ca am luat parte la aceasta desfasurare de forte. Pe aceasta cale, le multumesc si tuturor acelora care cumparand in acea perioada o masina de la Ford au donat jucarii copiilor gazduiti de Leaganul Sfanta Ecaterina. Sunt hotarat ca in 2008 sa mai particip si la alte campanii de binefacere si, de ce nu, chiar sa pun bazele unei campanii de ajutorare a copiilor din casele de copii.

Odata cu trecerea timpului am decis sa renunt la design-ul auto. Chiar daca ajunsesem sa fiu

Ford Fiesta-2005

Ford Fiesta-2005

 cunoscut chiar si la Detroit, am trecut de cealalta parte a baricadei si am devenit, mai intai, redactor al unei reviste auto. Intr-un fel nu am parasit zona creatiei, pentru ca fiecare text pe care il scriu este distinct, dar in acelasi timp personal, exact ca si in cazul masinilor pe care le desenam. Cu fiecare nou material, ca si cu fiecare nou model, incerc sa ma leg de elemente diferite si sa imi schimb stilul cu scopul de a introduce ceva nou, modern, distinct. Am realizat prima rubrica de design auto din Romania, sper ca am facut-o bine si ca cei aproximativ 13.000 de cititori au cumparat lunar revista Auto Expert sunt multumiti. Impreuna cu un tanar designer roman, laureat al Peugeot Design Contest, expuneam luna de luna cate o masina aflata in productia de serie cu un design spectaculos. La revista am realizat si o rubrica de VIP, care ma incanta foarte mult pentru ca aveam posibilitatea de a cunoaste oameni deosebiti cu realizari peste masura. Din aceasta postura am dat mana cu Malvina Cervenschi. Radu Naum, Vali Barbulescu, Ana Maria Prodan si, cum as putea sa o uit pe diva Mihaela Radulescu.

Ratiunea si responsabilitatea le-am atins tarziu, cam dupa ce am obtinut postul la revista Auto Expert. Am invatat ca banul se castiga greu si dispare repede. Am invatat sa devin mai cumpatat si sa-mi cantaresc actiunile de doua ori inainte de a le face. Asa ca, in loc sa ies in fiecare seara in oras mai

Citroen DS19-2004

Citroen DS19-2004

bine pun bani “la saltea” si imi cumpar haine. Am descoperit ca sunt foarte pasionat de haine si imi place sa merg la cumparaturi mai ceva decat prietenei mele. As sta cu orele prin magazine proband haine. Din fiecare deplasare in strainatate ma intorc cu haine, pantofi si accesorii. Cumpar reviste de moda si lifestyle, gen Esquire, Mens`s Health, Men Vogue, si de fiecare data cand merg la cumparaturi caut numai haine care m-ar ajuta sa ma mentin in trend. Am cateva kilograme in plus si o burtica “de cola”, dar nu ma simt complexat, chiar daca glumesc si le spun tuturora ca eu ma rostogolesc nu merg. Oricum, m-am ambitionat atat de tare incat m-am inscris la cursuri de aerobic si pilates, poate poate mai dau ceva jos.

Intotdeauna am fost deschis la nou si la culoare. Nu mi-a fost rusine sa port roz sau rosu, iar cand vremea a venit sa-mi achizitionez un telefon nou, “the lucky colour” a fost visina putreda. Imi plac alegerile indraznete si prefer oricand o seara in club peste una monotona in fata televizorului.

Nu am pictori sau scriitori preferati. Poate pentru ca mi-am petrecut prea mult timp in lumea mea, a masinilor, am pierdut din valorile pe care unii le considera importante. Admir designeri, adimir jurnalisti sau oameni din media. Walter de Silva este designerul caruia ii datoram imaginea ravisanta a noii linii de automobile Alfa Romeo sau Audi, iar lui Alexandre Malval ii port o admiratie extraordinara pentru modul in care a conceput Citroen C4 Coupe, masina mea preferata, pe care mi-o doresc de cand a aparut.

Cand am fost rugat sa scriu aceasta prezentare mi-am intrebat prietenii cei mai apropiati ce sa scriu. Unii mi-au sugerat sa vorbesc despre mine, altii despre cariera, dar numai unul mi-a dat ideea sa impartasesc si visele sau proiectele mele de viitor. Ei bine, lui, ma rog, ei, am sa-I multumesc. Pe viitor as vrea sa ajut copii nevoiasi sa beneficieze de aceiasi sansa ca si mine, as vrea sa ii ajut sa invete in scoli curate si din manuale noi, peste care zeci de ani sa nu fi trecut. As mai vrea sa ajut si batrani, pentru ca intelepciunii lor ii datoram viata pe care o traim. Nu stiu cum am sa fac asta, dar probabil o sa auziti cand se va intampla. Un alt vis maret al meu ar fi sa-mi deschid o afacere, o agentie de BTL sau una de PR&Communication, bineinteles in parteneriat cu un asociat puternic, care sa ma indrume. Imi doresc si un C4 Coupe, care o sa fie prima mea masina, dar si o casa, o garsoniera modesta intr-un cartier cochet…Sunt sigur ca niciunul dintre aceste proiecte nu se va materializa in viitorul apropiat, dar vor fi etaloane ale muncii mele si sunt sigur ca voi persevera in incercarea de a le atinge.

Ce as mai putea spune despre mine?!

Tocmai m-am imbarcat intr-o noua etapa a vietii, mi-am schimbat job-ul si m-am reorientat adiacent domeniului auto. Am parasit AutoExpert pentru revista Max, care se va lansa in curand si in Romania. Nu regret alegerea facuta si sper ca in continuare sa-mi mearga la fel de bine…

Cred ca am povestit destul de multe despre ceea ce am fost eu ieri, cum sunt azi si cum mi-as dori sa fiu maine….a venit vremea sa inchei…

Ford Kuga-Septembrie 2008

Fiat 500 si Piaggio Fly-Iunie 2008

Fiat 500-Iulie 2007

Alfa Romeo Spyder-Mai 2008

 

Standard

6 gânduri despre „Eu…si numai eu…

  1. si eu care ma gandeam ca mi-ai comentat articolu:)) dap, am constatat asta, dar nu stiu prin ce metoda nu pot sa-mi schimb fondul…promit sa incerc harder next time:P

  2. Bordas Daniel zice:

    Incantat! Cred ca am sa-mi cumpar ca urmatoare masina KIA! de fapt ma batea gandul mai de mult. Acum sunt sigur pe un 4|4! Nu pot Ford 4|4.
    Imi place abordarea ta de viata!

  3. Va multumesc!
    Cred ca cei de la Kia sufera in continuare, pe anumite modele, de o lipsa a grijii fata de detalii si finisaje. Din categoria SUV compact v-as recomanda un Ford Kuga sau o Honda CR-V…si VW Tiguan ar fi o varianta potrivita, insa nu e atat de modern si de frumos dezvoltat ca Ford sau Honda…chiar si Peugeot si Citroen s-au desteptat in domeniul asta gratie lui Mitsubishi…urmatoarea mea masina stiu sigur ca va fi un Citroen…

Lasă un răspuns

