Articole

French Jet set


112_0710_04z2008_citroen_c5side_view.jpg  112_0710_03z2008_citroen_c5front_three_quarter_view.jpg  2008-citroen-c5-21.jpg    2008-citroen-c5-41.jpg

Ma declar fan inrait al finului si, in acelasi timp, extravagantului design francez, asa ca noul Citroen C5 nu putea sa treaca neobservat de radarul meu fin. Vestea buna este ca lansarea comerciala a modelului se apropie si ingredientele din care acesta este compus par sa-i garanteze succesul.                                              Design-ul acestui model a fost elaborat de tanarul designer Alexandre Malval si reprezinta evolutia clasicului automobil sedan: caroserie tricorp, silueta alungita, console fata si spate ample etc. Ca fiecare nou model Citroen, C5 a fost tratat separat de restul gamei astfel incat fiecare component al liniei de modele are o personalitate distincta si se poate identifica mai bine cu un anume tip de clientela. Lungimea de aproape 5 metri plaseaza noul C5 in segmentul superior al clasei medii, cot la cot cu noul Renault Laguna sau noua generatie de Audi A4. Design sportiv elegant Cand privesc noul C5 nu pot sa trec cu vederea grija pe care designerii au acordat-o detaliilor fine. Parca fiecare centimetru din aceasta noua masina a fost slefuit de aceiasi mana. Imbinarile dintre elementele functionale si cele pur estetice sunt aproape perfecte, iar solutiile simple de organizare a design-ului exterior se impletesc cu functionalitatea acestuia. Mai mult decat atat, C5 a preluat anumite elemente constructive de la limuzina C6, preferata sefilor de stat ai Frantei, fapt ce sugereaza asteptarile pe care Citroen le are de la noul model. Ampatamentul de 2.82 metri si consolele fata/spate scurte au permis crearea unui interior generos ce ofera confort sporit la nivelul mainilor si picioarelor. Usile decupate aproape drept faciliteaza accesul la habitaclu, iar manerele simple ale acestora sunt mai ergonomice comparate cu cele ale generatiei anterioare. Luneta concava este un element interesant de design si o demonstratie in plus a faptului ca Citroen este un brand distinct. Linia laterala a fost creata parca in tunelul de vant. Pe langa faptul ca aduce aminte de un coupe, aceasta garanteaza si un bun coeficient aerodinamic ce reduce frecarea cu aerul si diminueaza consumul de carburant. Lateralele se remarca si prin spatialitate. Stalpii B si C sunt vopsiti mat ceea ce creaza iluzia de deschidere si continuitate a suprafetei vitrate, iar abundenta detaliilor fine cromate atrage sclipiri de lumina in locuri precise cu acelasi scop, cel de a spatializa design-ul. Conceptul de brand awareness este interesant de urmarit la C5. Partea din fata este creata pe baza logo-ului companiei, chevronul. Farurile urmaresc linia imaginara trasata de emblema si toate muchile acestora sunt dublate la interior intocmai pentru a induce soliditate si apartenenta la un brand puternic.

Consola spate este ceva mai „cuminte” cand vine vorba de brand-uire sau focusarea pe un anume element de design. Stopurile sunt plasate la inaltime ceea ce garanteaza vizibilitate de la distanta si protectie fata de tamponarile usoare. Nu pot sa nu remarc contrastul dintre fata si spatele masinii. Spatele este simplist realizat, minimalist, redus la esential, in timp ce consola fata este focusata pe impact, pe brand. Stopurile in forma de bumerang indreapta privirea catre logo-ul Citroen plasat pe mijlocul capacului portbagajului.

Un interior pe masura

 citroen_c56interior.jpg  scaune-c5.jpg ceas-bord-c5.jpg  volanc5.jpg 

 

Exista unitate intre interior si exterior. Parca liniile capotei si a lateralelor au patruns prin parbriz in habitaclu si au dat nastere plansei de bord. Aceasta este orientata clar inspre sofer. Interesanta este pozitionarea tuturor comenzilor la indemana acestuia. A doua generatie a volanului cu butuc fix integreaza comutatoarele destinate computerului de bord, sistemului audio, pilotului automat etc. Mai mult decat atat, butoanele sunt acoperite de un material moale, placut la atingere care reduce uzura in timp a acestora. Butucul fix al volanului permite airbag-ului o deschidere optima fara a tine cont de raza la care coroana exterioara este invartita. Soferul beneficiaza de guri de ventilatie separate pasagerilor, plasate in apropierea corpului acestuia, astfel incat miscarile pentru setarea fluxului de aer sa fie reduse la minim. Ceasurile de bord sunt realizate intr-un stil retro futurist, fiind in acelasi timp caracteristice masinilor sport, prin forma rotunda. Acele indicatoare se deplaseaza pe marginea exterioara a ceasului astfel incat centul acestuia poate fi ocupat de afisajul computerului de bord. Designerii au combinat analogul si digitalul pentru a oferi un flux de informatii continuu si usor de asimilat. In acelasi ton cu exteriorul, liniile drepte si liniile curbe sugereaza un dinamism atent studiat.  

Mecanica diversificata, dotari complexe    

radiografie.jpg     tehnic.jpg      tehnic2.jpg 

 

Cat despre partea tehnica, noul C5 poate fi echipat cu o paleta de sapte motorizari, trei alimentate cu benzina (1.8i 16V 127 CP, 2.0i 16V 143 CP si 3.0i V6 215 CP)si patru diesel-uri HDI (1.6 110 CP, 2.0 138 CP, 2.2 173 CP si V6 208 CP). Plaja mare de motorizari garanteaza adresabilitate catre segmente distincte de clientela cu venituri diferite. Asadar, publicul tinta este unul variat si vanzarile sunt asteptate sa fie pe masura. C5 poate fi echipat cu suspensie conventionala sau hidractiva (Hydractive 3). Aceasta din urma mentine caroseria la o inaltime constanta fata de sol fara a tine cont de greutatea pe care masina o transporta si este dotata cu un modul Sport care permite setarea suspensiei pentru un feeling mai dinamic.

C5 este o masina clar orientata catre confortul, siguranta si bunastarea pasagerilor. Standard masina este echipata cu pilot automat si limitator de viteza, iar pentru modelele dotate cu Hydractive 3 constructorul ofera si o frana de parcare electronica si asistenta la pornirea din rampa. Mai mult decat atat, C5 este dotat cu senzori de parcare si un modul electronic ce anunta soferul daca in vecinatatea masinii se afla un loc de parcare suficient de mare pentru a acomoda C5-ul. Sunt ingnorate spatiile de parcare mai mici de 3 metri si mai mari de 8. Functia LDWS (Lane Departure Warning System) preluata de la C4 si C6 anunta soferul daca a depasit linia de demarcatie a soselei fara a semnaliza in prealabil acest lucru. Farurile cu iluminare xenon adaptive fac si ele parte de pe lista de dotari. 

 La fel, dar totusi diferit Cand am inceput sa scriu acest material l-am prezentat pe C5 familiei mele de prieteni si unul dintre ei a ridicat o problema interesanta: seamana sau nu cu un BMW!?!In primul rand aceasta asemanare nu poate fi decat una fericita, de bun augur pentru Citroen. Inseamna ca C5 s-a transformat intr-un model matur care este comparat de public cu automobile din clasa premium si nu cu cele din entry level. Acesta este un grad de recunostinta important, mai ales ca masina pleaca de la premisa ca arata la fel de bine ca un BMW si va fi perceputa de public drept o masina premium, evoluata. Profit de aceasta ocazie pentru a-i transmite amicului meu, Adrian, ca linia celui de-al treilea geam lateral nu este un Hoffmeister kink adevarat. Acest „calling card” al BMW foloseste un design circular al muchiilor celui de-al trilea geam lateral, intarit cu un strat mai gros de crom care se arcuieste dupa forma geamului. Acelasi lucru se poate spune si despre stopuri, care sunt stilizate opus celor regasite pe BMW-ul Serie 3 fabricat dupa anul 2000. La modelul bavarez stopurile urmaresc linia aripiorei integrate in capacul portbagajului, iar cele doua sectiuni de far sunt denivelate in partea superioara si nu in cea inferioara cum se intampla in cazul C5-ului. 

Anunțuri
Standard

Un gând despre „French Jet set

  1. Adina zice:

    Foarte interesant punctul tau de vedere.As vrea sa vad mai multi dintre noi(jurnalisti in devenire), care pot construi un top personal al celor care constituie „hrana” noastra zilnica:D.Nota 10, colegu’;)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s