Articole

Peugeot 308 CC


 Peugeot ramane fidel segmentului coupe cabrio si lanseaza 308 CC.

308cc_0807ps042

Foarte putini oameni cunosc background-ul Peugeot in segmentul CC-urilor. Primul cabrio cu acoperis din materiale solide a fost lansat de francezi in 1962. Purta numele de 402 Eclipse si la vremea lui a fost o revelatie.

Revenind in vremurile moderne, Peugeot este un adevarat performer al segmentului. In Mai 2008, francezii au fost, neoficial ce-i drept, regii segmentului. Fusesera asamblate si vandute 632.000 de CC-uri, dintre care 475.500 de 206/207 (lideri in segmentul mic de 2+2 locuri) si 174.500 din seria 307. Continuarea acestei povesti de succes este scrisa cu ajutorul lui 308, un CC all season, gratie acoperisului sau solid retractabil in 20 de secunde. Operatiunea poate fi urmarita pe ecranul color din bord.

308cc_0807ps024

Conform Peugeot, 308 CC este bazat pe aceleasi fundamente ca si predecesorul sau. 307 CC este in multe cazuri singura masina din familie, deservind atat ca mijloc de transport in oras, cat si in calitate de companion in vacanta, indiferent de anotimp. In mare parte aceste atribute I se datoreaza constructiei inteligente a celei de-a doua jumatati 308cc_0807ps091a caroseriei. Acoperisul solid care permite o insonorizare aproape perfecta, impiedicand in acelasi timp pierderea temperaturii din habitaclu, este completat de o cinematica simpla care transforma elegantul cabrio intr-un CC care striga Libertateeeeee prin toti porii. Coupe-ul beneficiaza de un portbagaj de 465 litri, in timp ce alter ego-ul isi injumatateste capacitatea pana la 266.

Ceva mai departe de bullshit-ul din comunicatele de presa, 308 CC ramane o masina eleganta, chiar impresionata. Dezvoltat pe platforma lui 308 hatchback, CC-ul beneficiaza de aceeasi calitate superioara a interiorului, dar si de design-ul avangardist. Fata de 307, noul model are un design ceva mai plat, mai aerodinamic, pastrand insa stoprile cu LED si eleronul discret integrat in usa portbagajului. Cred ca despre exterior putem vorbi la infinit. Cat este de elegant si de perfect sau, dimpotriva, cat de lung are botul sau cat de dubioase sunt jantele in varianta de baza…Cu adevarat important este confortul pe care masina il ofera. Aici as vrea sa revin la interior, unde posesorii de 308 ma pot sustine. Nici ca se putea un interior mai potrivit pentru CC. Consola centrala mult inclinata (reminescenta Lamborghini), ceasurile de bord, rotunde si gradate in culoarea alba sau frana de mana gen mansa de avion sunt insemne clare ale sportivitatii, un atribut debordant al acestei masini. Pe langa toate acestea, 308 CC este al doilea cabrio din lume, primul din segmentul sau care ofera un sistem de incalzire al gatului (Airwave). Pentru a spori gradul de confort oferit pasagerilor, 308 CC este dotat cu patru geamuri electrice si inchidere automata prin telecomanda a compartimentelor de depozitare din interior (torpedo si cotiera centrala). Pentru a inlesni accesul catre scaunele din spate, Peugeot ofera optiunea easy acces. Astfel scaunele din fata pot fi escamotate electric.

Doua motorizari si tot atatea cutii de viteze sunt disponibile pe 308. Asadar, clientii pot alege o cutie manuala cu sase viteze sau una automata, racordate la o motorizare pe benzina de 150 CP si 1.6 litri sau la una diesel de 140 CP, 2.0 HDi.

56116-e-peu

La capitolul premiera mondiala se incadreaza evolutia tehnologica din domeniul sigurantei. 308 CC este primul automobil din clasa sa dotat cu airbag lateral pentru capul pasagerilor. In caz de rostogolire, senzorii de la bordul CC-ului detecteaza miscarile inadecvate ale masinii si, intr-o clipita, doua bare de metal sar in aer din dreptul scaunelor din spate prevenind vatamarea sau prinderea pasagerilor sub masina.

56116-b-peu

Nu in cele din urma, pentru a face viata la bord cat mai frumoasa, o larga paleta de optiuni Peugeot WIP (World In Peugeot) este disponibila: radio CD cu MP3, Bluetooth USB box si sistem audio Surround (WIP Sound & Bluetooth), sistem de navigatie cu ecran retractabil de 7 inci (WIP Nav), sistem de navigatie prin satelit cu hard disk de 30 GB incorporat, telefon mobil integrat si ecran 3D (WIP Com 3D).

308cc_0807ps060

Parerea mea?!

308 CC este unul dintre cele mai interesante modele pe care le-am vazut in ultima vreme. Aduce un suflu nou in clasa. Se desparte mult mai mult de modelul din care deriva (lucru clar observabil si la 407 coupe) decat principalii concurenti, iar design-ul si calitatea materialelor este de partea lui. Pacat de gama restransa de motorizari, principalii concurenti au cel putin trei in oferta. Iar daca tot vorbim de concurenta, Eos si Megane CC, ofera un acoperis panoramic din sticla, optiune indisponibila momentan la Peuegot sau Opel.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s