Articole

Skoda Yeti – primul SUV Skoda


009

In peisajul urban dominat de cocoase mari de SUV-uri, pachete S, M sau R, Skoda vine cu un 4×4 ce atrage prin stilul nonconformist, care da 100% fara optionale de mii de euro. Poate ca nu este SUV-ul pe care o sa-l aleaga capusele deskoda-yeti-suv-2009-2 Dorobanti sau Decebal, dar cu siguranta este incercarea Skoda de a demonstra ca nu e greu sa faci ceva diferit. Are 4223 mm lungime si ar putea trece oricand ca un Logan MCV gratie formei simple si in acelasi timp functionale. Sta pe jante de 17 la 18 centimetri de sol si poate ataca (aproape) orice panta sau bordura pentru ca are cu ce… Sub caroserie sta un diferential Haldex, controlat electro-hidraulic, din cea de-a patra generatie, care transfera in mod fiabil si rapid cuplul motor catre rotile cu cea mai buna tractiune. Aceeasi chichita tehnica de care mai nimeni nu stie si si-a dovedit fiabilitatea la pe Octavia Combi sau Superb 4×4 . In plus fata de capacitatea de repartizare perfecta a fortei, acesta prezinta si un alt avantaj: cuplajul cu arcuri multilamelare Haldex montat la nivelul sistemului de tractiune al osiei spate este foarte usor si necesita un spatiu redus.

Dar hai sa va povestesc mai multe despre tractiune. Tractiunea integrala este compatibila fara restrictii cu sistemele electronice ABS si ESP. La actionarea ESP, disponibil in serie pentru Yeti 4×4, sistemul de comanda al acestuia skoda-yeti-suv-2009-3regleaza in acelasi timp si activarea cuplajului Haldex si a osiei spate. Daca intervine ABS-ul, cuplajul Haldex si rotile spate sunt activate separat in regim de mers in gol. Acest aspect permite valorificarea plusului de siguranta oferit de sistemul 4×4 si la rularea pe asfalt. Astfel, sistemul de tractiune integrala nu asigura o stabilitate superioara de rulare doar pe carosabil ud sau acoperit cu polei. La deplasarile pe teren accidentat, printr-o simpla apasare de buton este activat programelul Off-Road. Automat se realizeaza adaptarea sistemelor auxiliare pentru dinamica de rulare, precum ABS, ASR si EDS, in functie de cerintele impuse de terenul accidentat, in mod suplimentar, pedala de acceleratie reactioneaza cu mai multa sensibilitate de apasare. in plus sunt activate sistemul de asistenta la pornire cu reducerea turatiei (AFH) si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (BAA). Prin interventiile rafinate asupra sistemului de franare, BAA evita o accelerare accidentala in panta, pe teren accidentat, mentinand viteza de deplasare constanta.

skoda-yeti-suv-2009-7

Cand deschizi usile nu te surprinde mare lucru, sau cel putin asta e impresia pe care masina mi-o lasa din poze. Avem elemente specifice grupului VW, asezate dupa un model ergonomic si foarte bine pus la punct. Cat despre utilitate, portbagajul ofera un volum util de pana la 1760 de litri, iar din echiparea standard fac parte, printre altele, o prelata pentru portbagaj, carlige de prindere, si o plasa pentru asigurarea bagajelor. In rest, Yeti se incadreaza in canoanele impuse de Skoda pentru restul gamei, nota discordanta facand doar sistemul de navigatie, prin pachetul in care este prezentat (ce nu face un PR bun)… Sistemul de navigatie Columbus permite documentarea si memorarea traseului parcurs in afara retelei de strazi stocate in format digital. Yeti lasa in urma firimituri de paine, asemenea lui Gretel din basmul fratilor Grimm, pentru a putea iesi ulterior din padure fara sa se rataceasca, dar memorarea se realizeaza in format digital. Astfel nu exista riscul ca porumbeii sa manance firmiturile, si sa nu mai gaseasca drumul catre casa. Climatronic-ul pe doua zone este prevazut cu un senzor ce monitorizeaza calitatea aerului. in cazul in care calitatea aerului proaspat scade sub valorile programate, de exemplu intr-un tunel sau in mijlocul unui ambuteiaj la ore de varf, sistemul automat activeaza functia de recirculare pentru alimentarea cu aer pana cand este posibila aspirarea de aer curat din exterior.

007

Sub capota dreapta ca a unui Defender, se ascund propulsoare de ultima generatie ce respecta normele de poluare Euro 5. Cel mai mic motor este un 1,2 litri, cu turbocompresor, de 105 CP, lansat pe noul Polo. Acesta este disponibil doar cu tractiune fata, dar cu doua cutii de viteze: manuala in 6 trepte si DSG in 7. Al doilea motor pe benzina este cel de 1,8 litri TSI, cu 160 CP, disponibil exclusiv cu tractiune 4×4. Avem si trei TDI-uri, toate de 2.0 si cu puteri cuprinse intre 110 si 170 de cai.

Anunțuri
Standard

Un gând despre „Skoda Yeti – primul SUV Skoda

  1. EastSideR™ zice:

    hm…ciudat modelul, insa e mereu binevenita o schimbare! insa ma socheaza faptul ca au pertinenta sa bage motoare asa de mici(ma refer la cel de 1.2) greutatea si marimea modelelor…aiurea rau!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s