Articole

Tanarul CLC


Mercedes C-Class Sports Coupe are acum un inlocuitor, noul CLC, primul Mercedes „low cost” adresat clientelei tinere, dinamice si brand aware.

Mercedes este un brand care evoca prestigiu si eleganta, avand o traditie bogata in domeniul tehnicii, Karl Benz a creat primul vehicul complet motorizat in 1886, dar si in ceea ce priveste design-ul, mai ales atunci cand privesti creatiile ultimei jumatati de secol: 300 Sc din 1952, 300 SL Gullwing din 1950 sau 230 SL Pagode din 1964. Toate aceste modele au un numitor comun: caroseria coupe.
Cel mai nou coupe al casei germane se leapada de titulatura C-Class si se prezinta cu un nume complet nou, CLC. Bazat pe prima generatie a C-Class Sports Coupe, CLC este cu 109 mm mai lung decat acesta. Modificarile de dimensiuni se fac observate doar la nivelul consolelor fata/spate si nu la ampatament, care a ramas acelasi (2715 mm). Capota a fost ridicata cu 20 de mm pentru a face loc noilor motorizari, dar si pentru a respecta noile norme de siguranta impuse de euroNCAP.
Pe masura ce descoperim design-ul acestui nou model, recunoastem doua elemente cheie ale design-ului contemporan Mercedes: linii bine trasate si conturate si margini ascutite care delimiteaza suprafete plane generoase. La partea din fata, folosirea liniilor orizontale paralele sugereaza latime in timp ce forma grilei radiatorului intr-un usor „V” creaza espectativa, atrage atentia asupra stelei in trei colturi si confera senzatia de inaltime. Mai mult decat atat, aceste artificii exprima un plus de dinamism si eleganta. Intregul design se bazeaza pe cercul inchis format de incadramentul grilei fata, care brazdeaza capota si se continua pe oglinzi si flancuri pana la partea din spate unde dicteaza forma farurilor si a usii portbagajului. Fata de vechiul C Sport Coupe, consola spate a CLC-ului este mai eleganta prin prisma formelor simple scoase in evidenta printr-o bara cromata discreta si a treia lampa stop subtire care foloseste tehnologie LED.
La interior schimbarile fata de C Sport Coupe nu sunt atat de evidente. Consola centrala, dar si tunelul median sunt aceleasi ca si la primul model. Ceasurile de bord, cu ace care brazdeaza vitezometrul si turometrul atunci cand masina este pornita, volanul sau schimbatoru de viteze vor reprezenta elemente de noutate pentru viitorii posesori de CLC.

Mercedes Benz-56 de ani in lume coupe-urilor

Mercedes Benz 300 Sc
Seria 300 (cod W186, W118, W189) a reprezentat varful de lance Mercedes al anilor ’50. Cunoscut astazi sub numele de S-Class, Seria 300 s-a remarcat prin exclusivitate, eleganta si putere. Aceasta serie era cunoscuta si sub numele de Adenauer, dupa Cancelarul Republicii Federale Germania de la acea vreme, Konrad Adenauer, care folosea sase astfel de automobile pentru a se deplasa. In 1960, Adenauer a fost inlocuit de seria Heckflosse.

Mercedes Benz 300 SL
300 SL a fost conceput ca o masina de curse pentru mersul de zi cu zi. Se caracteriza prin usile gullwing, care confereau masinii imaginea unei pasari in zbor atunci cand erau deschise. Sistemul gullwing a fost conceput de inginerul sef pentru dezvoltare al DBAG Rudolf Uhlenhaut si a fost dezvoltat pentru a permite caroseriei scunde sa fie asamblate pe sasiul tubular care in cazul unei usi normale ar fi trecut pe la jumatatea acesteia.

Mercedes Benz 230 SL
230 SL a fost conceput pentru a inlocui celebrul Gullwing, dar si modell 190 SL. Varianta 190 SL a fost construita in 26.000 de exemplare incepand cu 1955 si pana in 1963. Acesta nu era doar un roadster rapid ci si o masina foarte sigura. 230 SL a fost printre primele modele care au fost dotate cu zone deformabile controlat la impact (fata, spate si acoperis).

Mercedes Benz 230 SL Pininfarina Pagode

ACEST MATERIAL A FOST PUBLICAT IN NUMARUL 84 AL REVISTEI AUTOEXPERT.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s