Articole, Design&Fashion

Citroen C3 Picasso


 026

Intotdeauna m-am intrebat de ce imi plac atat de mult masinile frantuzesti si, in special, Citroen. 08117016Raspunsul a fost mai mereu acelasi…Citroen-ul e adeptul zicalei Life is not about descovering yourself. Life is about creating yourself si parca cu fiecare detaliu te ajuta sa apreciezi mai mult frumosul si tehnologia. Chiar daca nu sunt la fel de glamuroase ca un BMW sau ca un Mercedes, Citroen-urile au stiut dintotdeauna, bine, nepunand la socoteala greselile gen Saxo sau AX, sa-si scoata soferul din multime, atat la propriu, cat si la figurat. Sa nu uitam ca in 22 August 1962 Charles de Gaulle a fost salvat de la moarte de un Citroen DS. Acesta a fost prins intr-o ambuscata impreuna cu sotia lui, iar salvele de mitraliera au secerat pneurile masinii. Din fericire sistemul sofisticat de suspensie al DS-ului a mentinut masina pe linia de plutire, salvandu-si ocupantii. Actualele Citroen-uri isi scot altcumva ocupantii din multime, printr-un stil efervescent, tineresc si actual…

Dar sa revenim la tema de astazi, C3 Picasso, cel mai mic monovolum Citroen, al treilea purtator al celebrului nume, dupa Xsara Picasso si C4 Picasso. Noul mini monovolum concureaza direct Meriva, Roomster, Modus, Jazz si este produs la Trnava, Slovacia, intr-o cadenta de 110.000 unitati pe an.

Design si functionalitate

De cateva zile ma tot uit la C3. Mi-am pus inclusiv poza pe desktop si imi place. E ca si cum as privi o pictura futurista a anilor `60. Un amalgam de forme si culori din care nu inteleg mare lucru, dar pentru 08110028care mi-as goli cardul. Intregul design sta in antiteza: rotund vs. patrat, forta vs. sarm, modernism vs. caracter retro si volum generos vs. linii fluide. Din acest mix a rezultat o caroserie robusta, trasata de forma butucanoasa a botului si de panourile inalte ale usilor si in acelasi timp fina. Caroseria patrata, foarte ergonomica de altfel, este mascata de stalpii B si E inclinati si scosi in evidenta de vopseaua in culoarea caroseriei. Spatiul interior generos este pus in evidenta de stalpii A , C si D vopsiti in negru, solutie ce da senzatia de deschidere, de amplitudine. Interesnta este solutia aleasa de designeri pentru a spori vizibilitatea in fata. Pe langa faptul ca farurile sunt asezate sus pe bot si ofera soferului o delimitare clara a masinii, iar botul scurt 08110027usureaza manevrele de parcare, Stalpii A si B sunt subtiati la maximum pentru a permite o deschidere ampla a parbrizului, impartit in trei segmente care imbraca intreaga parte din fata a habitaclului. Si daca tot vorbeam de suprafete vitrate, cea de pe Citroen C3 Picasso are o suprafata apreciabila: 4.52 metri patrati cu acoperisul panoramic. C3 Picasso este si ceva mai practic decat Citroen-urile care circula astazi pe strazi. In primul rand, oglinzile sunt mult mai mari decat cele intalnite pe C3 sau C4, iar placuta de inmatriculare a fost mutata din partea de jos a spoilerului pe grila radiatorului. Din acelasi vocabular fac parte si protectiile laterale care imbraca proiectoarele. Gratie dimensiunilor generoase, acestea protejeaza masina atat de lovituri provocate de interactiunea cu stalpi de parcare sau cu automobile de diferite inaltimi.

023

08109035

Accentele cromate din bara, bandourile laterale sau manerele usilor sunt specifice automobilelor de clasa superioara, ceea ce sugereaza o usoara orientare premium, iar barele de amarare de pe acoperis ii subliniaza latura practica. Forma patratoasa a caroseriei a permis inginerilor sa obtina un volum util al portbagajului de 500 de litri, cu toate cele cinci scaune functionale (poate fi marit pana la 1.506 litri08109022 prin rabatarea scaunelor spate), transformandu-l pe C3 Picasso in referinta segmentului. Dimensiunile generoase (lungime 4.08 m, 1.73 m latime si 1.62 m inaltime), cuplate cu modularitatea interiorului, garanteaza confortul pasagerilor. Scaunele din spate pot culisa independent (60/40) pe 150 mm si pot fi rabatate cu o singura mana apasand o clapeta. Aceasta operatiune permite obtinerea unei suprafete plane pana la primul rand de scaune, extinzand lungimea spatiului de incarcare la peste 2,41 m (cu plierea scaunul din dreapta fata la maximum). Plansa de bord nu este neaparat o revelatie, fiind mai degraba derivata din clasa compacta. Conceptul gruparii ceasurilor digitale deasupra consolei centrale, la mijlocul bordului este un trait al compactei C4, in timp ce elementele de comanda ale climatronicului sau sistemului audio sunt similare cu cele de pe 308 sau anumite variante ale aceleiasi compacte Citroen. Aceasta solutie a permis mentinerea sub control a costurilor de productie si comercializare. In plus, implementarea acestor elemente din clase superioare este o garantie a calitatii. Ceasurile si restul instrumentelor de bord sunt usor directionate catre sofer, care beneficiaza si de o zona speciala similara unui ochi translucid. In aceasta zona sunt grupate strict informatiile si comenzile care-l intereseaza pe sofer–incluzand vitezometrul si pilotul automat. Schimbatorul de viteze este montat pe prelungirea centrala a panoului de bord, ceea ce il face usor de accesat. Toate versiunile de echipare ale modelului C3 Picasso sunt dotate cu scaune reglabile pe inaltime, iar coloana de directie este si ea081090071 ajustabila axial pe doua directii. Plansa de bord, ca si interiorul, este presarata cu spatii de depozitare, cel putin unul pentru fiecare pasager. Torpedo-ul este unul dintre cele mai mari din acest segment cu o capacitate de 9 litri, suficient de mare pentru o sticla de 1,5l, de exemplu. Mecanismul de inchidere este cu amortizor si spatiul este ventilat pentru cei care doresc sa-si pastreze bauturile reci in timpul calatoriei. Bordul lui C3 Picasso dispune si de doua spatii de depozitare distincte, pentru sofer si pasagerul din fata, destinate obiectelor mai mici. Acestea sunt capitonate cu un material special, cu o granulatie 3D, care impiedica alunecarea obiectelor. In centrul plansei de bord este situat si un alt spatiu de depozitare inchis, care se incadreaza perfect in linia de design a interiorului.

08110001

08110002

08110020

Tableta detasabila in portbagaj

Tableta detasabila din portbagaj se pozitioneaza foarte usor pe doua niveluri diferite:

– Pozitia cea mai inalta este la acelasi nivel cu marginea portbagajului, ceea ce face incarcarea bagajelor mult mai usoara. Cu scaunele spate pliate, suprafata de incarcare este complet plana pana la primul rand de locuri. Flapsurile magnetice montate pe spatele scaunelor spate extind suprafata plana dintre scaune si podeaua masinii. Astfel se asigura o suprafata foarte mare pentru bagaje.

In pozitia inferioara volumul de depozitare al portbagajului creste considerabil.

Pachetul „Voyage” pentru o versatilitate sporita

Cu acest pachet, disponibil in functie de nivelul de echipare al masinii, scaunul din dreapta fata se rabateaza pentru a lua forma unei mese. Functia de rabatare se indeplineste printr-o singura miscare, cu ajutorul unei manete ergonomice amplasate in partea superioara a scaunului. In acelasi pachet sunt disponibile si o cutie de depozitare incastrata in scaunele din spate, tavitele speciale, amplasate pe spatarul locurilor din fata, prevazute cu suport pentru pahare, dar si cu lumina speciala pentru citit situata in acelasi loc.

MyWay-noul sistem de navigatie integrat

08110030

MyWay vine cu un ecran color de 7-inch care ofera o vizibilitate optima. Sistemul de navigatie contine harta completa a Europei ce poate fi afisata fie in 2D sau in modul perspectiva pentru ca itinerariul sa fie mai usor de citit. De asemenea, hartile pot fi stocate pe un card de memorie SD, ceea ce face ca CD player-ul compatibil MP3/WMA sa fie disponibil 100% pentru functiile audio. Pentru o lista si mai mare de melodii, alte playere mobile pot fi conectate printr-un un jack auxiliar sau prin portul USB.

Motoare

Viitorii posesori de C3 Picasso se vor bucura de o gama de motoare ultra-performante si economice. Monovolumul va fi disponibil cu doua motoare pe benzina de ultima generatie, dezvoltate in 08109027parteneriat cu BMW (VTi 95 si VTi 120) si doua diesel (HDi 90 si HDi 110 DPFS), recunoscute pentru eficienta si performantele lor. Emisiile de CO2 sunt mici, de doar 125 g/km pentru motorizarea HDi 90. Versiunile C3 Picasso echipate cu motoarele HDi poarta semnatura Airdream®, garantia Citroën in ceea ce priveste respectul pentru natura si mediul inconjurator.

– HDi 90 dezvolta o putere maxima de 66 kW EEC (90 CP EEC) si un cuplu de 215 Nm la 1.750 rpm. Are o capacitate de 1.560 cm3 si este cuplat la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte. Echipat cu roti de 16-inch, C3-ul de 90 CP emite doar 125 g/km de CO2 in ciclu combinat.

– HDi 110 DPFS este dotat in standard cu filtru de particule (DPFS). Cu o capacitate de 1.560 cm3 si 16 valve pe cilindru, dezvolta 80 kW EEC (109 CP EEC) si are un cuplu de 240 Nm la 1.750 rpm. Cuplul poate fi marit la 260 Nm cu ajutorul functiei “overboost” care mareste presiunea in turbo pentru perioade scurte de timp. Cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte, acest motor are emisii de doar 130 g/km de CO2 (cu roti de 16-inch in ciclu combinat).

– VTi 95 are o capacitate de 1.397 cm3 si este cuplat la o cutie de viteze manuala in 5 trepte cu rapoarte optimizate. Puterea maxima este de 70 kW EEC (95 CP EEC) si un cuplu maxim de 135 Nm la 4.000 rpm.

– VTi 120 corespunde normelor de poluare Euro 5. Este disponibil cu o cutie de viteze manuala cu 5 trepte, are o capacitate de 1.598 cm3 si dezvolta o putere de 88 kW EEC (120 CP EEC) la 6.000 rpm, cu un cuplu maxim de 160 Nm la 4.250 rpm.

In functie de nivelul de echipare si de capacitatea motorului, C3 Picasso este disponibil cu roti de 15 (195/60 R15) si 16-inch (195/55 R16) incaltate cu pneuri Michelin Energy Saver sau de 17-inch (2205/45 R17) cu pneuri Michelin Pilot Exalto.

Echipamente

Directia cu asistenta variabila este disponibila in standard. Sistemul intervine in functie de turatia motorului si de unghiul de rotatie al volanului furnizand o reactie adaptata fiecarei situatii din timpul mersului. Directia este mai ferma la turatiile mari ale motorului pentru o siguranta mai mare si mai moale la turatii mici pentru o manevrabilitate mai buna.

C3 Picasso dispune de echipamente de top in ceea ce priveste siguranta activa: un sistem ultra-performant de franare si o gama variata de sisteme de asistenta electronice gata sa sara in ajutorul soferului atunci cand situatia devine delicata. ABS-ul si EBD-ul (distributia electronica a fortei de franare) sunt dotari standard pentru C3 Picasso, precum si asistenta la franarea de urgenta cu aprinderea automata a luminilor de avertizare. ESP-ul este oferit ca optional. In cazul in care vehiculul pierde aderenta, sistemul intervine imediat si corecteaza trasa limitand deraparea rotilor si cu ajutorul sistemului de control al tractiunii ASR.

08109010

08110015

Telul micului C3 este, bineinteles, sa-si protejeze cat mai bine pasagerii in caz de impact. Aflat in top 5 al segmentului, constructorul francez si-a canalizat intreg know-kow-ul tehnologic catre aceasta jucarie. Toate cele cinci scaune sunt echipate cu un sistem care detecteaza daca centurile sunt cuplate sau nu. Centurile de siguranta din fata sunt ajustabile pe inaltime si sunt echipate, in standard, cu un sistem de pretensionare pirotehnica, care tine pieptul pasagerului fix in cazul unui impact. Modelele cu echipari superioare au un al doilea sistem de pretensionare care limiteaza si miscarea pelvisului in cazul unui impact. Tot in standard vin si pana la sase airbag-uri. C3 Picasso este dotat cu airbag-uri frontale si, in functie de piata, cu airbag-uri laterale. Acestora li se adauga coloana de directie retractabila pentru o protectie mai buna a picioarelor si, optional, doua airbag-uri tip cortina integrate in cadrul plafonului.

Parerea mea?!

I love it!! Nicicand monuvolumele mici nu au fost atat de colorate si de pline de viata! Meriva, Roomster sau Note sunt modele care urmeaza o reteta clasica, pe un stil previzibil, fara a avea un element supriza. C3 respecta stilul anvargardist al marcii si crezul conform caruia masina mica trebuie sa fie o bomba de buna dispozitie si joc. Si ca sa nu fiu acuzat de subiectivism sau de strangere de merite pentru C4, inchei aici si va invit sa-l comentam impreuna. Abia il astept si la noi…promit un test drive si o analiza completa…

Anunțuri
Standard

Un gând despre „Citroen C3 Picasso

  1. Pingback: Citroen la Salonul Auto de la Geneva « Radu Borcea

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s