Articole, Design&Fashion

MINI One 1.4 95 CP


IMG_3498

Cand intru intr-o discutie care ajunge si la caii masinii mele ma simt putin rusinat. De ce? Pai toata lumea vorbeste de sute de cai, de jante nu stiu de care si de un pret care-mi ridiculizeaza bijuteria din parcare. Dintr-o data mi se pare ca cei 90 de cai si consumul de 7.5 litri din oras nu mai sunt atat de sexy cum erau atunci cand am intrat in bar (desi 206-ele mi se pare super hot chiar si dupa 10 ani de existenta pe piata si minimele modificari). Revenind insa la cai, saptamana trecuta am facut cunostiinta cu o masina care le da peste nas necredinciosilor ce discrediteaza tot ce mai mic de 100, de cai zic… MINI ONE…

IMG_3426

Marea intalnire s-a petrecut cu ocazia unui suting de fashion pe care l-am realizat pentru revista Max si in care, pe langa fata si baiatul in jurul carora am tesut povestea, mi-am dorit sa includ si un MINI Cabrio. Din motive ce nu au tinut de mine, ci de colegii din presa auto care se bat pe singurul MINI Cooper S Cabrio existent, am ajuns in fata aparatului foto cu MINI-ul One al PR-ului de la Automobile Bavaria, Malina Dragu (care primeste cu ocazia asta si nenumarate multumiri si promisiuni ca someday o sa-i fac cinste cu o maaaaare lada de bere). Dezamagit ca nu-i decapotabila, galbena si nu are 175 de cai, m-am urcat in MINI cu o oaresce reticenta fata de viteza cu care o sa ajungem la mare. Spre surprinderea mea, sentimentul s-a evaporat suuuper repede, cam cat de repede ai spune MINI RULZ!:))

IMG_3487

E tare mistoaca masinuta asta, pacat de pretul pe care il cere si contra caruia iti iei un BMW 116i. Dar hai sa presupunem ca banii nu sunt o problema (si chiar de-ar fi, eu cred ca se merita mogaldeata asta pentru feeling, pentru design, pentru prezenta)… cum e MINI?! MINI e misto… la interior e suficient de spatios pentru ca patru oameni sa se deplaseze pana la mare cu strictul necesar de bagaje. Cu mentiunea ca oamenii mari tre sa stea in fata. Imi place ca nu IMG_3395te lovesti cu genunchii de usa sau de bord atunci cand stai in pozitie normala si imi place si ergonomia interioara. Adica masina era incarcata pana la refuz si a trebuit sa redistribuim neste chestii prin habitaclu. In usa soferului incap un portofel, o sticla de apa, niste chei, trei carti micute… iar in consola centrala, in dreptul schimbatorului de viteze mi-am pierdut telefoanele si aparatul de fotografiat (de buzunar), intr-un spatiu pe care nu l-am sesizat in prima faza. La inceput nu am fost foarte incantat de semnalizarile si stergatoarele pe impuls. Nu stiu de ce, dar m-am obisnuit foarte greu cu ele. Oglinzile sunt mari si foarte frumos realizate, iar singurul inconvenient al butonasului de reglare a lor este lipsa iluminarii. Si ca tot veni vorba de lumini… MINI este (momentan) singura masina la care am intalnit ansamblul de lumini interioare ambientale. In esenta, acestea sunt opt (de atatea imi aduc aminte) leduri plasate in usi, in montantii laterali, pe plafoniera si dupa manerele de deschidere ale usilor care se aprind noaptea si-ti ofera o priveliste foarte high tech a interiorului. In plus, luminitele astea isi pot schimba culoarea, de la un butonas de pe plafoniera, in mov, portocaliu, albastru…

Consola centrala e domninata de fundul de borcan ce contine vitezometrul (la care oricum nu te uiti si poate fi inlocuit cu afisajul digital al vitezei de pe turometru) si sistemul audio. Desi pare complicata, consola centrala nu pune IMG_3405probleme de obisnuinta. Nici macar butonasele pentru geamurile electrice, in forma unor baghetute, care se manipuleaza normal… Butoanele, mai ales cele de la sistemul audio, sunt mari si usor lizibile astfel ca unghiile mari sau degetele butucanoase nu reprezinta un impediment in fata dragostei pentru un MINI. Si ce-i daca volanul nu are comenzile pe el? Nu mi s-a parut necesar si nu pun asta in carca masinii mele care, la randul ei, nu are asemenea dotari de lux. Totul e in jurul tau. Nu trebuie sa-ti intinzi mainile foarte mult dupa butoane… sunt exact unde te astepti si unde, fie vorba intre noi, trebuie sa fie.

In ceea ce priveste tehnica… Asta e motivul pentru care de cateva zile numai despre MINI One vorbesc. Mergeam eu ce mergeam, si schimbam viteze pana cand o voce gingasa, de pe bancheta din spate (Alexandra), ma intreaba de ce merg asa repede, care e graba? Ma uit la turatie, 3.500 de ture, ascult masina, prea mult zgomot nu era (sau nu era ala pe care ma asteptam sa-l aud) si, in ultima instanta, imi arunc privirea pe fundul borcanului… 140 de kilometri la ora… Masina e lipta de sosea si ruleaza fin, gropile le incaseaza fara mari trepidatii pasate meschin ocupantilor si la curbe parca e perechea de Conversi din picioarele mele… adica ma urmeaza exact cum vreau si ma astept, desi, judecand dupa dimensiuni si CV, situatia ar fi trebuit sa il depaseasca. Mai IMG_3505ca-mi venea sa o sun pe Malina si sa o intreb daca nu cumva am un Cooper deghizat sub fund. Am deschis usa, m-am uitat pe prag, unde scria mare MINI ONE si confuzia era din ce in ce mai mare. Masina asta nu se simte ca una normala de 90 de cai… adica Peugeot-ului meu (1.4 16 valve 90 CP), cu tot Sport-ul din talon, ar trebui sa-i fie rusine… Mi s-a parut foarte rigida cutia de viteze… Adica schimbatorul se manipula mai greu decat la 206 de exemplu, dar odata ce intra in viteza nu se mai clintea. Cutia cu sase trepte e scurta si poate de aceea consumul nu sare, in oras, de 9, cu tot cu clima pornita si aglomeratia de rigoare. La drum, am consumat cam 7.8, cu masina super incarcata (patru persoane plus un teanc mare de bagaje imprastiate prin masina si porbagaj). Deci masina merge impecabil! Nu stiu cat de eficient e Start/Stop-ul. Te sperie putin la semafor, daca nu stii de existenta lui sau esti pentru prima data la volanul unui MINI echipat cu asa ceva. Insa reactiile lui sunt foarte prompte.

Concluzia?! Pe langa Seria 1 si C4, mi-ar prinde bine si un MINI… Ma intreb cum merge cel de 75 de cai, daca 95-ul se misca asa bine…

Invitatie la configurare…

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s