Articole

Noua Toyota Avensis


 Acum sase ani Toyota a spus stop banalitatii si a scos din maneca un sedan nou, mare, aproape limuzina si aproape premium prin calitatea finisarilor si a materialelor. Aceasta a fost Avensis. A doua parte a povestii a fost scrisa parca de Lexus si poate fi urmarita live incepand cu primavara aceasta.

56584toy

Noua limuzina Toyota se asambleaza aproape de Europa, in Burnaston, Marea Britanie si este disponibila pe Batranul Continent inca de la 1 ianuarie. Avensis este disponibil in doua variante de caroserie, sedan in 4 portiere sau wagon in cinci, puse in miscare de motorizari pe benzina complet noi (dotate cu transmisie variabila continua) si diesel-uri revizuite. Ambele tipuri de motoare utilizeaza tehnologia TOD (Toyota Optimal Drive), care ofera o putere mai mare propulsorului scazand in acelasi timp valoarea emisiilor poluante si consumul.

Noua limuzina Toyota este cu 50 de milimetri mai lunga decat generatia precedenta, ajungand acum la o lungime de 4.695 mm pentru sedan si 4.765 pentru station wagon. Ambele caroserii masoara 1.480 mm in inaltime si au un 1002ampatament de 2.700 mm. Multumita noului sasiu tragetat catre stabilitate si confort, latimea s-a marit si ea pana la 1.810 mm. Capacitatea portbagajului este de 509 litri in cazul sedanului si 543 litri pentru wagon. Exteriorul pare a fi fost desenat de Lexus. Accentele premium inlatura sobrietatea fostului model. Suprafetele cromate de pe grila radiatorului, ramele geamurilor sau usa portbagajului si stopurile cu LED sunt atribute care, pana astazi, erau specifice mai mult gamei Lexus, decat Toyota. Partea din fata nu este la fel de dinamica precum a Corollei, exprimand insa putere si sobrietate. Partea din spate contrasteaza puternic, fiind subliniata de stopurile subtiri bicolore. La interior, abordarea designerilor este mai degraba una evolutionara. Plansa de bord retine aceeasi senzatie de premium wannabe la nivelul designului, finisarii si materialelor. Conform designerilor, toate materialele din aceasta masina au fost alese pentru a exprima prestigiu si dinamism. Consola centrala poate fi finsata in negru mat sau titan, in timpe ce modelele superioare beneficiaza insa de o finisare grafica inspirata de Takesumi, carbunele de bambus.

050

006

Urmand trendul mondial in domeniul sigurantei oferite pasagerilor, Toyota a echipat Avensis cu Pre-Crash Safety system (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC) si Lane Keep Assist/Lane Departure Warning (LKA/LDW). Noul model vine cu ABS, Electronic Brakeforce Distribution (EBD) si Brake Assist (BA) in stantard. Tot in standard vin si cele sapte airbag-uri, incluzandu-l pe cel pentru genunchii soferului, lansat pe generatia precedenta. Un mare pas inainte a fost realizat cu modulul Steering Assist Vehicle Stability Control (VSC+), de asemenea intalnit pe mai toate modelele. VSC+ subordoneaza Controlul Tractiunii (TRC) pentru a imbunatatii aderenta in situatii limita. In ceea ce priveste confortul pasagerilor, noul model este primul Avensis din istorie care este dotat cu un sistem de navigatie prin satelit premium cu touch screen, Bluetooth si hard drive de 10 GB incorporat.

052

016

Bazat pe tehnologia VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), sistemul Valvematic a fost dezvoltat pe principiul: putere maxima, consum minim. Acesta echipeaza noile motorizari pe benzina de 1.8 (147 CP) si 2.0 litri (150 CP) care emana intre 10 si 26% mai putine gaze nocive in aer, comparate cu generatiile trecute de motorizari VVT-i, dezvoltand in acelasi timp cu pana la 20% mai multa putere. La fel de grijulii cu mediul sunt si motorizarile diesel, D-4D reviziuite si D-CAT. Baza gamei este 2.0 D-4D 126 CP, in timp ce oferta de mijloc este constituita din 2.2 D-4D si D-CAT 150 CP. Sportivii amatori de diesel vor putea alege motorizarea de 180 CP si 2.2 litri D-CAT. Dintre toate acestea, 0512.2 D-4D 150 si 2.2 D-CAT 150/180 indeplinesc normele de poluare EURO5. Eficienta motoarelor nu ar putea fi atinsa fara o transmisie buna. In primul rand, noul Avensis este disponibil cu o cutie automata cu variatie continua (CVT), pentru 1.8 si 2.0 litri Valvematic, denumita sugestiv Multidrive S. Pentru prima data in istoria Toyota, Avensis diesel este dotata cu transmisie automata. Este vorba despre motorizarea D-CAT de 150 CP care poate fi racordata la o cutie automata in sase trepte. Toate modelele pe benzina vor fi oferite cu cutii manuale in sase trepte de generatie noua, in timp ce dieselurile vor prelua cutia cu sase trepte a vechiului model. Gratie tuturor acestor imbunatatiri (Cx 0.28, nou tren de rulare, motorizari si transmisii performante etc.) noul Avensis Sedan consuma, in medie conform datelor oferite de constructor, intre 5.2 (2.0 D-4D 126 CP) si 6.5 litri (1.8 VVT-i 147 Multidrive S).

017Confortul la drumurile lungi este un atu important al limuzinelor de clasa medie. Avensis este dotata cu roti mai mari, comparata cu generatia precedenta, iar podeaua este nervurata pentru a putea mentine masina stabila la viteze mari. Mai mult decat atat, gratie acesteia, nivelul zgomotelor in habitaclu a fost redus, iar coeficientul aerodinamic imbunatatit contribuie la economia de carburant. Tot sistemul de suspensii a fost regandit pentru o mai buna stabilitate.

Preturi

Noul Avensis a fost recent lansat si in tara noastra. Preturile pornesc de la 19.219 euro cu TVA pentru Sedan 1.6 L 132 CP Confort si pot ajunge pana la 32.679 euro cu tva pentru 2.2 D-CAT 6A/T 150 CP Luxury, aceeasi caroserie. In cazul wagon-ului, cel mai ieftin model este 1.8 L 147 CP Executive, care se vinde contra sumei de 22.869 euro cu TVA. Cel mai scump wagon este 2.2 D-CAT 6A/T 150 CP Luxury cu pret de catalog 34.350 euro cu TVA.

Dotari

In echipare standard, baza gamei, pachetul de dotari Confort inglobeaza: volan cu comenzi incorporate, jante din otel 16″ + capace, aer conditionat cu reglare manuala, radio CD & MP3 + 6 boxe, geamuri fata electrice, ceasuri de bord Optitron, computer de bord, directie asistata, inchidere centralizata cu telecomanda, frana de parcare electrica si tetiere fata active. Acestora li se adauga in functie de echipare si: aer conditionat DUAL cu reglare automata, volan si schimbator imbracate in piele, faruri si stergatoare automate, proiectoare de ceata, oglinzi exterioare pliabile electric, faruri bi-xenon autoadaptive, Smart Entry si Push Start, sine pentru separarea incarcaturii si patru carlige de amarare (pentru wagon), volan reglabil electric cu doua posturi pentru memorare si camera video si senzori de parcare pentru manevrele cu spatele.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s