Articole, News

VW Polo V la Geneva


polo-2

Desi Salonul Auto de la Geneva abia ca si-a deschis portile, primele premiere mondiale si-au facut deja loc in presa de specialitate, iar unul dintre cele mai interesante modele „anti-criza” este cea de-a cincea generatie Polo. Ma bucur sa vad ca noul model este mai mult decat o evolutie a vechiului Polo, avand in vedere ca Golf VI a cam dat-o in bara si VW a anuntat ca-l va lansa pe VII in 2012. Marea veste este ca noul Polo va fi primul VW de clasa mica ce va fi polo-8comercializat si in America si Canada, asta dupa spusele CEO-ului VW of America Stefan Jacoby. VW are planuri mari in state, urmarind o cota de piata crescuta in 2009 la 800.000 de unitati vandute, iar Polo ar putea contribui substantial la aceasta crestere, daca tinem cont de cirza economica de preturile crescute la carburanti.

Dar sa revenim la Polo. Prima generatie a fost lansata in 1975 si a fost vanduta sub diferite denumiri si caroserii peste tot in lume. Se pare ca in cazul generatiei cu numarul cinci, designerii nu au mai fost plecati in pauza de cafea si nu au ratat intrarea in productie a lui Polo, cum au facut in cazul Golf-ului (stiu, sunt rautacios, insa asta e parerea mea…Golf VI sucks, estetic vorbind). Caroseria are un design mai mult decat placut, chiar daca nu se unduieste in stil Kinetic sau Zoom-Zoom/Nagare. Imi aduce aminte, pe alocuri, de Audi, insa tusele din Golf sunt usor observabile. Avem in fata noua identitate de marca VW, cu zambetul pe care Da Silva incearca sa-l impuna si farurile patratoase pe fond negru, intalnite pe Golf. Se intampla ca masina sa fie puternic dinamizata si de grilele subtiri, specifice lui Scirocco si GTI-ului, dar si de oglinzile polo-9laterale luate parca direct de pe Golf/Scirocco. Din lateral, Polo seamana cu un Q5, cu mana pe inima zic asta. Stalpul D este masiv si al treilea geam lateral e trasat din scurt, ca un tick. Nu stiu de ce, insa partea din spate imi place cel mai mult. Design-ul este bazat pe simplitatea formelor drepte, fapt ce descrie o masina puternica, robusta. Insa imaginea creata este mai mult Audi decat VW. Recunosti un A4, 5, 6 sau Q doar dupa forma fascicolului luminos si acelasi criteriu se aplica si la Polo, care are propria semnatura in gama, dar si in clasa. Nu sunt la fel de incantat de interior. Nu-mi place bordul, e mult prea Golf. Asta pe de-o parte e de bine, pentru ca avem asadar un alt standard de calitate, insa cei mai pretentiosi ar putea stramba din nas. Chiar si asa, dotarile includ volan in trei spite cu comenzi integrate, conexiune MP3 si sistem de navigatie RNS 310-pentru prima data pe Polo.

Caroseria este cu doar 35 de mm mai lunga (3.952 mm) decat a predecesorului si cu 32 mm (1.682 mm) mai lata. Inaltimea este singura care a scazut. Polo V este cu 13 mm mai scund decat IV. Odata cu aceasta crestere subtila, a fost suplimentat si spatiul alocat pasagerilor, dar si volumul de incarcare: 280/952 litri.

polo-6

Polo se lauda cu un rating de cinci stele EuroNCAP, pe noua grila de evaluare, desi inca nu a fost supus probelor. Caroseria este mult mai rigida. In cazul unui impact frontal, intruziunea la nivelul pasagerilor din fata este redusa cu 50%, iar la impactul lateral cu pana la 20%. In standard, Polo este echipat cu ESP si Hill Holder, un numar mare de airbag-uri, incluzandu-le pe cele pentru cap si torace. Airbag-urile cortina sunt trecute pe lista optionalelor. In ciuda imbunatatirilor evidente, masina este cu 7.5 % mai usoara decat predecesoarea sa.

polo-31

polo-5Oferta de motorizari si transmisii disponibile in Europa va fi imbogatia cu cel putin doua propulsoare noi ultra-performante. Este vorba despre cel mai ecologic diesel cu cinci locuri din lume (dupa VW) 1.6 TDI 90 CP (vandut sub denumirea de Polo BlueMotion/emisii de 96 g Co2/km) si micul, dar nervosul, 1.2 TSI de 105 CP, un patru cilindri TwinTurbo si injectie directa de benzina. Iar pentru ca motorul nu poate face mare branza fara o transmisie pe masura, VW echipeaza (in premiera) Polo cu DSG-ul in sapte rapoarte. Aceste noi elemente tehnice vor completa paleta traditionala de motoare de 1.2 si 1.4 litri pe benzina si 1.6 diesel, racordate la cutii manuale cu 5 si 6 trepte. Al doilea model din noua gama BlueMotion, dupa 1.6 TDI 90 CP este 1.2 commonrail TDI 75 CP. Acesta va avea o aerodinamica imbunatatita, o alta etajare a rapoartelor cutiei de viteze, suspensie coborata, sistem automat Start/Stop, frane cu regenerare a fortei si cauciucuri cu rezistenta mica la rulare.

Gama completa de motorizari si transmisii:

Benzina: 1.2 litri 60/70 CP 5 vit, 1.4 litri 85 CP 5 vit/7 vit DSG, 1.2 litri TSI 105 CP 6 vit

Diesel engines: 1.6 litri TDI 75/90 CP 5 vit

 

Mai multe detalii, in curand pe www.testcar.ro

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s