Articole

Alexandre Malval-despre C5 si design auto


malval_alexandre2 

Alexandre Malval este responsabil pentru una dintre cele mai avangardiste creatii Citroen: noul C5. Din 2001 face parte din echipa Citroen si este artizanul coupe-ului C4 si a conceptelor C-Airdream (2001) si C5 Airscape (2007).

1 Ce a inspirat noul C5?!

C5 a fost conceput din dorinta de a crea un sedan dinamic si elegant. Prin acest model am incercat sa cream o masina care sa genereze o puternica reactie emotionala atat la interior, cat si la exterior. Pentru a crea un Citroen nu ne putem inspira din exterior, ci trebuie mai degraba cautam sa evoluam forma clasica a sedan-ului urmand filosofia Citroen: modernitate si originalitate.

 

2 Viitoarele modele Citroen vor fi desenate in aceiasi maniera?!

Daca vei rasfoi istoria Citroen vei descoperi ca fiecare model nou a fost tratat individual privind designul. Nu a existat un tipar estetic, de fapt am incercat sa dezvoltam cele mai bune solutii pentru vehiculul pe care il aveam in dezvoltare. Cred ca dorinta de a nu ne limita la trecut sau constrange in viitor este probabil principiul care defineste design-ul Citroen. Aceasta gandire a permins noii C5, ca si lui C4 Picasso, sa se dezvolte intr-o masina distincta care este in acelasi timp un Citroen.

 

citroen-c5-design-image

 

3 Credeti ca design-ul indraznet Citroen a inspirat si alti constructori sa faca urmatorul pas in design-ul modelelor lor?!

Fiind designeri, principala noastra preocupare este de a contribui la evolutia modelelor si a istoriei brand-ului pentru care lucram si mai putin in a tine sub privire concurenta. Acest fapt ne-a ajutat sa cream o gama de modele distincte. Daca asta ne face sa fim lideri de opinie in industrie, atunci asa sa fie. Chiar si asa, trebuie sa pastram distanta fata de concurenti pentru a nu pierde Spiritul Citroen.

 

4 Credeti ca exista diferente majore intre tinerii designeri de astazi si dumneavoastra la aceiasi varsta?!

Deloc!!! Procesul de creatie este in continua miscare si practic varsta unuia nu reprezinta un avantaj sau dezavantaj. S-a schimbat doar mediul in care ne desfasuram activitatea. Provocarea consta in adaptarea la noile tehnologii, noile piete sau la noile procedee universale de creatie.

 

5 Ce sfat ati da unui tanar aspirant la titlul de designer?!

Cel mai important lucru este sa fii deschis catre culturi si influente stilistice diferite, cum ar fi arhitectura sau design-ul de mobilier. Cea mai de pret calitate a unui designer, fie el tanar sau in varsta, este curiozitatea. Aceasta ne impinge sa reevaluam creatiile noastre si sa le adaptam in mod constant.

 

citroen-c5-designimage

6 Cine sunt designerii dumneavoastra preferati?!

Pentru mine produsul final este mai important decat designer-ul. Sunt foarte multi designeri pe care ii respect si ai caror nume nu o sa le cunosc niciodata. Sunt foarte impresionat, de exemplu, de iPhone. Este exemplul perfect de global design. Design-ul perfect pentru destinatia sa. Asadar, designer-ul lui iPhone este unul dintre preferatii mei.

 

7 Care este masina dumneavoastra preferata?!

Fara indoiala Bugatti Veyron este masina mea preferata! Ma atrag proportiile si echilibrul acestora, design-ul puternic si generozitatea volumelor. Este apropiat de ideea mea de perfectiune…

 

8 Ce masina conduceti in prezent?!

Noul Citroen C5.

 

9 Care sunt asteptarile dvs de la o masina!?

In general, ma astept sa fiu mandru de designul masinii respective, ma astept sa fiu satisfacut de comportamentul rutier, de senzatiile pe care masina ti le ofera. Sunetul motorului, precizia instrumentelor, calitatea materialelor sunt si ele esentiale.

 

10 Pregateste Citroen o linie de coupe cabriolete?! A fost C5 Airscape un semn al acestor intentii!?

C-Airscape, prezentat la Frankfurt, a fost un adevarat succes. Cu totii visam la o astfel de masina, dar o decizie concreta nu s-a luat in acest sens.

 

 

 

CV ALEXANDRE MALVAL

nascut in 1970, casatorit

Scolarizare

1991-1993 Royal College of Art-London

Masterat in Arta Design-ului Automobilelor

1981-1991 ENSAAMA scoala Nationala Superioara de Arte Aplicate si Disciplinele Artei-Paris

Experienta profesionala

2001-2007 CENTRUL DE CREAtIE CITROEN

2007 Citroen C5-Airscape

2001 Citroen C Airdream

2002/2003 responsabil de proiect pentru industrializarea C4

2004 design exterior C4 Coupe/C-Triomphe

1996-2001 DESIGN CENTRE EUROPE-VW Group, Barcelona-superviser

1994-1996 STUDIO DE DESIGN AVANCEE RENAULT Paris-sectia design exterior

1995-1996 COLEGIUL STRATE Paris-indrumator pentru proiectele de licenta ale studentilor

1993-1994 ESDI Paris-Profesor de design auto

1989-1991 MDB Paris-Agentie de design

DESPRE CITROEN C5

321

 

citroenc5_estate_mk3_08a

 

Noul C5 este un model care preia noile valori Citroen si le transpune in clasa medie, fiind o combinatie efervescenta intre compacta C4 si limuzina C6. Chiar daca are 4.78 metri in lungime, noul model este presarat cu elemente de design ce induc sportivitate: braul inalt al caroseriei, pasajele rotilor si pragurile bine accentuate sau jantele mari multifateta. Partea frontala este caracterizata de agresivitate. Priza de admisie a aerului supradimensionata aduce aminte de Peugeot 407 si este completata de blocurile optice “incisive” ce imbraca colturile caroseriei si flancheaza chevron-ul. Consola spate este dominata de stopurile boomerang, ce la un anumit nivel ne aduc aminte de masinile premium germane. Remarcam, de asemenea, prezenta lunetei concave preluate de la C6.

 

012

 

noul-c5-tourer

 

Interiorul este orientat spre arta si confort. Se remarca liniile preponderent curbe, in contrast cu unghiulatia ascutita a exteriorului. Plansa de bord curge natural si imbina perfect armonia formelor si tehnologia. Observam totusi o tusa clasica, daca ne uitam la C5 comparat cu C4. Ceasurile sunt grupate compact, iar designerii s-au folosit de un singur display pentru a gestiona functiile masinii, nu de patru ca in cazul compactei. Consola este orientata catre sofer, fapt ce inlesneste accesibilitatea.

Noul C5 introduce a doua generatie a volanului cu butuc fix. Intrumentele plasate pe acesta sunt acoperite cu o membrana fina, fapt ce impiedica uzura rapida si le face mult mai usor de accesat si manipulat. Prin acest nou sistem toate functiile importante ale masinii (audio, cruise control, telefon, computer de bord) se afla la indemana soferului fara ca acesta sa-si desprinda privirea de la drum.

 

104

 

100

Anunțuri
Standard

Un gând despre „Alexandre Malval-despre C5 si design auto

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s