News

Curtea din spate a bunicii


 

Dalai Lama spune ca pentru a-ti gasi linistea interioara si echilibrul trebuie ca in fiecare an sa vizitezi un loc nou. Ei bine, in speranta ca voi atinge linistea si echilibrul absolute, astazi am vizitat Curtea din spate a bunicii. Si wow, curtea din spate nu arata cum ma asteptam eu…curtea din spate era plina cu oameni “nebuni”, imbracati “mortal” si foarte chic. Unde mai pui faptul ca multi dintre ei erau tineri designeri de haine sau bijuterii, adepti ai stilului vintage. Printre ei se afla insasi Dana Coteanu, Marijuana, designer pentru Tria Alfa (fabrica de bijuterii a fratelui si cumnatei ei) si administrator al magazinului Podoabe.

Ar trebui sa recunosc, de fapt, ca My Grandma`s Backyard, organizat de Gabriela-Maria Vlad, este un targ de arta vintage gazduit de Clubul Taranului Roman (da, taranul roman are club, si ce mai club…) unde tineri designeri prezinta piese absolut senzationale parca rupte din vremea bunicii si care au agatat along the way tuse din design-ul modern. MGB este cel mai important târg de vintage and self-made fashion si aniverseaza astazi un an de existenta, dupa ce prima efitie a fost organizata in 28 octombrie 2007.

Odata intrat in targ mi-am dat seama de influenta pe care acesta o are. MGB a dat naştere unui adevărat fenomen de fashion în Bucureşti. Pe culoarele stramte ale Clubului Taranului Roman am putut vedea piese vestimentare parca desprinse de pe catwalk-uri pariziene sau newyorkeze, purtate de oameni simpli, ceea ce le dadea o si mai mare stralucire. La manifestatie au participat 25 de entuziasti ai stilului, printre care s-au numarat si Dana Marijuana sau www.evintage.ro. Acestia au pus accentul pe calitate si nu pe cantitate, prezentand adevarate opere de arta, ale caror preturi le faceau accesibile oricui. Ca orice eveniment de fashion respectabil, MGB s-a rasfatat cu propriul dress code sub genericul back to black. Primordialul negru a fost in acest an “culoarea” oficiala a evenimentului. Ineditul dress code a scos de fapt la iveala, dupa parerea mea, artistul din noi, acea mica parte care a asortat negrul la tot felul de culori pentru a-l face unic pe purtator. Astfel, am fost captivat de hainele participantilor, combinate astfel incat sa-ti lipeasca privirea de “manechin”…cateva dintre accesoriile preferate ale invitatilor: o palarie barbateasca rosu intens, o pereche de pantofi barbatesti din lac verde sau o poseta de dama stil make-up kit.

Bineinteles ca nu m-am putut abtine si am plecat de acolo cu doua accesorii deosebite care mi-au atras atentia instantaneu…o esarfa, pe care aproape ca am smuls-o din mainile unui domn si o superba cravata, ambele portretizate in fotografiile alaturate…

MGB nu s-a incheiat inca. Chiar daca ritmurile legendarului DJ Vasile s-au stins in Clubul Taranului Roman, after fair party-ul din Ramayana Café ii va tine pe vintage-isti cu mainile ridicate pana tarziu in noapte.

A, sa nu uit…in drum spre casa am poposit la Universitate. Peste drum de BCR langa “biblioteca” prafuita de metal veti gasi, din doua in doua saptamani, o doamna foarte draguta care vinde fel de fel de accesorii artizanale. La ea veti gasi si bratarele ca cele din imaginile urmatoare…absolut geniale…

Standard

Lasă un răspuns

