Articole

Kinetic integral-Ford Kuga


Urmand trendul, Ford se lanseaza in segmentul crossoverelor compacte prin Kuga, un model care se remarca prin design, performante si tehnologie.

„Prin lansarea lui Kuga ne pastram promisiunea facuta in 2006 la Salonul Auto de la Paris, aceea de a crea un model elegant bazat pe impresionantul Ford Iosis X in mai putin de doi ani,” John Felming, President and CEO Ford of Europe.

Cea mai noua mostra Kinetic Design, Kuga, este primul crossover compact dezvoltat de Ford si va fi construit la Saarlouis in Germania. SUV-ul Ford se remarca prin motorizarea diesel de 2 litri si 136 CP care foloseste tehnologia Duratorq si care i-a permis acestuia sa devina un etalon in clasa sa in ceea ce priveste cantitatea dioxidului de carbon emanat in aer: 169g/km. Kuga este in acelasi timp vitrina tehnologica a diviziei Ford Europa si este lansat cu dotari standard in premiera pentru constructor: buton start/stop Ford Power, camera pentru mersul inapoi sau usa portbagajului din doua segmente ce se deschid separat.

„…Kuga se va remarca prin efervescenta design-ului Kinetic…” Martin Smith, Executive Design Director Ford of Europe.

Ford Kuga este desenat in jurul filonului kinetic design explorat pentru prima data in acest segment de conceptul Iosis X. Estetic vorbind, Kuga se remarca prin sportivitate si agresivitate. Aceste doua caracteristici care par a fi un standard in acest segment sunt adevarate atribute ale primului crossover Ford. De la pasajele puternic arcuite ale rotilor, care sugereaza forta cu care rotile pot misca masina si pana la grila radiatoruluiin forma de „U” intors, care da partii frontale imaginea unui yacht care sparge valurile, noul Kuga este exemplul perfect de contopire a sportivitatii cu agresivitatea. Caroseria lui Kuga emana robustete. Capota este brazdata de doua nervuri pronuntate care se pot asemana usor cu grinzile de sustinere ale constructiilor dominante de otel, in timp ce liniile de forta laterale creaza un joc vivace de lumini si umbre caracteristice musculaturii umane. Gradul inalt de tehnologizare cu care masina este inzestrata la interior este sustinut si de accente stilistice la exterior. Farurile generoase inglobeaza o sursa luminoasa de dimensiuni apreciabile care se aseamana cu o lentila de telescop, in timp ce capacele cromate ale duzelor de spalare ale farurilor si semnalizatoarele bagheta intregesc imaginea moderna, high tech.

„Prin Kuga an dorit sa oferim soferului si pasagerilor finisari premium si in acelasi timp accesibile, completate de o o paleta de culori interioara generoasa si finisaje de inalta calitate,” Martin Smith, Executive Design Director Ford of Europe.

Aceiasi nota eleganta cu accente de forta si precizie este prezenta si la interior. Cadranele de bord simple, pe fond inchis si incadrate in inele cu aspect cromat exprima precizie, apanaj al ceasurilor elvetiene de mare pret. In aceiasi cheie este realizata intreaga plansa de bord. Butoanele mari sunt usor de citit si intuitiv plasate, iar functiile ascunse la anumite modele, cum ar fi sistemul de incalzire al scaunelor, sunt plasate pe bord astfel incat soferul sau pasagerii sa le poata accesa fara efort. Consola centrala este un exemplu de ergonomie. Un singur ecran principal deserveste ca interfata masina-sofer pentru toate functiile, astfel ca acesta nu trebuie sa fie atent la mai multe display-uri simultan. Iar pentru a face viata la bord si mai usoara, anumite informatii sunt afisate si pe ecranul minion plasat intre turometru si vitezometru. Nota eleganta este data de folosirea a doua nuante principale pentru finisaje si accesorii, argintiul pentru consola, spitele volanului si schimbatorul de viteze si negru pentru scaune, volan, plafon sau fetele de usi.
Kuga a fost gandit pentru a transporta cinci pasageri pe doua randuri de scaune. Conceput, ca si prima generatie Focus, din interior spre exterior, Kuga este un model care pune accent pe ergonomia spatiului interior si pe bunastarea ocupantilor. Exista spatii utile de depozitare sub al doliea rand de scaune, dar si sub podeaua portbagajului. Pasagerii asezati pe bancheta sunt rasfatati de un spatiu generos la nivelul umerilor (1395 mm) si capului (987 mm), dar si o serie de echipamente cum ar fi mufa USB pentru iPod sau priza de 230 de volti care le permit ocupantilor sa utilizeze terminale de entertainment sau bussiness cum ar fi laptop-ul sau telefonul mobil, fara a consuma sursa de energie proprie.

„Suntem de parere ca exista spatiu in piata pentru un crossover mai carismatic si atletic care sa marcheze indepartarea de norme, in aceiasi maniera in care mult premiatul Ford S-Max a trasat un nou teritoriu pentru MPV-uri”, Stefan Lamm, Ford Chief Designer for Exteriors.

„Inima” noului model este un performant 2.0 Duratorq TDCi care dezvolta 136 CP racordat unei cutii de viteze manuale Durashift in sase rapoarte. Sistemul 4×4 permanent foloseste un diferential Haldex si distribuie optim cuplul in funcţie de o serie de senzori, totul fiind automat şi fara butoane sau manete de acţionat. Pentru a imbina cat mai bine confortul necesar treseelor urbane si flexibilitatea ceruta de traseele off road, Kuga este echipat cu suspensii de tip MacPherson pentru puntea fata si Control Blade pentru cea posterioara. Rotile au fost impinse catre extremitatile caroseriei, ceea ce creaza spatiu interior crescut, atrage manevrabilitate sporita si confera masinii unghiuri de atac (21 de grade) si degajare (25 de grade) optime traseelor usoare de off road.
Kuga se afla in top in ceea ce priveste siguranta in clasa sa. Cele cinci stele obtinute in urma testelor EuroNCAP au demonstrat grija pe care Ford o are pentru clienti. In standard Kuga este echipat cu ESP si o intreaga retea de sisteme de control cum ar fi ABS, TCS sau TSA (Trailer Stability Assist). Ultimul specific in Europa doar modelului Ford.
Noul Kuga este dotat cu sistemul inteligent de protectie al pasagerilor Ford Protection System si cu pana la sase airbag-uri ce includ pungi frontale, laterale sau cortine.

pozele au fost furnizate de km77.com si Ford Motor Company

titlul „Kinetic integral” se datoreaza bunavointei si ingeniozitatii colegului Bogdan Stan care in momente de cumpana inspirationala mi-a fost alaturi si a conceput sloganul acestui material…MULTUMESC BOGDAN si sper ca analizele pe care le faci luna de luna pentru AutoExpert sa ajunga intr-o buna zi pe coperta revistei…

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s