Articole, News

Despre coupe-uri-Noul Renault Laguna Coupe


Prima masina de care m-am indragostit cu adevarat a fost un coupe si se chema Ford Capri, iar mai apoi am facut o pasiune pentru tot ce insemna Coupe-Cabrio. Acum ma pregatesc intensiv sa conduc unul, Citroen C4 Coupe. Iata ca viata mea, sau cel putin primii 20 de ani din ea, este strans legata de existenta acestei caroserii.

Oricat ar parea de ciudat, coupe vine din Limba Franceza si se traduce prin verbul couper care inseamna a taia. In secolul 19 acest termen definea trasura trasa de unul sau doi cai si al carei parte frontala, inluzand bancheta pozitionata cu spatele in sensul de mers, erau taiate pentru a creea un habitaclu pe jumatate descoperit. Spre deoserbire de coupe-ul traditional, modelele landau inlocuiau acoperisul rigid cu unul din material textil. In 2009 Coupe-ul a luat numeroase forme, chiar daca acoperisul a ramas fix si din acelasi material cu masina, iar numarul de usi variaza intre doua si patru.

Daca nu v-ati plictisit inca de citit, a venit momentul sa trecem la subiect. Sa nu credeti ca porologhia cu originile franceze ale cuvantului coupe a fost in zadar. Nicidecum, in cele ce urmeaza am sa va fac cunostiinta cu un demn purtator al apelativului coupe: Renault Laguna Coupe.

Anul acesta Renault a aparut pentru a 25-a oara pe covorul rosu la Cannes cu ocazia Festivalului de Film. De 25 de ani, Renault este partener al evenimentului, iar in 2009 acest parteneriat a fost sarbatorit prin lansarea noului Laguna Coupe in timpul festivalului. Iar pentru a-si demonstra veleitatile sportive, doua Laguna Coupe au parcurs cateva tururi ale celebrului circuit de curse de la Monaco, avandu-i ca piloti pe Lucas di Grassi si Romain Grosjean. Noul model se remarca prin styling-ul caroseriei similar cu cel al coupe-urilor de cariera precum Ford Cougar sau Aston Martin. Avand 4.64 metri lungime si 1.83 metri in latime, cu un ampatament de 2.69 metri, Laguna Coupe concureaza direct coupe-uri consacrate ca BMW Seria 3. Gama de motorizari este completata de noile 3.0 V6 dCi turbo de 235 CP si 3.5 V6 benzina, asociat pentru prima oara cutiei de viteze automate in sase rapoarte AJ0. Laguna Coupe poate fi dotat cu sistemul Active Drive Chassis, introdus de Laguna GT, care permite toate celor patru roti sa vireze.

Arta ca parte a coupe-ului


Caroseria coupe-ului Laguna este foarte echilibrata iar spiritul organic este conferit de linia de forta centrala care izvoraste din grila frontala si care traseaza asemeni unui fir de apa forma flancurilor, sripilor laterale si a stopurilor, marcand un cerc inchis. Gratie ampatamentului (2.69 metri) si inaltimii (1.40 metri) corelate cu jantele mari de 18 si 19 inci masina pare lipita de sosea si, nu in ultimul rand, ofera senzatia de miscare chiar si atunci cand Laguna sta pe loc. Acelasi caracter dinamic este trasat si de geamurile laterale care se ingusteaza pe masura ce ne indreptam privirea catre spatele masinii, asemeni unei picaturi de apa in cadere, care se prelinge pe un geam. Capota lunga, element specific automobilelor vechi, cu traditie, contrasteaza cu spatele scurt si inalt, creat parca in tunelul aerodinamic. Stopurile stilizate sub forma unor baghete discrete confera un aer elegant-tehnologizat consolei spate.


Interiorul a ramas acelasi ca in cazul limuzinei si break-ului din gama. Designerii au reusit sa imbine cu rigurozitate aproape germana a comenzilor cu design-ul care „vorbeste” franceza prin toti porii. Sistemul audio este construit intr-o maniera artistica, pe doua baghete care ajuta la conturarea consolei centrale. Iar pentru ca impresia de “supra calculare” sa fie mascata, consola centrala unita cu sectiunea de bord dinpre pasagerul din dreapta aduc aminte de o vioara. Detaliile fine se lasa appreciate doar de cunosctaori. Ceasurile de bord rotunde pe fond inchis si delimitate de inele cromate sunt reminescente ale celor mai elegante ceasuri elvetiene. Interiorul acestei masini nu este facut pentru egoisti, pentru ca bordul nu este indreptat inspre sofer si in acest fel toti pasagerii au acces la informatiile prezentate pe display-urile consolei centrale.


Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s