Articole

Noul Opel-Insignia


2008 este anul marilor schimbari. Dacia lanseaza Sandero, dupa aproape doua decenii de absenta Scirocco revine in lumina reflectoarelor, iar Opel isi schimba intrutotul filosofia de constructie si design ale viitoarelor modele. Primul pas este Insignia, inlocuitorul Vectrei care a dominat clasa medie inca de la lansarea in 1988 a primei generatii cunoscuta sub numele de Vectra A.

Iata ca la exact 20 de ani de la introducerea pe piata a Vectrei A, Opel lanseaza noua Insignia, un flagship model in adevaratul sens al cuvantului. Ca si predecesoarea sa, Insignia este lansat in caroserii cu 4 si 5 usi, urmand ca in scurt timp gama sa fie intregita de un Caravan si, chiar daca nu este momentan confirmat, de succesorul popularei Calibra.

SCURT ISTORIC AL VECTREI
Vectra A a fost lansat pe piata pentru a inlocui Ascona-ul C si a fost desenat de Wayne Cherry. Modelul a fost asamblat in Anglia, unde a fost vandut sub numele Vauxhall Cavalier, Germnia, dar si Brazilia, atat cu tractiune fata, cat si cu integrala (introdusa in 1990 si 1993 cu motorizari turbo de 204 CP). A-ul putea fi dotat cu o motorizare de 1.4 litri si 75 CP sau 2.0 litri 130 CP. Mai mult decat atat, in buna traditie a companiei, Vectra a beneficiat si de o varianta GSI care dezvolta 150 CP (aceiasi putere obtinuta astazi de motorizarea actualei Corsa GSI).

A urmat apoi Vectra B, lansat in anul 1995 si inlocuit de C in 2002. In tot acest timp, Vectra a fost un model in ceea ce priveste adresabilitatea si fiabilitatea. In 1988, Vectra A era disponibil in doua variante de caroserie, sedan si hatchback, pentru ca incepand cu generatia B Opel sa inteleaga nevoile crescande ale clientului familist si sa introduca in oferta si Vectra Caravan. Vectra B s-a produs inclusiv in Australia inlocuind-ul pe Holden Apollo. In 1998, australienii au exportat modelul Apollo si catre alte piete care utilizau aceiasi pozitionare a volanului, pe partea dreapta. Primele diesel-uri ale acestui model proveneau de pe SUV-urile Isuzu, in timp ce motorizarile pe benzina castigau din ce in ce mai multa putere. In continuare Vectra oferea o motorizare de 71 CP si 1.6 litri, insa varfurile de lance dezvoltau peste 120 CP. Conceput pornind de la motorizarile folosite de Opel in cursele de touring, propulsorul 2.0i alerga in ritmul a 136 de cai. Cel mai admirat Vectra B era echipat cu o puternica motorizare V6 de 2.5 litri care avea 170 CP.

Vectra C, ultimul model care poarta aceasta denumire, este construit pe platforma Epsilon a grupului GM si marcheaza revenirea Opel la design-ul „Ascona”. Aceasta generatie a trecut inclusiv oceanul si a fost declinata in modelul „de buget” Saturn Aura. Pentru clientii mai pretentiosi, Opel a oferit si un „sportsback” Vectra sub denumirea Signum. Pentru prima data in istoria modelului, hatchback-ul in cinci usi a primit o identitate separata prin adaugarea sufixului GTS. De-a lungul anilor motorizarile de baza pentru Vectra au evoluat in acelasi ritm cu dimensiunile, de la 1.4 la 1.6 si la 1.8 litri, care pentru C dezvolta 121 CP. Varful de gama este, ca si in cazul B-ului, un V6, care se lauda in 2007 cu 208 CP obtinuti din 3.2 litri. Pentru prima data in istorie, pentru Vectra a fost dezvoltata o varianta super sport OPC, in Europa si VXR in Marea Britanie. Aceasta atingea cu usurinta 250 km/h gratie propulsorului de 252 CP.

INSIGNIA-UN NOU CAPITOL IN ISTORIA OPEL



Cu ocazia Salonului Auto de la Londra, Opel a prezentat noul Insignia, Opel-ul secolului 21 disponibil cu sapte motorizari cu puteri cuprinse intre 110 si 260 CP. Pe scurt, Insignia este caracterizat ca imbinarea artei sculpturale cu precizia specifica ingineriei germane. In acest sens, se face remarcat cx-ul de doar 0.27. Pentru moment Insignia este disponibil in doua variante de caroserie, in patru si cinci usi, care impart acelasi ampatament,2.737 mm si lungime 4.830 mm.

Toate cele sapte motorizari ale noului model respecta standardele de poluare Euro 5, ca si Honda Accord, model recent lansat pe piata din Romania. Aceste motorizari pot fi racordate la cutii de viteze in sase rapoarte, atat manuale, cat si automate. Primele trei motorizari pe benzina functioneaza in patru cilindri si dezvolta puteri incepand cu 115 CP, in timp ce varful de lance V6 produce 260. Propulsoarele diesel au ca baza cilindreea de 2.0 litri si puteri cuprinse intre 110 si 160 CP.

In acelasi timp, Insignia reprezinta vitrina tehnologica Opel a anului 2008.Capul de afis este sustinut de sistemul Opel Eye. Acesta este dotat cu o camera de luat vederi care actioneaza, prin intermediul a doua procesoare separate, atat ca Lane Departure System, dar si ca sistem de recunoastere a semnelor de circulatie, in premieră mondiala pentru un autoturism. Camera va recunoaste forma semnului si dintr-o baza de date prestabilita va anunta soferul de prezenta si insemnatatea acestuia, chiar daca simbolul interzice virarea la dreapta sau anunta o limitare de viteza. In sprijinul soferului vine si lichidul de spalat parbrizul si farurile denumit Hot Shot, care topeste gheata si permite o curatire perfecta a sticlei. De asemenea disponibil pe Insignia este noul AFL (adaptive forward loghting).

Insignia poate fi dotat atat cu tractiune fata cat si cu tractiune integrala. Aceasta din urma beneficiaza de noul sasiu FlexRide care datorita modulului electronic Adaptive Stability Technology mentine masina pe traiectoria dorita de sofer in orice conditii.

UN DESIGN DE TOP

„Prin Insignia introducem un nou vocabular de design vibrant, sofisticat, ce combina partea artistica a unei sculpturi cu precizia germana” a declarat Mark Adams, Vice President of Design GM Europe.

Lunga de 4.83 metri, caroseria noii Insignia se caracterizeaza prin silueta specifica unui coupe. Clapa portbagajului este mult mai dinamica decat la vechiul model si este subliniată de o „aripioara” in forma de sabie. Aceasta aripioara, cu o bogata insemnatate optica, reprezinta legatura cu design-ul lateralelor, unde o linie descendenta paralela cu solul are aceeasi forma de lama a unei sabii in pozitie orizontala. Aceste constructii asociate cu umerii lati ai caroseriei si cu formele usor rotunjite ale spoilerelor confera o alura organica, de musculatura.
Principalul obiectiv al designer-ilor a fost cel de a crea o imagine indrazneata, dar in acelasi timp puternica. Dinamismul este sugerat de farurile alungite, de pasajele ample ale jantelor mari. dar si de grila frontals in cinci puncte. Cele doua bare cromate care includ badge-ul firmei aflate in fata si in spate au acum o forma dinamica, alungita care subliniaza mai bine caracterul masinii. Continuitatea elementelor cromate este sustinuta si de incadramentul geamurilor laterale care induce senzatia de spatialitate, sau de manerele usilor care invita la atingere.


Interiorul noului model este caracterizat de legatura dintre pasageri si comenzi. Plansa de bord „imbraca” pasagerii si se muleaza pe usi intr-o constructie concava. Aceasta solutie permite un bun acces catre toate comenzile si va fi in curand adoptata de toate automobilele Opel. Lumina ambientala de culoare rosie este de asemenea o premiera pentru Opel si va fi adoptata in cel mai scurt timp de toate modelele. Intocmai aceasta nuanta caracterizeaza temperamentele vulcanice, dinamice, dominante in persoanele carora acest model le este dedicat. Plansa de bord se aseamana perfect cu instrumentarul de bord regasit in cock pit-ul unui avion. Consola centrala inclinata si schimbatorul de viteze scurt aduc aminte de sportive cu traditie, ca Lamborghini Gallardo sau Mercedes Benz SLR McLaren. Forma predominanta atunci cand vine vorba de comutatoare sau butoane este cercul, forma familiara, calda, care atrage si invita la atingere.

TEHNOLOGIE AVANSATA

Gama de propulsoare
Insignia este un model „de masa”, destinat unei plaje cat mai mare de clientela, incepand cu modelul de buget care este dotat cu o motorizare ecotec de 1.6 litri si 115 CP si terminand cu puternicul 2.8 V6 Turbo de 260 CP. Intre aceste doua extremitati, regasim cei 140 CP ai motorizarii de 1796 cmc, dar si 220 CP ai propulsorului 2.0 Turbo. Noutatea absoluta este prezenta in ograda motorizarilor diesel. Noua generatie de motoare CDTI are o cilindree de 1956 cmc, denumiti comercial 2.0, din care au fost obtinute trei variante de putere: 110, 130 si 160 CP. Gratie rezervorului de motorina care poate inmagazina 70 de litri de combustibil, Insignia poate parcurge pana la 1200 km cu doar un plin de carburant.

Sasiul FlexRide
Noul sasiu ofera soferului posibilitatea de a selecta setarile propice stilului sau de condus. Functiile sistemului sunt impartite in trei categorii principale pe care soferul le poate selecta prin intermediul unui simplu comutator: standard, tour si sport.
In programul Sport, sasiul activ garanteaza un raspuns prompt si sportiv al acceleratiei, in timp ce amortizoarele se intaresc. In acelasi timp, directia VES (Variable Effort Steering) intareste directia iar cutia automata de viteze ridica plafonul la care se face trecerea de la o treapta de viteza la alta. Pentru a oferii o supradoza de sportivitate, sistemul 4×4 va furniza mai multa putere rotilor din spate. Miezul FlexRide este unitatea Driving Mode Control (DMC).

Adaptive 4×4
Modelele de top ale gamei Insignia, propulsate de motorizari pe benzina, beneficiaza de noua generatie de tractiune integrala Opel, Adaptive 4×4. La baza acestui sistem sta un diferential Haldex care distribuie permanent, in functie de natura suprafetei de rulare, cuplul intre cele doua punti. Pentru a asigura o buna functionare a sistemului, Opel a creat o retea de module electronice care sa gestioneze functiile Adaptive 4×4. De exemplu, sistemul PTU, un take-off unit plasat pe puntea fata a masinii, transmite informatii referitoare la starea puntii unui modul similar plasat in spate, RDM (Rear Drive Module), prin TTD (Torque Transfer Device) si eLSD (Limited Slip Differential). Prin intermediul acestor sisteme, Adaptive 4×4 poate furniza cuplu suficient catre fiecare punte pentru a nu permite masinii sa piarda aderenta sau sa ramana inpotmolita. In acest proces, Adaptive 4×4 este ajutat si de un „cititor” aflat in conexiune directa cu senzorii ESP, pedala de acceleratie sau coloana de directie, analizand cat de apasata este pedala sau cum sunt bracate rotile.

OPEL EYE

Concurenti

Mazda 6

Ford Mondeo

VW Passat

Citroen C5

GALERIE FOTO OPEL INSIGNIA

Anunțuri
Standard

31 de gânduri despre „Noul Opel-Insignia

  1. ionut zice:

    sa dus generatia bmv 320,mercedes c-klase.acum totul e Opel insignia si noul pasat CC.respect pentru aceste 2 masini si mai ales pt uimitoarea insignia.prea penala ca masina.are instinctele unui om…v-am pupat pe toti.

  2. mihai zice:

    opc-ul va avea 300 d cai, iar vectra opc a avut 280. insignia sigur nu va avea doar 252, cum ai pomenit in articol, shi va ajunge la viteze d peste 250 km/h, probabil in jur d 290-300 kt prindea vectra opc. Mai documenteaza-te shi u…

  3. salut! ramane de vazut! inca nu e OPC-ul pe strada, nu?! cat despre caii putere ai actualului Vectra OPC, am asiatat la o masuratoare facuta cu aparate speciale care au scos la iveala 252 si nu 280…ma documentez, nu-ti fa griji….

  4. Bogdan zice:

    Pe Vectra OPC a existat versiune de 255 CP si de 280 CP , iar pe Insignia inca nu se stie puterea , dar va fi de cel putin 280 CP.
    Exista si o varianta de 2.0CDTI biturbo de 190 CP.
    Opel Eye nu va fi disponibil pt. Romania.
    Acum 3-4 zile s-au anuntat si preturile pt. Romania: 19.150 euro cu TVA inclus va fi pretul de pornire.
    Aceasta bijuterie va putea fi comandata in Romania din februarie 2009.

  5. eduard zice:

    sper sa fie destul de tare pe cat se face reclama.dar in genere masinile facute pentru romani nu prea isi pastreaza calitatea ca pentru occidentali,calitatea si materialele folosite la interioare lasa mult de dorit fata de o masina cumparata direct din Germania….etc

  6. da, misu, sa sti ca e ceva…am vazut-o pe strada si este misto…i`m more the citroen type, dar trebuie sa recunosc: opel a facut o treaba buna…promit sa o conduc si eu in curand si sa transmit pareri….sunt curios cum merge si cum „traiesti” cu ea in comparatie cu celelalte berline medii pe care le-am condus…Accordurile, Mondeo, Laguna….

  7. weed zice:

    ca desing e misto masina de fapt e criminala 😀 dar la motorizari ma asteptam sa fie ceva mai bune oricum nota 9 pt aceasta masina :)>-

  8. momentan nu am mers cu ea…chiar azi m-am urcat putin in varianta diesel de 2.0, dar nu am mers…e foarte misto la interior si cu zgomotul sta bine…si daca tot vorbim de masini noi, nici noul avensis nu sta rau…am mers azi cateva ore cu el si mi se pare o masina reusita

  9. depinde de ce opeluri vorbim…daca e sa ne luam de actualele astra sau corsa, insignia e de fapt o evolutie, dar daca ne raportam la vechea vectra (care oricum nu statea nici ea rau) e un pas mai mare…noul val de Opeluri chiar imi place..in frunte cu Corsa in trei usi, GT (care de fapt e un pontiac solstice refinisat) si Astra TT….

  10. promit sa ma organizez in sensul asta cat de curand! 😛 am mai vorbit cu cineva care se gandea la Insignia ca la urmatoarea masina de familie…doar ca el nu era atat de pornit pe insignia, cat era pe noul C5…

  11. Gabi zice:

    salut baieti…eu is din romania dar is mutat cu familia de aproape 3 ani in germania. Am observat si eu pe la sfarsitul lui noiembrie pe la TV febra asta cu opel insgnia si chiar eram curios daca ishi merita banii…(am uitat sa enunt ca is fan VW) …si am facut un drive test pe varianta 2.0 de 160 de cai…am ramas uluit de felul in care se simtea masina…si chestia aia cu sport si tur e super tare …se simte altfel masina cand o dai pe sport si chestia asta cu calitatea la noi romani a masinilor e cam adevarata..nu is asha bune masinile facute pt. romani…si daca tot e aproape germania de romania chiar se merita cand faci o investitie sa fie una buna si pt. o zi de mers cu masina pana la uzinele opel sau un dealer opel nu e cine stie ce …iar in legatura cu masina eu ash da 2 passaturi pt. un insignia …ca ii mai aud pe prieteni de ai mei din tara ca e OPEL si VW e VW …nu e chiar asha ..VW nu mai e cine stie ce pana nu o sa scoata un nou model de Passat Insignia va fi lider la clasa ei pt. ca e ieftina .. e frumoasa are motorizari destul de bune ca doar nu vrei 500 de cai sa mori mai ales in Romania unde nu ai ce face cu atatia cai ..drumurile is jale…si daca tot vrei o varianta mai sport incearca pe cea biturbo de 190 de cai si e destul ..nu am condus da sper sa o fac :)) …si asha ma rog de tata sa ishi dea Passatul sa ishi ia Insignia…vreo 2 3 ani Insignia o sa fie „the best of the best” luand in cosiderare raportul pret-calitate…bafta

  12. Daniel zice:

    Am facut un test cu ea, superba. Am un Leon, dar as da-o pe o Insignia.Am testat motorul de 160 CP diesel, puturoasa la turatii mici, din cite stiu cuplu maxim la diesel e foarte sus, undeva la 2700 turatii, dar e foarte agila cind urca peste 2500 turatii.Foarte placuta la condusa, destul de precisa, foarte economica la consum. Ce mai am de spus, numai de bine, sper sa fie fiabila pentru ca la vara ma duc si o cumpar din Germania, aluzie la ce au scris baietii mai sus referitor la calitatea automobilelor trimise in Romania.

  13. eu din pacate nu am ajuns inca sa o testez…in schimb, de cateva zile ma bucur de noul C5…Mi se pare un concurent bun pentru Insignia…ambele tintesc mai sus decat predecesorii lor si se dau, intr-un fel, premium fiind inspirate, conform unor guri rele, din Seria 5 (Insignia) si Seria 3 (C5)…

  14. george zice:

    este mult mai buna noua mazda 6. am facut test comparativ intre mazda 6 de 2.2 si 125 cp si insignia de 1.9 si 130 CP. insignia este mai bine antfonata dar ca dinamica este sub mazda. la pret este diferenta de cateva sute de euro. eu as amerge pe mazda. cat priveste c5-ul vorba unui coleg”daca ai rau de mare nu ti-l lua”

  15. georgeeee….da, tre sa recunosc ca Mazda e ceva…dar, fata de insignia s-ar putea sa fie ceva mai scumpica la intretinere, avand motor mai mare deja ai alte asigurari si alte taxe, desi din cate mi-ai spus e mult mai fiabila…eu am mers foarte putin cu sasele, dar mi-a placut…imi place mult cum arata…

  16. Bogdan zice:

    Eu am testat-o in ianuarie si mi-am tot comandat-o. Echipare : DVD NAVI , bixenon cu AFL , scaune cu memorie , jante pe 18′ , OPC Line , sonorizare Infinity , frana de mana electrica , senzori de ploaie si de lumina , etc , si motor de 1.6 benzina Turbo 180CP. Trebuie sa o primesc cel tarziu in 31.03.2009. Nu mai dorm noptile in ultima vreme.

  17. Bogdan zice:

    Cu tot cu TVA 26.000 euro.
    Aveam de gand sa dau pt. o masina maxim 16-17.000 , dar masina asta m-a convins ca-si merita toti banii.

  18. super! felicitari! nu mi se pare un pret exorbitant! s-ar putea sa particip la evenimentul de lansare de pe Aeroportul Baneasa de luni…am primit invitatia, dar nu am comfirmat…ma mai gandesc…

  19. Bogdan zice:

    Iti recomand sa nu te mai gandesti si sa mergi.
    Pe mine drivetest-ul m-a convins. Eventual , daca nu vrei sa te lasi convins , atunci nu te duce 🙂

  20. docfiltek zice:

    insignia e betonn!! am condus varianta 1.8 140cp, merge extraordinar!! acum are pret bun, ca e foame la dealeri. Am fost la dealer si mi-a facut o propunere pe care nu cred ca o voi refuza-o: masina demo de la dealer,benzina 1.8, are 3700 km, multe optiuni, la 19400 cu toate taxele!!! Inclusiv jenti pe 18” superbe! ma mai gandesc inca un pic sa pun de-un leasing,dar in principiu o voi cumpara, e prea frumoasa ( si oferta si masina)

  21. guys…de ce invartiti cutitul in rana?! maine este lansarea si eu nu pot sa merg pentru ca sunt bolnav…de ce ??!?!?!!?!?!:))
    felicitari pentru alegere, nu cred ca o vei regreta…

  22. Pingback: Oameni pe care-i apreciem - Radu Borcea | AutoMOD.ro

  23. Nirolf zice:

    Am intrat la show room la OPEL ! Cind am vazut-o (INSIGNIA) ce mai, dragoste la prima vedere. Nu se poate o masina mai reusita, ca asta. Fratilor cu dare de mina, nu mai stati, numai ginditi – Opel INSIGNIA – THE BEST OF THE BEST car. Raport calitate/pret, eu zic ca sta prea bine. String din fese (scuzati jargonul) si tot imi trag o INSIGNIA. Cred ca au dat lovitura cu aceasta versiune, cei de la Opel !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s