Articole

Asimo pe sosea-Accord, Honda Accord


Intr-un exces de sinceritate am recunoscut recent ca pana la lansarea noului Civic si pana cand am reusit sa conduc Type R-ul gamei, Honda mi se parea un brand banal, scos din anonimat doar de sedan-ul Accord, pe care il vedeam des la un fost coleg de scoala generala. Civic mi s-a parut la momentul lansarii o revelatie in clasa din care face parte, aflata acolo sus undeva in fruntea clasei, alaturi de Citroen C4, singurele doua compacte care au avut curajul sa ignore regulile si sa creeze unele noi. Apoi, dupa cum spuneam, am ajuns la volanul lui Type R, un model care sustine din plin ideea ca „viata nu se masoara dupa momentele in care ai respirat intens ci se masoara dupa acele clipe in care ti-a fost taiata respiratia”.

Vrenurile s-au schimbat si odata cu ele si stilul in care Honda deseneaza actualele produse, iar cine spune ca noul Accord nu arata bine este un mare fraier. Sper ca nimeni sa nu se simta jignit, insa cea mai noua Hionda disponibila pe piata din Romania arata mult mai bine decat multi dintre candidatii la titlul de lider in clasa medie. Arata mai bine si in unele cazuri pretul este mult mai avantajos. Cred ca in 2008 japonezele, Mazda 6 sau Honda Accord, isi fac treaba la fel de bine ca o nemtoaica insa mai ieftin si mai bine echipata. Chiar si asa, pana Honda si Mazda vor ajunge la notorietatea de care se bucura Mercedes, BMW sau Audi va mai trece ceva vreme, insa nu strica sa speri si sa iti trasezi bine obiectivele. Asta au facut si japonezii cu noua Accord, un model care dupa parerea „fauritorilor” si a presei straine se ridica atat tehnic, cat si calitativ la nivelul concurentei venite din Bavaria sau Ingolstadt.

Ei bine, acum ne putem bucura si noi romanii de acest nou produs, caci Honda Trading Romania l-a lansat saptamana trecuta pe piata. Daca nu ai trecut deja la poze, te invit sa ramai aproape pentru ca in cele ce urmeaza voi trece in revista aspectele cheie ale noului model, de la design si preturi, pana la motorizari, dotari si concurenta. Noua Honda Accord va fi disponibila, pentru moment, numai in varianta sedan, cu trei optiuni de motorizare, toate respectand normele de poluare EURO 5 si cu preturi incepand de la 21,396 euro cu TVA inclus, la care se adauga taxele de prima inmatriculare ce pornesc de la 535 euro.

Design-ul exterior

Multi considera acest model doar un face-lift al generatiei trecute, dar nu este asa, chiar daca cele doua modele sunt desenate intr-un stil apropiat. Similitudinile se opresc la focusarea pe brand de care ambele modele dau dovada prin prezenta logo-urilor mari, cromate, si la structura farurilor sau stopurilor colturoase si filiforme. Noul Accord este sensibil mai lat si mai coborat decat predecesorul sau, in timp ce design-ul exterior adopta o nota puternic emotionala, accentuata sportiv. Exteriorul caroseriei este caracterizat de o puternica tusa edge-design, pasajele rotilor sunt generoase, mult evazate si parca exprima forta cu care rotile pot pune masina in miscare. Ampatamentul generos, dar si latimea proportionala a masinii, confera noului Accord o imagine puternica de automobil sport lipit de sosea, in miscare, chiar si atunci cand sta pe loc. Grila frontala se asemana cu cea regasita pe luxosul Legend. Aceasta pune accent pe imaginea marcii prin logo-ul cromat de mari dimensiuni dar si prin forma in cinci puncte ascutita care prin aerodinamica atrage un feeling sportiv. In acelasi timp, aceasta parte cromata este si semn al elegantei si bunului gust, dar si al modernitatii si destinatiei urbane ale masinii. Lateralele nu prezinta un design deosebit, fapt ce tempereaza avangardismul intalnit in fata si in spate. Suprafetele vitrate filiforme sunt semne ale sportivitatii, iar pentru a elimina senzatia de claustrofobie sau apasare, ramale geamurilor sunt cromate, straluciotoare, iar stalpul C este negru, ce sugereaza spatialitate si deschidere. Forma spatelui este simetrica, atunci cand vine vorba de detalii, cu partea din fata. Suportul placutei de inmatriculare imita forma calandrului fata, in timp ce stopurile sunt taiata pe doua nivele, ca si farurile.

Design-ul interior

Pentru fanii Honda interiorul nu reprezinta un mister. Plansa de bord iti da impresia ca te afli la carma unui avion si este o combinatie stilizata intre Civic si Legend. Anumite elemente constructive fiind preluate de la aceste modele. Spre exemplu, baghetele pentru actionarea stergatoarelor si semnalizatoarelor sunt aceleasi cu cele de pe Civic, in timp ce volanul este preluat, cu mici modificari, de pe acelasi model. Consola centrala este mai apropiata de segmentul mare, adica de modelul Legend. Aceasta este sofisticata si in acelasi timp eleganta, rasfatand soferul cu un look puternic tehnologizat, prin prezenta butoanelor ergonomic asezate.Acelasi motiv al elementelor dispuse in V a atins si interiorul, Volanul sau consola centrala fiind stilizate pentru a imita calandrul fata. Prezenta tuturor comenzilor la vedere, in vecinatatea soferului si pasagerului din dreapta, dar si liniile de forta moi ale plansei de bord, traseaza un spatiu intim, personal, relaxant in care orice soferul isi doreste poate obtine fara mari eforturi.

Paleta de motorizari

Honda Accord a fost dezvoltata cu motorizari ce respecta standardele de poluare Euro 5. Noua paleta este compusa din trei propulsoare avand ca baza performantul i-CDTi si doua grupuri alimentate cu benzina. Motirizarea I-DTEC, diesel de 2,2 kitri, este, precum predecesoarea sa, compacta, cu greutate redusa., rafinata si silentioasa. Aceasta utilizeaza un nou sistem de injectie multi-stage, care a marit puterea motorului cu 10 CP pana la 150 CP/110 KW la 4.000 de rotatii pe minut. In linia propulsoarelor pe benzina se afla motorizarea de 2 litri si 156 CP la 6.300 rpm si potentul 2.4 litri care dezvolta 200 de cai la 7.000 rpm. Toate cele trei motorizari pot racordate la cutia de viteze manuala in sase trepte, insa doar „benzinele” vor putea beneficia de module automate in cinci rapoarte.

Inteligenta artificiala

Avand ca sursa de inspiratie cea mai avansata forma de inteligenta artificiala a momentului, robotul Asimo, noul Accord este dotat cu cele mai noi sisteme de siguranta activa si pasiva. Sa luam spre exemplu structura de rezistenta a masinii, garantata 5 stele la euroNCAP. Aceasta a fost dezvoltata in spiritul ACE (Advanced Compatibility Engineering) si foloseste o structura frontala formata dintr-o retea de structuri poligonale care absorb perfect impactul pentru a minimaliza deformarea caroseriei. Pietonii sunt si ei protejati de structura botului. Stergatoarele sunt fixate pe pivoti care se desprind cu usurinta la impact, iat barele si capota sunt prevazute cu zone de absorbtie a socului, fiind dispuse si la o distanta apreciabila fata de elementele constructive ale trenului de rulare pentru ca pietonul lovit sa nu sufere rani grave cauzate de motor sau roti. Sistemul electronic VSA (Vehicle Stability Assist) este dotare standard al noului model, la care se adauga, doar pentru modelele de top, Advanced Drving Assist, sistem corectiv care mentina masina pe banda de circulatie utilizand o camera video care pastreaza ca limite marcajul de culoare alba a soselei sau Adaptive Cruise Control (ACC), control automat al vitezei de croaziera ce utilizeaza un radar pentru a mentine o distanta constanta fata de automobilul din fata Accord-ului.

Preturi

Motorizare / Versiune Pret fara TVA TVA

ACCORD SEDAN

BENZINA
2.0 Comfort MT 17,980 3,416
2.0 Comfort AT 18,980 3,606
2.0 Executive MT 21,980 4,176
2.0 Executive AT 22,980 4,366
2.4 Executive MT 23,980 4,556
2.4 Executive AT 24,980 4,746

DIESEL
2.2D Elegance MT 21,980 4,176
2.2D Executive MT 25,980 4,936

Pozele au fost furnizate de Freelancer si netcarshow.com

Concurenti

Audi A4

BMW Seria 3

Ford Mondeo

Opel Insignia

Anunțuri
Standard

Un gând despre „Asimo pe sosea-Accord, Honda Accord

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s