Articole, News

Cabral conduce C-Crosser


 Rasfoind blogroll-ul de dimineata l-am redescoperit pe Cabral, care a fost in vacanta cu masina. Daca inainte il admiram pe Cabral doar profesional, de ceva vreme il admir si uman…bai, omu are Citroen, oamenii destepti au Citroen. Si nu orice Citroen ci un C-Corsser caruia i-a dedicat un jurnal, pe care l-am surfat cu mare interes. In spiritul acestor noi descoperiri, vreau sa impartasesc cu voi ultimul interviu VIP pe care l-am facut inainte sa parasesc echipa AutoExpert. VIP-ul?! Culmea, chiar Cabral (!!!) pe atunci proaspat posesor de C-Crosser.

cabral_citroen_c_crosserandrei_tobosaru_2

1 In primul rand, felicitari pentru noua achizitie…De unde pana unde trecerea de la masina sport la SUV?

La repezeala as spune ca imbatranesc… E o varianta si asta, nu zic nu, dar mai degraba se schimba nevoile. Acum Inoke are 6 ani, in primul rand avem de carat o gramada de lucruri gen bicicleta, role, cort si multe altele deacest gen. In acelasi timp se mareste si ea, pe bancheta din spate a unui coupe-sport nu va sta niciodata la fel de bine ca intr-un SUV/SAV cum este C-Crosser-ul. Ca sa nu mai zic… Trebuie sa intre placa de snowboard, placa de wakeboard, echipamentele de enduro, tot setul de automodelism…cred ca sunt momente in care as putea spune ca sunt o firma de transporturi.

 

2 Si de ce Citroen?! Criticii spun ca C-Crosser este cel mai aratos model din clasa. Impartasesti aceasta opinie?!

Da, da, da! Cu siguranta! Dupa ce l-am luat acasa am inceput sa-l compar cu „fratii lui”, estetic, dar si tehnic. Estetic vorbind si mie mi se pare cel mai sexy. Blocurile optice mari, sigla masiva de pe capota, admisiile de aer impozante, pragurile cromate, toate acestea parca ii dau Crosser-ului puncte in plus fata de ceilalti. Tehnic vorbind si aici gasesti multe lucruri in plus. De la tandemul facut de motorul de 2,2 l diesel si cutia in 6 trepte, setarea suspensiei undeva la limita dintre sportivitate si comoditate cu rezultate excelente pesuportul asfaltic pe care il avem in Romania, sunt solutii tehnice foarte reusite si adaptate conditiilor noastre de trafic.

 

3 De ce crezi ca din ce mai multi oameni aleg sa-si cumpere SUV-uri in detrimentul masinilor de rand?!

In primul rand este nevoia de spatiu. Este si factorul de siguranta activa, faptul ca poti vedea mult mai bine ce se intampla in fata decat dintr-o berlina. Evident ca apare si confortul psihic oferit de o masina mare. In plus, avand in vedere ca sistemele de tractiune au devenit foarte performante, motorizarile si cutiile de viteze fac minuni in ceea cepriveste consumul de carburant, deci marele minus din trecut a cam disparut.

 

4 Crezi ca exista masini exclusiv masculine/feminine, sau alegerea tine strict de starea de spirit si personalitatea fiecaruia?!

Vorbind in general, da, sunt convins ca o masina de fata va ramane asa, oricat de mult ar fi ea imbarbatata cu propulsor puternic si dotari tehnice impresionante. In particular insa, sunt exemple multe de masini ce au devenit „unisex”, cu toate ca au fost gandite pentru segmentul masculin, respectiv feminin.

cabral_citroen_c_crosserandrei_tobosaru_1

5 Cum privesti automobilul: „vitrina” a starii materiale, a starii de spirit sau simplu mijloc de transport?!

Vitrina? Cand o sa-mi cumpar cateva dube si le transform in tarabe de saorma o sa le consider vitrine. Stiu la ce te referi, avem multe cazuri de „am bani si arat asta prin volanul pe care il invart pe masina mea de 1oo.ooo de euro!”. Pentru mine masina nu mai e doar un mijloc de transport, poate ajunge in anumite conditii o placere. Uite, un drum facut de curand cuC-Crosser-ul…Plecat cu mai multi prieteni pe sosea pana la Buzau, iesit de pe sosea si urmat un drum forestier pana in locuri pe care numai GPS-ul si padurarii il mai stiu, iesit si de pe drumul forestier si plecat hai-hui, intors la sosea pe firul aratat de GPS si la drum spre casa! Chiar daca nu a fost o vacanta de o saptamana, iti reincarca bateriile si te face sa mai uiti de rate si alte belele… asta bine’nteles, in cazul in care ai o masina care sa poatatoate astea.

 

6 Stiu ca esti o fire sportiva si esti pasionat si de motociclism. Nu te-ai gandit sa renunti la masina in favoarea a doar doua roti?!

Prin Bucuresti nu prea… Dupa 4 accidente pe doua roti am cazut de acord cu colegii mei ca motocicleta sa ramana numai pentru off-road, pe strada am ales 4 roti. Si, in plus, pentru Bucuresti si motocicleta este depasita, mult mai potrivit este scuterul. Consum de benzina si mai mic, manevrabilitate mult mai mare, capacitatea de a te infiltra prin trafic mult crescuta fata de o motocicleta (chiar si una mica de 500cc).

 

7 Crezi ca soferul roman este pregatit sa coexiste cu motociclistii in trafic?!

Totul tine de cunoastere si de dialog. Cat timp vom avea 10% dintre motociclisti care fac „rahanisme” prin trafic si vor pune o pecete de „pusti isterici” asupra intregii caste, atunci soferii ii vor percepe pe toti din acelasi aluat, si nu este asa. In acelasi timp, in momentul in care soferii vor incepe sa caute prin oglinzi si motociclisti, vom avea mai putin victime. Totul tine de timp, se va rezolva situatia actuala, cat mai repede, sper eu…

 

8 Cu ce motocicleta ai „asorta” noua ta masina?!

E asortata deja. Primul accesoriu pe care l-am cumparat pentru C-Crosser afost un carlig de remorcare, iar pe remorca sade mandru un enduro de 500cc.

 

9 Ce fel de muzica asculti la volan!? Iti influenteaza aceasta stilul de condus?!

Pro FM Dance e singurul radio memorat in masina. Ritmul e bun, multe melodii vocale, vesel si antrenant, asta mi se potriveste cel mai bine. Cand simt nevoia de ceva mai slow pun magazia de CD-uri la treaba si intra negrii in scena… Un R. Kelly cred ca e foarte potrivit pentru momentele mai calme.

10 Care crezi ca sunt ingredientele unei reviste auto de succes?!

Sinceritatea fata de cititor. Cred ca tocmai din acest motiv o parte din revistele auto si-au pierdut autoritatea in fata consumatorilor. Faptul ca presa auto este in majoritate bazata financiar pe importatori si dealeri afecteaza independenta si relaxarea in creionarea unor drive-teste sincere.

Fotografiile au fost realizate de Andrei Tobosaru si puse la dispozitie de Citroen Romania.

Standard

11 gânduri despre „Cabral conduce C-Crosser

  1. Serios acuma, chiar conduce un C-crosser? o sa ma duc sa dau un ocol de bloc, sa vad unde tine masina asta draguta :))
    Pana atunci,am plecat la facultati 😛

  2. Acum am dat si eu peste interviul asta, citind imi dau castane caci mai erau multe lucruri de spus si nu m-am manifestat.
    Ce vreau sa zic… in primul rand MULTUMESC antevorbitorilor mei, cand citesti despre tine un cuvant bun spus de cineva ce nu-ti cere nimic in schimb e ca vitamina C in timpul racelii… deci merci!
    Iar despre masina… au trecut atatea luni si tot ma sui cu placere la volan. Ca e in oras sau pe soselele patriei, stie sa te faca sa te simti bine.
    Toate bune!

  3. pai, hai sa facem un up date:)) citroenurile sunt intr-adevar misto…si acum, dupa ce mi-am luat 206, visez la C4…dar, din fericire, timpul nu e pierdut…

  4. Salutare!
    Facem update, nu-i bai, cand vrei baga un mail.
    Cat despre C4… EA are unul si e multumita de el. Si eu, ca-l mai iau la drumuri scurte prin oras si-si face treaba bine.
    A, am luat si C5-ul la test… poezie masina aia! Din pacate insa la noi cultul pentru „germane” e prea impregnat ca sa poata ajunge sa fie vazut la justa lui valoare…

  5. super! pai zic sa se mai domoleasca vremea de afara, ca sa ne revina si cheful de munca…
    da! la ora actuala C4 e my dream car…cred ca este una dintre putinele masini care au reusit sa imbine intr-un mod placut design-ul si tehnica…nu am condus inca C5, dar sper sa o fac in curand…la capitolul „masini de condus neaparat si povestit” cap de lista sunt C4 Coupe 1.6i 152 CP si C5-ul ….

  6. Totusi, motorul de 1.6 e destul de mic, daca nu-ti plac motoarele turate sunt sanse sa te uimeasca turatia de la 180km/h (am mers cu el cu maxim 184, mai mult n-a mai vrut).

  7. salutare! intre timp am mers si eu cu 152-ul lui C4, chiar acum scriam textul… sincer, mi-a placut…sunt genul domol, care nu-i da blana tot timpul, astfel ca am apreciat acceleratiile, sprinturile…eu merg normal pe sosea si am nevoie de ceva sange doar la depasiri…iar masina asta mi s-a parut mai mult decat ok…si consumul a fost ok..11 in oras si 7 la drum…chiar m-a uimit, in conditiile in care am mers tot timpul intre 80 si 110 … 6.4 ia la acelasi drum 206-ele meu, cu care chiar nu merg tare…ca nu am de unde:))

  8. Griffo zice:

    „na ziua

    1’st : Imi place mult combinatia Cabral – Crosser.Ti se potriveste pe masura,cum se comporta 1.8L la cerintele tale?

    2’st : Cum fac pentru ca as vrea un contact sa iau legatura cu Andrei Tobosaru.

    Daca are cineva de aici un numar telefon…mail…YM contact,MSN…va rog trimiteti-mi un mail.

    Multumesc mult!
    Best regards

  9. @ Radu Borcea – dap, C4 de 1.6 chiar isi face treaba bine. Si iar da, daca nu te frige sa te grabesti scoti si un consum bun si te si ajuta masina.

    @ Griffo – sincer sa fiu, nu cred ca s-ar fi miscat masina cu un motor de 1.8, totusi e maricica si greuta… are motorul de 2.2 diesel, si asta in coloaborare stransa si fructuoasa cu cutia aia noua in 6 trepte… merge chiar bine!

Lasă un răspuns

