Articole

Ai shi teru Mazda


Mazda 3 MPS (13)

Trebuie sa recunosc faptul ca, pana la generatia asta de 6, nu m-am prea uitat dupa Mazde si, daca ma intrebi De ceeee?!? nu as avea cum sa-ti dau un raspuns pertinent. As putea incerca o eschiva elegenta spunand ca singura Mazda pe care am vazut-o inainte de a veni la Bucuresti a fost un 626 american obosit si ruginit din fata blocului, dar asta ar fi o mojicie… Odata ce ne-am regasit, am dat si peste Mazda 3 MPS, noua Mazda 3 MPS.

Aceasta frumoasa jucarie e ca un doberman, frumos, elegant, ascutit in design si gesturi si agresiv cand situatia o cere. Mazda 3 MPS (5)Are 260 de cai si cica concureaza direct cu Focus ST, Astra OPC si Golf GTI, dar ceva imi spune ca ii bate la fundul gol fara drept de rematch. Fabricantul sustine ca motorizarea de 2.3 litri duce masina la prima suta in 6.1 secunde si la o viteza maxima de 250 kilometri pe ora. Si asta se intampla cu un consum redus cu 0.5 % fata de modelul precedent, in conditiile unui boost al cuplului de 10%. Sub carioseria garnisita in cele mai exuberante curente de design japoneze, se ascund un diferential cu alunecare limitata (LSD), o cutie de viteze manuala in sase trepte, reproiectata cu rapoarte intinse pe turatii mai mari, ABS pe toate cele patru roti, DSC si EBA (Electronic Brake Assist). Toate astea (and more) stau pe jante de 18 inci sculptate in acelasi stil ca cele regasite pe RX-8.

Ca oricine in clasa asta, Mazda 3 MPS are gratia sociala a unei seringi, dar macar e cea mai supla… sau una dintre cele mai, cu un coeficient aerodinamic de doar 0.32. Daca la exterior schimbarile fata de modelul de serie sunt clar observabile, atunci sa trecem in revista chestiile de substanta. Scaunele din fata au fost concepute special pentru modelul asta. Au forma tipica de galeata si sunt menite sa imbrace perfect soferul care are cu adevarat cojones pentru a conduce 3-ul la limita. Stiu ca nu este un M3, dar nici o „pitica” de 170 CP nu e… Bordul este usor indreptat inspre sofer, astfel incat comenzile sunt foarte usor de accesat si urmarit Motorizarea, ca tot vorbeam de ea, indeplineste standardele de poluare EURO 5 si este dotata cu tehnologia turbo DISI (direct injection spark ignition), iar cauciucurile au fost special dezvoltate pentru modelul in cauza. Noile pneuri Dunlop 225/40 R 18 sunt mai joase si mai precise (daca se poate asa ceva)…

Mazda 3 MPS (7)

Peisajul este completat de directia precisa si suspensiile, ce tin masina perfect lipita de sol. Ultimele sunt special modificate si isi fac treaba cu succes gratie barelor stabilizatoare ceva mai groase. In fata avem suspensie MacPherson, iar in spate multilink, ambele prevazute cu arcuri extra tari. Sistemul de directie este prevazut cu servodirectie electro-hidraulica (EHPAS), care ajusteaza raspunsul volanului in functie de viteza, unghiul de virare si suprafata de rulare.

Mazda 3 MPS (12)

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s