Articole

VW Scirocco


VW Scirocco, masina simbol a generatiei `70, a libertatii si diversitatii a fost readusa la viata si este, conform VW, standardul in ceea ce priveste imbinarea design-ului traditional-avangardist cu tehnica de ultima ora la un pret accesibil.

Desi au trecut 34 de ani de la primul model desenat de Giugiaro, Scirocco a ramas un automobil destinat tinerilor pentru care masina reprezinta mai mult decat o pasiune, dar pentru care investitia intr-o masina sport scumpa iese din discutie. Aceasta generatie apreciaza diversitatea, fie ca este vorba despre ultimele tendinte in moda, hair styling sau gadget-uri si este compusa din oameni care privesc obiectele care le definesc existenta ca pe opere de arta, niciodata functionale.

Cu acest target in minte, VW a readus Scirocco la viata ca o masina desenata obraznic de frumos, dotata cu un interior de calitate, asupra caruia nu s-au operat experimente si dotari sau performante tehnice demne de de doua ori mai scumpe. Conceput la limita dintre emotie si pragmatism, Scirocco imbina dimensiunile (4256 lungime x 1810 latime x 1404 inaltime) si performantele specifice clasei din care face parte (motorizari pe benzina de 122, 160 si 200 CP/diesel 140 CP) cu ergonomia interioara caracteristica gamei Golf (scaune spate rabatabile, spatii de depozitare in bord si usi, consola centrala).

Intotdeauna am fost pasionat de coupe-uri. Poate din dragoste pentru diversitate, din dorinta de a fi altfel sau poate pentru ca masina “decupata” este cel mai apropiat lucru de Moskvich-ul decapotabil pe care il pilotam prin apartamentul cu doua camere din Fagaras cu foarte multi ani in urma. De fapt, pot spune ca am avut propria masina de la o varsta foarte frageda, cam de pe la 3-4 ani si m-am tinut de ea pana pe la 6, cand inevitabil nu am mai incaput la volan si nu mai puteam da din pedale. Dar sa revenim la coupe-uri… Primul automobil de care m-am indragostit din paginile unei reviste a fost un Ford Capri, iar primul coupe la care ma puteam uita ore in sir a fost Scirocco. Mi-l amintesc si acum…mergeam cu bunica mea o data pe saptamana la Bobo (nu ma intrebati cine era Bobo pentru ca nu mai stiu, doar numele mi-a ramas in minte) ca sa vad Scirocco-ul pe care il tinea cu numere de Germania in curte. Un model din a doua generatie (produsa intre 1982 si 1992), gri sobolan accesorizat cu accente fine de negru mat. Imi amintesc si acum capota alungita si spatele scurt, usile mari si geamurile decupate dinamic. Parca acum, in timp ce scriu, simt “raceala” geamurilor imprimata pe nasul meu care inevitabil se lipea de ele de fiecare data cand vroiam sa zaresc interiorul.

But enough about the old Scirocco…

Comparat cu concept-carul din care deriva (Iroc), a treia generatie de Scirocco se remarca prin noua grila fata dreptunghiulara. Noul model urmeaza moda vintage si preia elemente de pe prima generatie, cum ar fi conceptul caroseriei sau cel de-al doilea geam lateral taiat ascendent si farurile duble cu corp comun. Interiorul a fost conceput pentru a acomoda patru pasageri in scaune independente, in timp ce volumul de incarcare se ridica la 300 de liri.

Partea din fata ilustreaza un concept nou de design VW, care pune in evidenta linii specifice generatiilor trecute prin utilizarea de accente new-wave. De exemplu, grila radiatorului vopsita in negrul anost este un trait specific tutoror generatiilor de Scirocco. Pentru a scoate in evidenta acest link intre nou si vechi, designerii au trasat capota puternic bombata si bara de protectie cu forma literei “U” dominanta. Liniile orizontale paralele care dau senzatia de suplete stau la baza intregului design, conferind echilibru caroseriei. Curburile capotei se continua pe spoiler delimitand blocurile optice, dand iluzia de musculatura. Partea inferioara a spoilerului este dominata de accentele sportive. Grilele mari generoase in forma de fagure si proiectoarele mari aduc aminte de modele de cariera din WRC.

Curios, pe langa VW Beetle, Scirocco este singurul model VW al carui bot nu a preluat accentele de design ale Golfului, Tiguan-ului sau Passatului. Mai mult decat atat, ca si Beetle, Scirocco are emblema VW plasata pe capota si nu pe grila frontala. Acesta ar putea fi un semn ca VW doreste sa diferentieze gama de automobile “traditionaliste” de restul produselor.

Impresia de musculatura este mult mai evidenta pe masura ce privirea ne fuge pe linia laterala a masinii. Suprafetele curbate peste faruri, roti sau scobiturile din usi ascund o forta latenta, iar jocul de lumini si umbre creat de elementele constructive ale masinii reprezinta un balans aproape perfect intre arta si functionalitate. Forta designului este intarita si de jantele generoase, de 17 inci, care, datorita inaltimii mici a caroseriei si a garzii la sol joase, par a fi fost scobite direct in caroserie, sculptate odata cu aceasta. Stalpul B este vopsit in culoare inchisa ceea ce da impresia de spatialitate. Din dreptul acestuia linia geamului lateral creste pentru un plus de impresie dinamica. Acest artificiu, dar si stalpul C gros apartin primei generatii. O tusa de modernitate este data si de linia lunetei, care la primele variante de Scirocco era mult inclinata. Conceptul de sportback, introdus de AMC Pacer si regasit pe noul VW Scirocco este unul mai practic. In aceasta forma se pot “disimula” 300 de litri de bagaje.

Forma 3D a stopurilor domina consola spate, perceputa ca o sculptura. Aceasta este caracterizata de raportul dinamic dintre dimensiunea lunetei si umerii proeminenti ai caroseriei. Talia astfel creata asociata cu luneta dispusa in principal pe latime si spoilerele

curbate creaza imaginea de putere, amplitudine si miscare.

Plain and simple…

La putin timp dupa ziua mea (1 octombrie) am avut ocazia sa-mi “pun mintea” cu noul Scirocco. Poate prea mult spus, avand in vedere ca sunt o fire suficient de linistita incat sa nu calc pedala de acceleratie in locuri inadecvate sau doar asa pentru ca ma simt mult prea cool. In stilul meu batranesc, l-am abordat pe Scirocco…Nu i-am dat deloc tarcoale si am sarit direct la volan, de parca deja ne cunoscusem si iesisem la nenumarate cafele si prajituri prin centru si am fi putut sa trecem la lucruri serioase.

Odata urcat la volan, am simtit ca interiorul identic cu cel al Golf-ului V ii poate dezamagi pe unii, insa calitatea asamblarii si materialelor, ergonomia si modul placut in care se integreaza in design-ul interior sfarma orice urma de tristete. Geamurile mici si pozitia coborata la volan te fac sa te simti ca la volanul unui TT, iar zgomotul motorului si scaunele sport te mint spunandu-ti: Sunt GTI-ul tau!!

Scirocco este o masina perfect adaptata curentului de parada in care traim. Exteriorul ravisant contrasteaza cu interiorul lipsit de simt artistic de pe Golf. In schimb, ergonomia si calitatea se situeaza la cote maxime. Nicio cusatura nu este stramba si niciun buton nu este plasat aiurea, poate doar comutatoarele geamurilor electrice disimulate in spatele manerelor parca sculptate ale usilor.

Scaunele sport sunt de-a dreptul senzationale si parca te imbratiseaza tandru de fiecare data cand te urci la volan, iar pedalierul si insertiile din aluminiu sunt acele mici detalii de care nu te poti plictisi niciodata. Maciulia scurta a schimbatorului de viteze si pozitionarea la inaltime a acestuia propune un acces aproape ideal si o traiectorie scurta volan-schimbator si viceversa.

Oferta Scirocco

Optional, VW poate echipa Scirocco cu sistemul de reglare reglare adaptivă a trenului de rulare, DCC, disponibil opţional, ajustează permanent caroseria în funcţie de stilul de condus şi de condiţiile de drum. Toata gama de motorizari utilizeaza tehnologia Turbo pentru propulsie si ofera o putere cuprinsă între 90 kW (122 CP), 118 kW (160 CP; Twincharger) si 147 kW (200 CP) (consum de carburant: 6,1 – 7,6 l/100 km; emisii de CO2: 145 – 179 g/km), pentru benzina si 140 CP pentru diesel.

Preturile pentru noul Scirocco incep de la 18.171 euro (Scirocco / Benzina / 1.4 TSI / 160 CP / Cutie manuala – 6 viteze / 2 usi) si ajung pana la 20.864 euro fara TVA (Scirocco / Benzina / 2.0 TSI / 200 CP / Cutie DSG – 6 viteze / 2 usi).

Mai multe detalii sunt disponibile doar pe : http://vw.ro/modele/scirocco/

Galerie foto

 

Anunțuri
Standard

Un gând despre „VW Scirocco

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s