Articole

Citroen C2 Sport and Chic 1,6 litri 125 CP


Citroen C2 Sport and Chic (65)

De mult l-am asteptat pe Sport and Chic-ul C2, masina de oras care, dupa parerea mea, imbina cu succes ambele atribute inscrise in nume. Sportivitatea se vede in design, in rotile cu jante mari tip pala de turbina, ascunse sub pasaje generoase, iar eleganta sta in pielea crem si in detaliile simple ale interiorului. Unde mai pui ca aspectele astea sunt subliniate de o motorizare puternica de 125 de cai si o cutie de viteze automat-secventiala tip Senso Drive.

Ca orice masinuta automata, C2-ul mi-a placut din prima clipa. Daca alegi modulul secvential, atunci vitezele se pot schimba de la schimbator (inainte pentru 1,2,3 si inapoi pentru 3,2,1) sau de la padelele fixe din spatele volanului Citroen C2 Sport and Chic (58)(stanga pentru 3,2,1 si dreapta pentru 1,2,3). Asta te cam conditioneaza. Tre’ sa stai mereu atent, pentru ca Senso Drive retrogradeaza doar la relanti, iar daca vrei sa tasnesti dupa o curba pronuntata nu prea merge daca nu dai din degete. Din experienta mea, modulul secvential iti asigura un consum mixt de cam 6,8 litri, fata de 8 litri in modul automat. Am constat asta pe acelasi traseu, in aceleasi conditii… Vineri am mers cu automata, iar duminica cu secventiala: cate 250 de km, 3 persoane plus bagaje si clima pornita la 17 grade. Personal, cred ca diferenta asta de un litru e infima in fata confortului pe care masina ti-l ofera in modul automat. Nu stiu de ce, insa mi s-a parut ca automata sprinteaza mai bine, e ceva mai liniara in mers, si se muleaza mai bine pe cerintele mele… Vitezele se schimba intre 1500 si 5000 de ture, in functie de insistenta cu care apesi pedala de acceleratie. Si C2-ul chiar merge… E foarte silentioasa la viteze de pana la 100 km/h. Dupa pragul asta, rotile mari isi fac simtita prezenta, la fel si suspensia spate, chestie stiuta de la C4… Am mers si cu 145 la ora pana in 5000 de ture si C2 se simte ca o masina mare. Mi s-a parut foarte stabila si sigura pe roti… Directia e ceva cam moale, dar atunci cand iti intri in mana, masina se simte ok…

Citroen C2 Sport and Chic (44)

Dar sa nu uitam ca C2 este in primul rand o masina de oras… Usa portbagajului se deschide in doua segmente. Asta faciliteaza incarcarea de obiecte mari, avand in vedere ca bucata inferioara poate sprijini pana la 100 de kile, iar prin Citroen C2 Sport and Chic (42)deschizatura celei superioare se pot strecura pungi si plase de cumparaturi. In plus, in segmentul inferior al usii este asuns, dupa o trapa, si un spatiu de depozitare suplimentar. Cele patru scaune culiseaza si se regleaza autonom, iar cele din spate se pot rabata de doua ori dand nastere unui spatiu de depozitare aproape plan. Geamurile mari si consolele scurte te ajuta in circul urban si manevrele de parcare, iar pozitia inalta la volan iti da o priveliste buna asupra masinii. Oglinzile nu mi-au prea placut si nici modul in care se reglau, insa pentru ca aveam acelasi model si pe 206 m-am obisnuit repede. Ziceam de reglajul oglinzilor… Butonasul de reglare e similar cu cel de pe C4, insa nu este pus pe usa, ci pe bord, in spatele volanului si este, in consecinta, greu de accesat daca esti inalt. In sensul in care trebuie sa-ti misti corpul pentru a le regla si iti ia ceva pana le gasesti pozitia buna. Iarasi o chestie care nu m-a deranjat prin prisma experientei 206 este pozitionarea butoanelor pentru geamurile electrice, intre scaune. Asta atrage in primul rand o reducere a costurilor, dar si un design curat pe usa… Intr-o prima faza nu m-am inteles cu scaunele incalzite. Asta pentru ca potentiometrul pentru ele este asezat pe fata laterala a scaunului si nu este lizibil… C2 nu se aseamana cu alte masinute de clasa mica in spate. In primul rand datorita cantitatii mari de lumina ce patrunde prin geamurile mari, dar si prin prisma ergonomiei.

In concluzie, pot spune ca C2 Sport and Chic chiar mi-a placut. Daca ai ceva talent la facut si aranjat bagajele, poti Citroen C2 Sport and Chic (39)pleca la mare sau la munte un w-end cu trei prieteni, pentru ca la drum micul Citroen se misca asemeni unei masini mai mari: sta frumos pe curbe si directia se simte ok, desi e putin cam moale. Poate fi si sportiva si confortabila, depinzand de ce modul alegi pentru schimbatul treptelor de viteza, de presiunea pe care piciorul o exercita pe pedala de acceleratie sau daca alegi sa opresti ESP-ul. Dupa parerea mea, daca drumurile pe care le faci sunt mai mult de 70% urbane, atunci C2 Sport and Chic se merita mai mult decat C4… E mai mica, deci usor de parcat si e si ceva mai fasneata, daca stai sa te gandesti ca cei 120 si ceva de cai trag mai putine kilograme in cazul C2-ului…

Configureaza C2-ul

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s