Articole

Fiat 500…


…sau fericirea in 3.6 metri

Intrebare: Ce ne face cu adevarat ferici?! Ce scoate din noi tot ce e mai bun?! Nebunia momentului, rasul fara margine, culoarea care irita Bucurestiul?! Eu unul am gasit de un an si jumatate raspunsul. Chiar daca nu este omniprezent fizic in fata mea, de fiecare data cand ma gandesc la formele lui si la jocul acestora zambesc si cred inca o data in magia design-ului atemporal. Pentru multi o extravaganta, pentru mine sursa de buna dispozitie: Fiat 500.


D&G, Armani, Versace, Giulietta, Roma, Piaggio sau 500 sunt nume care te duc cu gandul la un singur lucru: inconfundabilul stil italian.

In urma cu aproape un an va povesteam despre lansarea internationala a micului Fiat 500 care a vut loc in Italia, la Torino. Va vorbeam atunci despre ideile ingenioase de promovare ale Fiat strans legate de industria modei si prevesteam cum a doua generatie de 500 va deveni mult mai mult decat un fashion icon. Un singur lucru am regretat atunci, faptul ca nu am putut petrece mai mult timp in compania celei mai dragute masini pe care o condusesem pana atunci. Ei bine, Fiat 500 s-a lansat si in Romania, iar zilele insorite de mai, primavara si micul Paris au reprezentat cadrul ideal pentru a-mi confirma ca stilul italian este inca la putere. Am inlocuit mess-ul cu Men`s Vogue, Cola cu apa plata, ghiozdanul cu geanta supradimensionata si muzica house din boxe cu…

I wanna be loved by you

Ce poate fi mai frumos decat sa te plimbi seara pe Calea Victoriei cu trapa deschisa si sa asculti in surdina melodia care a facut-o celebra pe Marilyn Monroe.
Design-ul lui 500 reprezinta un conglomerat de elemente retro, jet set ale anilor 60 impreunate cu cele mai noi tendinte ale design-ului auto modern. Parca prin fiecare detaliu 500 iti spune “vreau sa ma iubesti”, chiar daca nu la fel de senzual cum o facea Marilyn. Parca timpul nu ar fi trecut peste micul 500, design-ul “clopotel” a ramas acelasi, geamurile sunt la fel de mici si aripioara cromata care ascunde numarul de inmatriculare este la fel de stralucitoare cum era acum 50 de ani. Stopurile au aceiasi forma trapezoidala, incadratra in crom, insa acum sunt mai mari. Partea frontala este dominata de formele rotunde ale farurilor, caracteristice modelului din 1950. Cele doua nervuri cromate din dreptul siglei atrag sclipiri de lumina in jurul noului badge al companiei. In recrearea mitului tocmai partea din fata a reprezentat o provocare pentru designeri si ingineri. Noul model trebuia sa incoporeze intr-un spatiu redus motorizarea, care la prima generatie era montata in spate, si sa indeplineasca normele de siguranta activa si pasiva in vigoare. Astfel s-a nascut lay out-ul cu faruri dispuse pe trei nivele de inaltime, care arata dupa parerea mea foarte bine, dand o nota dragalasa acestei masini. Un alt detaliu al caroseriei care a pus designerii pe ganduri a fost linia laterala a noului model. Primul 500 a fost “binecuvantat” cu un plafon mult inclinat in dreptul pasagerilor din spate, care in mod deliberat limita spatiul interior si pentru a nu permite noului model sa concureze direct cu modelul 600. In secolul 21 inginerii si-au propus sa realizeze exact opusul. Sa creeze spatiu pentru 4 adulti fara a pierde din forma si fara a periclita raportul proportiilor. In mare parte au reusit. Daca esti mai scund de 1.85 metri atunci vei gasi aceasta masina suficient de confortabila, insa daca inaltimea ta depaseste aceasta valoare iti vei strica freza de plafonul masinii atat pe locul din dreapta, cat si in spate. Sau, ma rog, doar prietenii tai vor infrunta aceasta situatie pentru ca tu beneficiezi de scaun reglabil pe inaltime si esti mult prea egoist ca sa iti pese.
Usile sunt decupate larg ceea ce permite un acces facil inspre si dinspre habitaclu. Manerele portierelor sunt  generoase, iar scobitura din usa este suficient de mare pentru ca o mana care tine un telefon subtire sau o pereche de chei sa poate trage de maner fara probleme. Singura remarca negativa la adresa cromului folosit la finisarea manerelor exterioare se refera la sensibilitatea acestuia la zgarieturi provenite, in timp ce e drept, de la inele, chei, praf, gheata. Oricum, aceste accesorii confera un aspect unic masinii si personal nu m-ar deranja sa le schimb, atata timp cat masina nu-si pierde din sarm.

Diamonds are a girl`s best friend

La interior te intampina o atmosfera protectoare, indusa de folosirea extinsa a cercurilor, sofisticata, datorita imbinarilor similare exteriorului intre elemente noi si vechi, dar si luxoasa, gratie butoanelor de pe consola centrala care sclipesc asemeni unor diamante. Alura generala a bordului este inspirata din vechiul 500. Coloana de directie si ceasurile de bord sunt stranse intr-un singur panou usor de citit si aspectuos. Dispunerea concentrica traseaza elemente usor de citit si perceptabile simultan. Manerul schimbatorului de viteze este asezat pe consola centrala ceea ce il face extrem de usor de accesat. Cu podul palmei sprijinit pe acesta, soferul poate accesa cele trei butoane aflate la mijlocul consolei centrale. Printre acestea se numara si luminile de avarie, ceea ce face mult mai usoara multumirea adresata soferului din spate care ne-a lasat sa iesim dintr-o parcare.
Aerul vintage este sustinut si de scaune. Acestea sunt inspirate din cele ale modelului 500F din 1960 si exploreaza acelasi “split effect”. Sezutul este imbracat intr-un material de culoare inchisa, in timp ce spatarul si tetierele se asorteaza cu paleta cromatica a volanului.
Manerul de deschidere al usii este cromat si foarte usor de manipulat gratie constructiei asemanatoare cu un carlig. Ceea ce este interesant, imaginea soferului se reflecta aproape in totalitate in suprafata cromata a acestui maner, astfel ca narcisitul din noi poate oricand sa verifice daca hainele stau bine si la locul lor.
Vechiul acoperis din panza a fost inlocuit cu unul din sticla, denumit Sky Dome. Acesta poate culisa usor sau se poate rabata pentru a lasa pletele pasagerilor in libertate. Pozitia de condus este similara cu cea a unui SUV. Scaunul nu se scufunda in podea si ii permite soferului sa conduca ergonomic in conditii bune de vizibilitate. Stalpii B si C grosi pot pune probleme de vizibilitate la manevrele de parcare, insa daca esti destul de iscusit in “jocul oglinzilor exterioare” acest inconvenient poate fi in curand depasit.

Santa baby…

Va mai amintiti melodia aceleiasi Marilyn Monroe intitulata generic Santa Baby?! Ei bine, cand iti cumperi un 500 in echiparea Lounge nu mai este nevoie sa-l indupleci pe Mos, pentru ca acest “pocket car” este dotat cu toate cele necesare bunei desfasurari a traficului urban: AC, inchidere centralizata si cheie briceag de culoarea masinii, radio CD cu MP3, geamuri si oglinzi electrice atermice,  ABS si EBD, sapte airbag-uri (incluzand airbag pentru genunchii soferului si windowbag), volan din piele cu 8 comenzi, jante din aliaj, Kit Cromo sau sistem Blue&Me.

Vogue

Melodia Madonnei dedicata celei mai de success reviste de fashion din lume, considerata biblie a modei de catre fashionistele din toata lumea este plina de ritm si senzualitate. Ritmul este un lucru la care si 500 se pricepe. Motorizarea diesel toarce frumos la relanti si se face auzita doar atunci cand infigi piciorul adanc in acceleratie. La alte masini zgomotul m-ar fi deranjat, insa la 500 acordurile motorizarii diesel aduc un plus de vechime. Directia este foarte precisa, iar daca butonul City este apasat directia devine atat de usoara incat volanul poate fi manipulat rapid chiar si cu o singura mana. Cutia este etajata scurt, iar frana actioneaza prompt la solicitari. In conditii normale de condus urban consumul nu sare de pragul 6.7 litri.

My dream is to fly…

Iar pentru ca o discutie despre Italia nu ar fi completa fara zumzaitul unui Piaggio pe fundal, am decis sa combatem aglomeratia din marele oras cu un Piaggio Fly, la fel de practic si nonconformist precum un Fiat 500. Fly se manevreaza cu mare usurinta gratie furcii telescopice si rotilor cu diametru de 12 inci. Carenele late si pozitia de condus garanteaza comoditate si, in plus, pantofii soferului nu vor fi stropiti de alte masini sau de eventualele balti prin care ar trece cu scuterul. Tonul retro este conferit de farul rotunjit plasat pe ghidon, trade mark al gamei retro-moderniste de la Piaggio (Fly, Vespa, Liberty, Beverly). Mai mult decat atat, Piaggio Fly este si un model practic. Carligul de amarare din dreptul picioarelor soferului permite depozitarea unei genti, in timp ce spatiul de depozitare de sub sa este suficient de mare pentru a ascunde casca sau un ghiozdan de dimensiuni medii.
Aceasta mica bijuterile poate fi achizitionata din showroom-ul HNC situat pe Calea Grivitei 51, unde potentialii clienti pot gasi “Cea mai mare gama de scutere din Romania”.

Foto: Adrian Cobzasu.

Locatia: Parcul Herastrau, Bucuresti

In imagini:

Fiat 500 1.3 Multijet 75CP Lounge 13.800 euro cu TVA prin AutoItalia

Piaggio Fly 50 cmc 5,6 CP 1.850 euro cu TVA prin HNC

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s