Articole, News

VW Concept BlueSport


 Revenirea lui Karmann Ghia?! Porschele saracului?! TT-ul visatorului la TT?! Raspunsul la toate aceste intrebari pare a fi VW BlueSport, un model de doar 1200 de kilograme al carui motor diesel de 180 CP scoate un cuplu comparabil cu cel al unuia pe benzina de 300 CP.

_vw-concept-bluesport-01-lg

VW este cu adevarat un brand al poporului. Nemtii raspund cu promptitudine la cerintele fanilor, pe care ii supun unei avalanse de modele noi cat mai interesante. Nu ai bani de CLS?! Perfect, da fuga la showroom si ia-ti un Passat Confort Coupe. Vrei un Golf cu mai mult nerv, dar Edition 30 s-a terminat iar GTI-ul normal este cumva in afara bugetului?! Cu 20.000 de euro ai Scirocco…Si lista va continua in curand, speram noi, cu un roadster de doua locuri, cu motor amplasat in spate si acoperis textil.

vw-concept-bluesport-12-lg

BlueSport te uluieste din primele clipe. Cantareste doar 1200 de kilograme, are mai putin de patru metri in lungime si consuma doar 5.3 litri de motorina la suta de kilometric. Si parca asta nu ar fi sufficient, VW declara ca motorizarea de 2.0 litri diesel, care dezvolta 180 CP, dezvolta un cuplu similar unui propulsor pe benzina de 300 CP: 350 Nm / 1750 rpm. Adevarat! La o liniuta, cel putin pe hartie, micutul VW ar trebui sa stea roata in roata cu un Audi S3 (2.0 TFSI 265 CP) de exemplu, al carui motor scoate 350 Nm / 2500-5000 rpm. Avantajul lui BlueSport ar fi in acest caz cuplul disponibil de la turatii joase. Daca ar fi sa-l comparam pe BlueSport cu un performer de cariera, cum este noul Impreza WRX STi de 2.5 litri si 301 CP, am descoperi ca decapotabila VW are cu aproape 60 Nm mai putin cuplu, disponibil bineinteles de la turatii mai joase decat in cazul japonezei- 301 CP, 407 Nm / 4000 rpm. Aceasta motorizare minune este racordata la o cutie de viteze dual clutch in sase rapoarte, care transmite intreaga putere a motorului rotilor sin spate. Schimbarea treptelor se poate face fully automat sau prin intermediul padelelor de pe coloana de directie. Sprintul pana la 100 de kilometri cu start de pe loc se realizeaza in 6.2 secunde, iar viteza maxima comunicata este de 226 km/h. Motorizarea este montata in spatele scaunelor, astfel incat Concept BlueSport este dotat cu doua spatii de incarcare, unul in fata de 112 litri si altul in spate de doar 70.

vw-concept-bluesport-15-lg

Principalele obiective ale designer-ilor au fost atingerea maximului de placerea condusului si minimum de consum. Pentru a atinge acest deziderat, s-a apelat la utilizarea extensiva a materialelor usoare in constructia masinii. De exemplu, hard top-ul retractabil electric a fost inlocuit de un acoperis textil, retractabil manual (!!!!) de doar 27 de kilograme, cel mai usor din segment, dupa spusele nemtilor, iar capotele sunt confectionate din aluminiu. Roadster-ul este dotat cu sistemul Stop/Start, dar si cu regenator al energiei obtinute prin franare.

Crearea lui BlueSport a fost supervizata de echipa condusa de Klaus Bischoff (Director de Design al VW) si Thomas Ingenlath (Director al centrului VW de design din Potsdam).

vw-concept-bluesport-05-lg

Designul conceptului BlueSport reprezinta sinteza perfecta dintre tehnologie si estetica. Formele sunt foarte clare, reduse la essential; insesi caroseria are o structura liniara, lina. Klaus Bischoff

Un element cheie al design-ului sunt pasajele circulare ale rotilor, evazate in trei dimensiuni ca o sculptura. Thomas Ingenlath

Proportiile masinii dau o alura puternica. Inaltimea redusa, 1.26 metri, scoate in evidenta latimea de 1.75 metri si impreuna cu ampatamentul de 2.43 ofera masinii o imagine sportiva, ca si cum ar fi lipita de sosea. In plus, masina este astfel foarte usor de manevrat atat in oras, in stil de condus cuminte, dar si pe serpentine, cand soferul calca pedala puternic.

vw-concept-bluesport-09-lg1

Interiorul sportivei VW a fost construit in jurul soferului. Constructorul se lauda ca soferul are in jurul sau toate comenzile necesare bunastarii la bord, iar designul plansei apartine stilului retro futurist. Simplitatea formelor, preponderent rotunde, este o marca a masinilor secolului trecut, in timp ce folosirea intensiva a LED-urilor este clar un apanaj al anului 2009.

VW Concept BlueSport pe scurt:

Body / Chassis

  • Length 3,990 mm

  • Width 1,745 mm

  • Height 1,260 mm

  • Track, front 1,490 mm

  • Track, rear 1,520 mm

  • Front suspension McPherson suspension

  • Rear suspension Multi-link system

Engine

  • Configuration 4 cylinder TDI, 2.0 liter displacement

  • Max. power 132 kW / 180 PS at 4,200 rpm

  • Max. torque 350 Nm at 1,750 rpm

Drivetrain / Wheels

  • Transmission 6-speed direct shift

  • Final drive Rear-wheel drive

  • Tires, front 235/35 ZR19

  • Tires, rear 245/35 ZR19

Performance / Economy

  • 0-100 km/h 6.6 seconds

  • 0-60 mph 6.2 seconds

  • V/max 140 mph / 226 km/h

  • Fuel consumption (Euro 6) 4.3 liter/100 km / 55 mpg

  • CO2 emissions 113 g/km (in Eco mode)

  • Start-stop & regeneration

 

Parerea mea?!

Un model fascinant. Se aseamana destul de mult cu Audi TT si Porsche Boxter. Design-ul este simplu si scos in evidenta de chichite tehnologice sau vizuale, cum ar fi stopurile cu LED, acoperisul portocaliu. Cred ca acoperisul operat manual, interiorul si dimensiunile reduse aduc o nota mitica, istorica si scot mult mai bine in evidenta placerea pe care aceasta masina ti-o poate oferi. In era in care masinile de strada sunt hiper tehnologizate si fac aproape totul in locul omului, BlueSport ne readuce la cunostinta valorile vechi, dupa care masinile vechi se construiau. Sunt curios daca VW va aduce asa ceva pe strada. Sper…ar fi un concurent de temut pentru MX-5 sau chiar pentru Z4 si Seria 1. O masina care arata super bine si e ieftina…

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s