Articole, News

Ford Ka 1.2 69 CP Ambiente


dsc01566

Ce e mic, cool si kinetic? Noul Ford Ka, bineinteles! Dupa cum v-am promis, vin, in direct de la Paltinis, cu primele informatii despre noul Ka, cel mai mic membru al familiei Ford. Impreuna cu alti 20 de jurnalisti, am fost invitat de echipa Romcar sa iau parte la test drive-ul de lansare al noilor Ka si Fiesta, iar ziua de astazi mi-am petrecut-o in dsc01570compania lui Ka 1.2 benzina 69 CP. Prin amabilitatea Danei Barbulescu, PR Ford Romcar, am avut ocazia sa parcurg distanta Bucuresti-Paltinis, via Pitesti-Rimnicu Valcea, la volanul unui Ka in echipare Ambiente, plus optionale, nuantat funky in culoarea Metallic Blush. Pret?! 11.661 euro cu TVA, 9.799 fara. Si, cu mana pe inima, spun ca a fost un drum mai mult decat interesant, in care am putut sa descopar aceasta mini masina in toata splendoarea ei. Primele impresii?! In primul rand, consumul mediu atins a fost unul de 6.0 litri la suta, in conditiile in care am mers prin oras (Bucuresti, Sibiu, Rimnicu Valcea), pe Autostrada A2 (unde am rulat constant cu 120 km/h) si pe drumuri virajate (Valea Oltului si Sibiu-Paltinis). Ka sta ok si la vizibilitate, fiind dotat cu niste oglinzi mari, usor de reglat. Directia raspunde bine, iar timoneria cutiei de viteze este exemplara. Si cu stabilitatea stam la fel de bine. In schimb, mi s-a parut putin cam prea zgomotoasa, mai ales pe Autostrada.

dsc01558

Inainte de a continua cu pros and cons, propun sa facem primul pas inspre titulatura de Doctor in Ka. Prima generatie a fost produsa pana din 1996 pana in 2008 si a fost compusa din trei modele: hatchback, StreetKa si SportKa. Aceste ultime doua modele, au primit o motorizare de 1.6 litri si 95 CP si s-au remarcat prin dinamica kylie-minogue-si-street-kadeosebita si stabilitatea apropiata de cea a unui cart (nu garantez, ca n-am mers, insa am auzit…din surse sigure). SportKa s-a vandut pentru o perioada destul de scurta de timp, iesind oficial din productie in 2006. Si de parca nu ar fi de ajuns, Street si Sport au beneficiat de campanii inedite de publicitate. Prima a fost lansata cu ajutorul australiencei Kylie Minogue, care a si semnat primul exemplar, iar Sport a fost facut cunoscut ca si The Ka`s Evil Twin. In cultura auto, Ka are un loc aparte. Pe langa faptul ca a fost, la un moment dat, declarata The Most Beutiful Car in The World, micul Ford a putut fi condus si virtual in jocuri ca Gran Turismo 2 , Gran Turismo Concept and Gran Turismo 4. Chiar daca masura putin peste metri lungime, SportKa a starnit controverse odata cu lansarea campaniei publicitare din 2003 si a spoturilor Pigeot si Cat, in care Ford-ul casapea animalutele sus mentionate. Atat Ford, cat si agentia lor de PR si Advertising, Ogilvy Maters, au preferat sa renege campania si sa dea vina pe copyrights, care se presupune ca nu am primit ok-ul pentru a o monta. Ka s-a transformat pana si intr-un acvariu. In lobby-ul Acvariului din Londra a stat multi ani un Ka metamorfozat in habitat pentru o mare familie de pestisori de aur. Numele masinii?! KARP (Ka + Carp), o combinatie inedita intre numele modelului si familia din care pestii faceau parte.

Dar sa dam pe repede inainte si sa ne intoarcem la Paltinis. A trecut Salonul Auto de la Paris din 2008, unde a fost prezentat, si a trecut si premiera lui Quantum of Solace, film in care Ka are rolul de get away car si pe Olga Kurylenko drept pilot, iar acum stau si ma uit pe geam la Ka-ul cu care am venit si pe care maine o sa-l schimb cu un Fiesta (am dsc01552pus ochii pe unul negru, sper sa-mi iasa pasenta:P om vedea…). A doua generatie de Ka, e chiar cute, cu toate ca urla a Fiat prin niste pori. Mai ales cei de la interior. Exteriorul mi se pare foarte dragut, pot chiar sa-l asociez cu un soricel. Are funduletul ridicat si niste faruri mult rotunjite in fata, care seamana parca cu margelele pe care rozatoarea sus amintita le are pe post le ochi. In realitate, spatele nu este atat de ridicat. Este o simpla iluzie optica, indusa de liniile mediana la terala si inferioara a geamurilor laterale, care urca inspre spate si linia plafonului in cadere libera. Combinatia asta face partea din spate sa para mult mai masiva si mai ridicata, cand in fapt este una normala. Mergand in spatele unui alt Ka, am realizat cat de ludica e masinuta asta. Pe langa aspectul de soricel, curiosii pot descoperii o alta aluzie. Stopurile rotunde imita perfect semnul de circulatie STOP!. Asocierea asta poate fi observata mai ales atunci cand farul propriu-zis este aprins.

Noul model a fost dezvoltat de Ford impreuna cu Fiat si se construieste cot la cot la cot cu fratele 500, in Polonia, la Tychy, iar aceasta asociere se observa in special la interior. Daca in afara Ford debordeaza de personalitate, inauntru lucrurile stau cu totul si cu totul diferit. Avem aceeasi pozitie de condus ca si in cazul lui 500 (nu e un lucru rau), insa cu adevarat deranjante, pentru cunoscatori ce-i drept, sunt baghetele pentru lumini si stergatoare identice cu cele de pe Panda sau Punto si 500 si pozitionarea anumitor elemente exact ca in cazul modelelor din Peninsula. Comenzile pentru geamurile electrice sunt situate pe soclul schimbatorului de viteze (ca la Fiat) si chiar daca sunt practice si scad costurile de productie, dsc01550nu par a fi Ford. Tot din grupul Fiat a fost preluata si cheia de contact, mai precis de la Delta, Grande Punto, Ypsilon si Linea. E o cheie rabatabila, draguta, insa sufera de aceleasi lipsuri italiene: in anumite echipari butoanele sunt fasonate si par a fi functionale, insa acest lucru nu se intampla. Asa am patit eu cu portbagajul…avem buton pe cheie, insa optiunea deschiderii usii portbagajului de pe aceasta nu era disponibila. Ce a preluat Ka de la Fiat 500 si m-a bucurat?! Pozitia schimbatorului de viteze. Absolut toate comenzile sunt la indemana, chiar daca butoanele pentru blocurile de ceata, avarii si dezaburire sunt mici si relativ inghesuite. Nu pot sa spun ca ma dau peste cap la vederea ceasurilor de bord. Nu mi se par originale si sunt parca aduse din 1995. Doar iluminarea alba le salveaza pe timp de noapte, cand pe fondul negru, da impresia de plutire. Afisajul computerului de bord afiseaza doar informatia pe care soferul o prefera: range, kilometri totali etc., dar si ora. In dsc01548habitaclu ai cateva spatii de depozitare, in consola centrala, pe tunelul median, in usi. Acum nu stiu cum s-ar descurca o doamna cu ele, insa eu le-am umplut cu doua bidoane de apa/suc, camera foto (de buzunar), doua mobile, ochelari de soare. Va spun de acum ca Fiesta sta ceva mai bine la capitolul asta…dar ma limitez doar la asta, maine e o noua zi…Pentru versiunile dotate cu port USB, exista un spatiu special deasupra acestuia perfect pentru a incadra un iPod sau un MP3/4 de aproximativ aceleasi dimensiuni.

Mi-a placut pozitia la volan. Caroseria mult inaltata creeaza un coeficient bun de vizibilitate, chiar daca aceleasi laude nu se pot indrepta si inspre spatiul oferit pasagerilor din spate (dar pana la urma urmei trebuie sa ne gandim ca Ford-ul Ka este o masina de oras si de prea putine ori cineva va ocupa bancheta din spate). La cei 1.78 metri inaltime ai mei, cu scaunul intr-o pozitie confortabila ghiozdanul de marime medie aflat pe bancheta din spate nu a avut loc sa cada pe podea la o frana mai puternica. Ca veni vorba de diminamica si tehnica, imi plac timoneria si usurinta cu care se opereaza directia (senzibila la viteza-se invarte usor pe loc pentru a facilita manevrele de parcare si mai greu la viteze mari). Iar motorul, la un regim de mers normal, poate consuma si 6 litri. Revenind la pozitia de condus, aceasta faciliteaza manevrarea masinii in spatii inguste, ajutata de oglinzile mari, dar si de directia precisa mai sus amintita. Oglinzile se pot regla usor, de la butonul prezent pe stalpul A al caroseriei dsc01576si sunt suficient de mari pentru a cuprinde o imagine cat mai ampla. Ce m-a bucurat a fost ca, in cazul parcarilor laterale, atunci cand setezi oglinda pentru a observa bordura mai atent, aceasta cuprinde nunumai bordura, ci si o frantura din coltul embosat al barei spate. Asta e super bine, pentru ca de esti suficient de atent poti parca cu succes lateral si poti evita si un contact nedorit cu stalpisorii de parcare sau alte obstacole. Consolele sunt si ele foarte scurte, aproape ca masina incepe cu roti si se termina cu roti. Asta inseamna ca e foarte usor de parcat si foarte stabila. Sti exact unde incepe si unde se termina masina doar “uitandu-te” la roti. La stabilirea extremitatilor masinii te ajuta si stopurile foarte mult, imbracand frumos colturile caroseriei si extinzandu-se mult dupa acestea.

dsc01608

Oferta comerciala a micului Ka se bazeaza pe doua motorizari (1.2i 69 CP si 1,3 Duratorq turbodiesel 75 CP) si tot atatea niveluri de echipare, insa lista cu optionale este una mai mult decat stufoasa. Iti poti echipa Ka-ul cu scaune incalzite, asistenta la pornirea din panta (pentru ca DA, mai suntem inca niste unii care inca avem probleme cu asta) sau alerta audio/video pentru depasirea vitezei legale. Ambiente este dotat in standard cu bare in culoarea caroseriei, Follow Me Home, computer de bord, ABS si EBD, IPS (Intelligent Protection System), CD Player cu MP3, sase boxe si mufa AUX sau vopsea metalizata. Botezat de Ford drept “cel mai performant KA”, Titanium vine in standard cu jante din aliaj pe 15”, geamuri electrice, inchidere centralizata cu telecomanda si cheie escamotabila, geamuri spate fumurii, proiectoare de ceata sau comenzi pe volan.

Si, urmand trend-ul actual in personalizare, Ford propune pentru cel mai mic dintre membrii familiei si trei pachete de personalizare exterioara si interioara, intitulate Ford Individual: Grand Prix, Tattoo si Digital. Personal sunt fanul numarul unu al paletei Digital. In primul rand, acest pachet se bazeaza pe contrastul obtinut de asocierea galbenului Jump cu negrul disco. Atat exteriorul, cat si interiorul au anumite elemente vopsite in Jump.

Cam atat despre noul Ka. Va invit, insa, sa va formati propria parere, caci din 3 martie Ka este disponibil in toate showroom-urile Ford.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s