Articole

Megane, Superbul Megane


Iata-l, e aici!!! Au trecut doar cateva luni de cand incepeam sa va povestesc despre aceasta masina si de cand am postat pe blog primele poze cu ceea ce este astazi a treia generatie Megane. Pe atunci un scoop de mare efect al revistei AutoPlus, care a insemnat arestul pentru un redactor si demisia pentru o parte din personalul Renault, noul Megane a fost prezentat cu mare fast de catre constructorul francez atat in varianta cu cinci usi, cat si cu trei.

Highlights

Noul Megane imbina pasiunea Renault pentru arta design-ului cu pachete de dotari si echipamente specifice automobilelor de clasa superioara. In acest sens, Renault jongleaza cu forme sportive (farurile, spoilerul fata, capota) pe care le contopeste folosindu-se de experienta dobandita in domeniile functionalitatii (usi si suprafete vitrate mari, usa portbagajului cu volumetrie normala bombata inspre exterior) si sigurantei (stalpii A si B subtiri si departati ) pentru a crea un concept placut si, in acelasi timp, user-friendly. Nu in ultimul rand, noul Megane este dotat, ca si generatia precedenta, cu card inteligent pentru acces si demarare, caruia i se adauga dotari specifice claselor medii si mari cum ar fi asistenta la parcare, sistemul de navigatie Carminat Bluetooth DVD sau sistemul audio 3D Sound by Arkamis.

In ceea ce priveste partea tehnica, Megane a fost conceput pentru a oferi un raport corect intre prestanta si protectia mediului. Astfel, motorizarile dCi cu puteri intre 85 si 150 CP emit sub 120 g de Co2/km. De fapt, intreaga masina a fost realizata in jurul prezervarii mediului inconjurator. Megane este refolosibil in proportie de 95% la sfarsitul ciclului de viata si contine cel putin 5% plastic reciclat. Mai mult decat atat, emisiile de CO2 nu depasesc pentru nicio motorizare valoarea de 140 g/km, pe cand toate propulsoarele pot fi alimentate cu orice tip de biocarburant disponibil pe piata, fie ca este bioetanol sau biodiesel.

Renault Megane 5p

Armele seductiei

“Liniile noului Megane sunt fructul pariului de a produce un design care sa atraga privirea instantaneu, care sa fie nu doar dinamic si sportiv, dar si robust si solid”- Fabio Filippini director de programe Renault pentru autoturisme de talie medie.

Noul Megane este puternic individualizat, atat particular, in interiorul liniei de automobile compacte ale marcii, cat si global, in universul Renault. Acest fapt este sustinut inca de primele doua modele Megane, in trei si cinci usi. Asemanarea dintre cele doua modele se opreste in dreptul stalpului B, cum se intampla si in cazul principalilor competitori: Opel Astra sau Citroen C4. In ceea ce priveste individualizarea in interiorul Renault, Megane aduce un suflu nou gamei, indepartandu-se de look-ul patratos, usor industrial impus lui Clio III sau lui Koleos de catre generatia precedenta, inspre o caroserie parca desenata cu pensula si retusata de forta aerului. Partea frontala are ca soclu pasajele proeminente ale rotilor si este tratata astfel incat toate liniile sa le urmeze voluptatea. Principalul element de atractie al botului este sigla Renault, plasata la convergenta dintre capota si suprafata verticala a consolei ca o incoronare a intregului ansamblu. Aceasta pozitionare, dar si cele trei linii de forta care “izvorasc” din logo si traseaza liniile mediana sau ale geamurilor consolideaza imaginea de marca si pune in prim plan proveninenta modelului si inclinatia acestuia catre arta. Linia ascendenta a geamurilor laterale este marca sportivitatii si confera senzatia de siguranta, protectie, in timp de luneta in forma de “V” este o reminescenta a modelului Clio III sau Laguna.

In rest, berlina este simpla comparata cu modelul Coupe. Taietura portbagajului si unghiul de cadere al lunetei pe usa portbagajului este ceva mai moale decat la Clio. Sunt inca putin dezamagit de forma lipsita de personalitate a stopurilor, care dau spatelui o alura de Ford. Cred ca pentru berlina designerii au renuntat la prea multe elemente de individualitate, prea repede. Ceea ce este cu adevarat interesant, este grija pe care designerii si inginerii au acordat-o finisarii caroseriei. Acestia au cautat solutii de design si asamblare pentru a diminua pe cat posibil “imperfectiunile” denumite muchii de taiere: in jurul capacului rezervorului de carburant, a capotei sau portbagajului si plafonului. In acest sens pavilionul a fost supus unui tratament specific-sudura cu laser-care a eliminat necesitatea aplicarii unor ornamente.

De la 4 la 2…

Trebuie sa recunosc faptul ca Megane Coupe imi place foarte tare. Linia laterala este foarte dinamica si “in your face”, chiar daca stalpul C extraordinar de gros si umerii foarte lati si inalti ar putea crea probleme celor care se urca pentru a doua, treia oara la volan. Oricum, eu as cumpara un astfel de model doar de dragul artei si nu pentru ergonomia design-ului exterior. Ma bucur sa vad ca Renault a renuntat la design-ul in scari al usii portbagajului. In primul rand pentru ca nicio masina nu-si merita porecla de « fier de calcat » si pentru ca acest design a fost “ahead of its time” si nu toata lumea a inteles despre ce este vorba. Multumita unor designeri chibzuiti, Renault a revenit pe calea cea buna si noul coupe este cu 200% mai dinamic decat predecesorul sau. Consola spate inalta si geamul mic sunt marci ale automobilelor sport de cariera si departe de aspectul practic, aceasta constructie permite un volum marit de incarcare la nivelul portbagajului. Stopurile imi aduc aminte de cele utilizate pe micul Clio Tourer, insa forma laterala colturoasa surprinde savoarea Astrei GTC. In anumite aspecte, acest model se integreaza perfect in peisajul clasei din care face parte. Aici, coupe-urile de buget arata foarte bine si exploreaza forme adresate unui public tanar separat si indiferent fata de dorintele parintilor care achizitioneaza hatchback-uri in cinci usi doar de dragul spatiului. Ca si C4 sau Astra GTC si pana Cee`d, au aceiasi vizibilitate “saraca” la nivelul consolei spate, insa trebuie sa recunoastem ca design-ul face totul.

Interior premium…

In ultimul an si jumatate se poate observa o orientare agresiva a constructorilor “de buget” catre clasa premium. Si aici nu este vorba despre pret, ci despre materiale, forme sau accesorii specifice segmentului sus mentionat. Peugeot a jucat aceasta carte cel mai bine. A lansat 308, cu bordul sau plonjat in stil Lamborghini, imbracat in intregime in material textil si aluminiu, cu o frana de mana asemanatoare unei manse de avion si in acelasi timp gamei C30 si S40 de la Volvo. Renault nu se lasa mai prejos si merge mai departe pe idea impusa cu Laguna. Tehnica intalneste arta intr-o plansa de bord asemanatoare unei viori. Consola centrala scunda si groasa ne aduce aminte de BMW, prin asezarea ergonomica si design-ul inert al comenzilor (amplasate erogonomic si intuitiv, in jurul volanului si pe consola centrala, creand astfel mai mult spatiu interior) ale caror forme s-au pierdut in cautarea perfectiunii. Zona care salveaza interiorul de la caderea in “nemtism” este intrumentarul de bord, care le aduce aminte fanilor masinilor frantuzesti de motivele pentru care s-au indragositit de brand-urile de la poala turnului Eiffel. Imbinarea analogului cu digitalul nu a mai fost atat de frumoasa si de reusita de la Nuova 500 in coace. Inelele cromate si doua afisaje digitale fac deliciul insetatilor dupa tehnologie, in timp ce turometrul analogic ne auduce aminte de placerea pe care zvacnirea unui ac de turatie o poate provoca unui pasionat adevarat.

Accesorii din clasa superioara

Pentru a raspunde mai bine cerintelor din ce in ce mai pretentioase ale clientilor de compacte in cinci usi, Renault a dotat Megane cu un intreg arsenal de gadget-uri specifice segmentelor superioare de automobile.

A treia generatie Mégane dispune de un card de acces si de pornire maini libere cu inchidere la distanta. Portierele se incuie automat in momentul in care soferul se indeparteaza de masina, sau prin apasarea butonului situat pe manerele acestora. Usile se descuie atunci cand soferul se apropie suficient de mult de masina sau daca isi apropie mana de unul din manerele portierelor, dar si atunci cand actioneaza butonul de deschidere a portbagajului. Localizarea de la distanta „remote lighting” ii permite soferului sa isi localizeze masina prin actionarea butonului dedicat de pe card.

Un alt element de confort propus de Renault este asistenta la parcare. Acesta se blocheaza automat la oprirea motorului si de reactiveaza la pornirea vehiculului, printr-o simpla apasare a pedalei de acceleratie. Foarte practic, acest sistem ii permite soferului sa efectueze manevre laterale fara nicio problema. Sistemul poate fi activat si manual, prin comanda amplasata pe consola centrala.

Noul Renault Mégane propune doua sisteme de navigatie GPS : Carminat Bluetooth® CD (navigatie 2D in culori, pe un ecran de 7” cu comanda centrala) sau Carminat Bluetooth® DVD (navigatie 3D varf de gama), care au echipat pana in prezent doar berlinele din segmentul superior. Carminat Bluetooth® DVD regrupeaza cele trei echipamente : navigatia GPS, radio CD compatibil cu MP3 si comanda maini libere pentru telefonul Bluetooth®. Manerul de comanda, amplasat, la randul sau, in centrul consolei centrale, este usor si rapid de utilizat.

Tot in slujba pasagerilor a fost creat si sistemul de climatizare automata cu trei module de ventilatie presetate: Soft, Auto si Fast. ”. In modul „Auto”, sistemul optimizeaza confortul termic, acustic si rapiditatea activarii reglarii. Modulul „Soft” acorda prioritate ambiantelor difuze sau silentioase, cu o actiune discreta pentru pasagerilor din fata. Modulul „Fast” ventileaza intregul habitaclu rapid si eficient. Pentru prima data pe un model Renault este instalat sistemul varf de gama dezvoltat in colaborare cu Arkamys® si denumit „3D Sound by Arkamys®”. Aceasta companie, care lucreaza in domeniu de zece ani, a dezvoltat un program incorporat care permite obtinerea unei calitati exemplare a sunetului tridimensional. Tratamentul numeric al informatiilor ofera posibilitatea, printre altele, de a adapta auditia in functie de numarul pasagerilor din masina. Pentru a obtine o eficienta maxima, receptia radio se face printr-o antena dubla, din care una este exterioara, iar cealalta serigrafiata pe luneta. Optiunea Plug & Music ii ofera soferului posibilitatea sa se foloseasca de diferite suporturi mobile (USB, iPod®) prin intermediul comenzilor de pe volan, cu afisarea meniurilor pe tabloul de bord.

Tehnologia care respecta mediul

Noile motorizari dCi si TCe au fost create pentru a imbina performantele dinamice cu grija pentru mediul inconjurator. In primul rand consumul de carburant a scazut comparat cu generatia precedenta de modele, data fiind greutatea cu 8 kilograme mai mica a Megane III fata de II si coeficientul aerodynamic imbunatatit prin “ascunderea” stergatoarelor sub capota sau lipsa ornamentelor plastificate de pe plafon. Propulsoarele diesel cu tehnologie common rail dCi de 85 CP si 105 CP sunt completate de motoarele dCi 90 CP si dCi 110 CP cu filtru de particule. Aceste patru motorizari emit sub 120g de CO2/km. Noul motor dCi care dezvolta 130 CP utilizeaza cele mai bune elemente ale tehnologiei dCi la nivel de combustie si supraalimentare, eliberand in atmosfera doar 135g de CO2/km. Puterea maxima a acestui motor este de 130 CP (96 kW), disponibila inca de la 3 750 tr/min (in loc de 4 000 tr/min). Cuplul de 300 Nm este disponibil inca de la 1750 tr/min (in loc de 2 000 tr/min). In curand oferta va fi completata si de motoarele dCi de 160 CP CVM si dCI 150 CP CVA. In functie de tara de comercializare, oferta de propulsoare alimentate cu benzina va include 1.6 16v de 100 si 110 CP, 2.0 16v de 140 CP si motorul TCe de 180 CP. Propus cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, motorul 2.0 16v va fi completat de oferta cu transmisie continuu variabila. Ultimul sosit in gama de motoare pe benzina la Renault este motorul TCe de 130 CP, care va fi lansat in primavara 2009. Dezvoltat in cadrul Aliantei Renault-Nissan, acest motor ilustreaza cel mai bine experienta dobandita in domeniul downsizing. Cu puterea unui motor 1.8 l (130 CP), cuplul unui motor 2.0 l (190 Nm) si cu emisii de CO2 inferioare unui motor 1.6 l, acest bloc cu o cilindree de 1 397 cm3 se dovedeste extrem de sobru si de ecologic.

In functie de versiuni, motoarele vor putea fi asociate unor cutii de viteze manuale sau automate cu cinci sau sase trepte.

In constelatia celor cinci stele

Noul Renault Megane a fost dezvoltat pentru a indeplini cele mai drastice standarde euroNCAP in ceea ce priveste siguranta pasagerilor si a pietonilor. Elaborat de aceiasi echipa de ingineri care a reusit sa creeze prima gama de automobile cu un rating global de cinci stele euroNCAP, Megane este echipat cu dispozitive care il ajuta pe sofer sa anticipeze riscurile prezente in trafic. Sunt prezenti martorii luminosi pentru prinderea centurii de siguranta pentru toate locurile, un sistem de supraveghere al presiunii din pneuri, proiectoare bidirectionale cu bixenon, cu orientarea luminilor de intalnire in viraje, aprindere automata a proiectoarelor si declansarea automata a stergatoarelor si a limitatorului-regulatorului de viteza.

In ceea ce priveste dotarile de siguranta activa, Megane este dotat cu ABS cu repartitor electronic al fortei de franare, precum si cu Asistenta la Franarea de Urgenta in versiunea de serie. La aceste dispozitive se adauga, in functie de versiune, sistemul ESC (Electronic Stability Control), care are functia de control la subvirare. (CSV).

In materie de siguranta pasiva, Noul Mégane adopta o structura cu deformare programata, care absoarbe energia in caz de impact. Materialele si otelul cu un nivel de elasticitate ridicat garanteaza un potential maxim de absorptie si de disipare a energiei cinetice. Acest control total al deformarii permite reducerea decelerarii suferite de ocupanti, care, cuplata la sistemul Renault de Protectie de generatia a 3-a (SRP3), asigura un nivel de protectie foarte ridicat.

SRP3 combina pretensionarea dubla (care limiteaza deplasarea corpului spre inainte, blocand centura la nivelul toracelui si bazinului), limitatorul de efort (care diminueaza presiunea exercitata de centura asupra toracelui) si airbag-urile adaptative cu camera dubla (care se desfac doar atat cat este necesar, completand amortizarea socului). Sistemul asigura nivelul maxim de protectie impotriva fenomenului de alunecare a bazinului pe sub partea inferioara a centurii de siguranta, fapt care conduce la numeroase leziuni abdominale, foarte grave in anumite cazuri, la impact. Centurile de siguranta se pot conecta mai usor datorita amplasarii mai inalte a punctelor de prindere.

Cauza importanta a mortalitatii (nivelul scazut de protectie a zonei), impactul lateral a fost supus unei atentii speciale din partea specialistilor, in vederea obtinerii unei soltutii optime de reducere a consecintelor. Noul Mégane preia senzorii de captare a impactului lateral si airbag-ul torace/bazin cu camera dubla inaugurate pe Laguna III.

Tetierele de noua generatie, ale caror tije de sprijin culiseaza in interior, si nu inspre partea superioara a spatarului, asigurand, in acest mod, o protectie a zonei cervicale in caz de impact din spate. Prin urmare, tetierele nu mai reprezinta un element rigid amplasat pe spatarul scaunului. Aceasta solutie face ca spatele ocupantului sa fie proiectat cat mai mult in spatar, astfel incat capul sa atinga tetiera, reducandu-se miscarile cap/torax.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s