News

GTbyCitroen intra in productie


 citroen-gt_concept_2008_1600x1200_wallpaper_15

citroen-gt_concept_2008_800x600_wallpaper_2dSau cel putin asta a anuntat astazi revista Autocar, in urma unui scurt interviu cu Vincent Besson, Citroen Product Chief. Besson si echipa lui au ramas impresionati de feedback-ul generat de acest model si se gandesc la producerea unei serii limitate de pana la 20 de unitati din extravagantul supersport. Chiar daca a fost discret cu privire la detaliile tehnice (probabil si pentru ca nu au fost inca stabilite cu exactitate), oficialul Citroen a punctat faptul ca GT va renunta la trenul de rulare futurist, alimentat cu hidrogen, pentru o motorizare conventionala. Chiar si asa, Autocar speculeaza ca solutia ar putea veni din curtile GM sau Ford. Ultimii ar putea dona francezilor motorul de 5.4 litri de pe Ford-ul GT, o adevarata uzina de forta V8 cu 550 CP. 

Trebuie mentionat ca Citroen nu este la prima abatere in domeniul GT-urilor in doua portiere. La fel de futurist a fost la vremea lui si SM, un Citroen propulsat de  motorizari V6 Maserati si prezentat in 1970 la Salonul Auto de la Geneva. Au existat trei variante de SM: 2.7 V6 170 CP (1970-1972), 2.7 V6 178 CP (1973-1976) si 3.0 V6 180 CP. De retinut este ca, Maserati s-a si aflat o perioada in posesia Citroen. Francezii au cumparat tridentul 1968, cu intentia de a prelua tehnica de exceptie si a o implementa in propriile modele sport. Originile numelui SM sunt invaluite in mister. Unii spun ca ar fi abrevierea pentru Sport Maserti (Citroen SM = Citroen Sport Maserati), iar altii sustin ca ar insemna de fapt Sa Majestè (Majestatea Sa in franceza), dupa principiul zeitei DS (la dèesse).

citroen-gt_concept_2008_1600x1200_wallpaper_0c

Anunțuri
Standard

Un gând despre „GTbyCitroen intra in productie

  1. eress zice:

    Pui pariu cu mine ca nu e nimic altceva decat o strategie de marketing pentru a mari vanzarile jocului ? Cheltuielile ar fi enorme pentru a justifica DOAR 20 de exemplare produse. Si aici vorbim de CITROEN, nu de Aston Martin One77, nu de Stirling Moss care si el va fi produs doar in 75 de exemplare. Sau nici vreun carosier cu istorie in domeniul exclusivistelor, gen Zagato, Spyker, Zonda, etc. etc. Pute rau si pute a „hai sa stimulam vanzarile la jocul asta !” Repet, as pune pariu. Desi cu parere de rau, ca mi-as dori sa-l vad pe strazi, chiar daca nu e vreun Reventon. Design-ul e o definitie exemplificata in cazul lui…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s