Articole, Uncategorized

Renault Megane 3-Episode 1-The preview


PENTRU MAI MULTE DETALII CONSULTA POSTUL DIN 12 OCTOMBRIE: MEGANE, SUPERBUL MEGANE

Tocmai am realizat ca atunci cand esti in vacanta sau, ma rog, concediu, mintea ta fuge in diferite locuri si ajungi sa te gandesti la lucruri pe care in alt context nu ti le-ai fi imaginat. Asta a fost doar ca o paranteza, pentru ca astazi, ca in fiecare zi in care rasfoiesc presa auto, m-am gandit care sunt punctele forte ale design-ului auto contemporan, what makes modern design tic…

Si tocmai cand incepeam sa inteleg si puneam pe taste solutia aestei ecuatii complicate a design-ului auto modern, sistemul meu de valori a fost dat peste cap de revista Auto Plus. Ca sa vezi, se pare ca baietii astia destepti au reusit sa se « infiltreze » in garajele Renault si sa surprinda doua variante de caroserie ale viitorului Megane, ce va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris in toamna anului curent. Spionate au fost modelele in trei (coupe) si cinci usi, primele dintr-o gama complexa de automobile care in 2008 cuprinde doua monovolume (cu cinci si sapte locuri, ultimul avand caroserie alungita), un CC, o sportiva RS, un crossover, o berlina si un break.

Inainte de a trece cu adevarat la fapte, tin sa va lamuresc intr-o mica problema, cea a masinilor gata de productie spionate. Word has it, ca procesul de spionaj se petrece cu bunastiinta constructorului in cauza, basca, in unele cazuri pare ca insusi fabricantul a aranjat flagrantul pentru a atrage atentia asupra unui anumit model.

Design a la 2008 !

Va propun sa ignoram scrisul mic in limba franceza si sa-l « ochim » pe Megane fara sa dam atentie cuvintelor laudative. Sigur pana aici este un lucru, cele doua variante de caroserie spionate urmeaza trendul clasei compacte si se vor adresa unui public diferit. Ca si Astra, C4 sau Cee`d, spre deosebire de Golf, Auris sau A3, cele doua modele se aseamana numai pana la nivelul stalpului B, dupa care este trasata o cu totul alta caroserie. In cazul de fata, cu puterea exemplului in mana, mi se pare ca varianta Coupe, inspirata din conceptul Megane Coupe Concept prezentat anul acesta la Geneva, se aseamana si poate concura fara probleme cu VW Scirocco , in timp ce caroseria in cinci usi poate fi considerata o alternativa viabila la Seat Leon sau Opel Astra.

Trebuie sa recunosc faptul ca Megane Coupe imi place foarte tare. Linia laterala este foarte dinamica si in your face, chiar daca stalpul C extraordinar de gros si umerii foarte lati si inalti ar putea crea probleme celor care se urca pentru a doua, treia oara la volan. Oricum, eu as cumpara un astfel de model doar de dragul artei si nu pentru ergonomia design-ului exterior. Ma bucur sa vad ca Renault a renuntat la design-ul in scari al usii portbagajului. In primul rand pentru ca nicio masina nu-si merita porecla de « fier de calcat » si pentru ca acest design a fost ahead of its time si nu toata lumea a inteles despre ce este vorba. Multumita unor designeri chibzuiti, Renault a revenit pe calea cea buna si noul coupe este cu 200% mai dinamic decat predecesorul sau. Consola spate inalta si geamul mic sunt marci ale automobilelor sport de cariera si departe de aspectul practic, aceasta constructie permite un volum marit de incarcare la nivelul portbagajului. Stopurile imi aduc aminte de cele utilizate pe micul Clio Tourer, insa forma laterala colturoasa surprinde savoarea Astrei GTC. Designeri Renault, va rog frumos sa lasati partea din fata a coupe-ului in pace. Cele trei grile de adimisie a aerului de culoare neagra sunt extrem de dinamice in simplitatea si masivitatea lor. Proiectoarele rotunde externalizare spre marginea spoilerului dau o tusa sportiva dat fiind faptul ca acest artificiu a fost initial folosit doar de gama Renault Sport (RS).

Berlina atrage si ea priviri admirative. Este simpla, comparata cu modelul Coupe. Taietura portbagajului si unghiul de cadere al lunetei pe usa portbagajului este ceva mai moale decat la Clio. Sunt inca putin dezamagit de forma farurilor lipsite de personalitate care dau spatelui o alura de Ford. Cred ca pentru berlina designerii au renuntat la prea multe elemente de individualitate, prea repede.

Interior premium style

Stau si ma uit atent la plansa de bord, la volan, la consola centrala si incerc sa-mi aduc aminte unde am mai vazut asa ceva. Zambesc atunci cand imi amintesc pentru ca imi place ce vad. Consola centrala lata si scunda este specifica constructorilor de automobile premium germane, la fel si organizarea cu sistemul de climatizare sus si cel audio jos. Chiar si asa aceasta constructie prinde masina foarte bine, creaza un look dinamic si da un aer premium interiorului.

Cam atat la o prima privire. Promit insa sa analizez bine fotografiile si sa revin cu o analiza a design-ului mult mai complexa. Va propun mai apoi sa analizam putin si concurenta…dar asta maine, poimaine.

Anunțuri
Standard

4 gânduri despre „Renault Megane 3-Episode 1-The preview

  1. Zeon zice:

    Si mie imi place. Mai ales volanul. Sunt curios, ce fel de dinamica si stabilitate va avea.
    Legat de consola centrala: e frumoasa, dar s-ar putea sa aiba probleme ergonomice. Adica, in multe masini piciorul drept la un om cu statura normala are putin loc, mai ales in clasa compacta, din cauza consolei. Consola este foarte aproape de genunchi. O consola intr-o masina mai mare (ex. Laguna) poate incape mai bine… sau nu?

  2. Dap! Se pare ca Renault va da lovitura cu Megane III. Am observat si eu aceiasi problema, cea a limitarii spatiului genunchilor. Sa sti ca poate deveni o problema doar daca o lasi sa te enerveze. Poti sa-ti dai scaunul mai in spate ca piciorul sa nu mai stea atat de flexat, de exemplu…

    Cat despre ergonomie, ai dreptate. Nu intotdeauna cele mai frumoase lucruri sunt si cele mai ergonomice. Uite de exeplu luneta coupe-ului C4 sau a Hondei Civic, ambele taiate de un eleron care face tot farmecul…

  3. adrian zice:

    Dupa cum stiti termenul de ergonomie a postului de conducere in viziunea franceza are un alt inteles , germanii – pozitie joasa de condus,francezii mai inalta pt o mai buna vizibilitate, din aceasta cauza de fiecare data cand esti intr-un Renault crezi ca sofezi de fapt o masina de teren!
    Dar sa vedem ce poate aceasta masina pe piata ,ce spun cumparatorii ,sa vedem dupa un an un clasament al compactelor si vom vedea pe ce loc va iesi……….vreau ca Renault sa isi propuna cu aceasta masina ce isi doresc cu noua Laguna- top 3 calitate!!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s