In garaj

Ford Fiesta 1.6 TDCi 90 CP


Ford Fiesta 2009 diesel (86)

Oficial sunt indragostit de masinile diesel. Or fi benzinele mai fasnete uneori, insa dieselul si consumul lui mic, cuplul generos si eficienta de care da dovada, m-a cucerit. Week-endul care tocmai a trecut am testat noul Fiesta cu motorizarea diesel de 90 CP. Acum cateva luni am ramas impresionat de potenta celui pe benzina de 96 de cai si Ford Fiesta 2009 diesel (74)datorita lui am zis ca urmatoarea masina o sa fie nemteasca, insa am ramas cu dorinta de a manevra si un diesel. Acum s-au cam clarificat lucrurile… urmatoarea masina, cu putin noroc, va fi germana si diesel. Nu ca i-as desconsidera pe japonezi sau pe italieni, insa am ajuns la vorbele unor prieteni: masina nemteasca e prieten pe viata – Dan Negru si caii de masina nemteasca (a se citi BMW) nu se compara cu nimic altceva – Alex Seremet. Ca si data trecuta, Fiesta m-a impresionat prin manevrabilitate, prin design, prin consum, dar si prin tehnica ireprosabila.

De design nu are rost sa mai vorbesc atat de mult pentru ca am spus aproape tot tura trecuta, la lansare. E mai mult decat placut si nici nu e genul buy it or brake it, oricat de pretentios esti tot gasesti ceva care sa-ti placa la masina asta. Singurul repros pe care as avea sa-l fac masinii, este spatele mult prea inalt. Am avut ceva dificultati mai ales la manevrele de parcare, cand nu puteam sa-mi dau seama cat de aproape e stalpul de parcare de bara mea. Oricum, problema asta se poate rezolva simplu prin niste senzori de parcare. La Ford micii salvatori vin in pereche fata/spate si costa 252 de euro, o suma bine cheltuita, dupa parerea mea. Catch-ul este insa urmatorul. Pentru aceeasi suma de bani, se poate opta pentru City Pack (senzori de parcare spate, oglinzi actionate electric, incalzite si rabatabile cu semnlizator integrat si carcase in culoareaDSC01643 caroseriei). Asadar, optiuni exista… depinde unde vrei senzorii. Iar daca tot vorbim despre optiuni, una interesanta mi se pare keyless entry-ul, care vine la pachet cu butonul Ford Power, alarma si inchiderea centralizata pentru doar 500 si ceva de euro fara TVA. Din cate stiu, in clasa mica nu se prea poarta optiunea asta. Din cate imi aduc aminte, doar Nissan Micra sau Toyota Yaris au in segment asa ceva. Tot pe lista chestiilor utile la preturi bune este inclus si pilotul automat (63 de euro pentru Titanium si Sport si 126 pentru Trend)… preturile sunt exprimate fara TVA.

Revenind insa la masina, am ramas impresionat de silentiozitatea cu care Fiesta ruleaza. Uneori e atat de liniste in masina incat ti se pare ca ventilatorul te zgarie pe urechi, desi e dat pe viteza a doua. Vantul nu se prea face auzit. La 140 are putin peste 3.000 de ture, iar la interior poti sa porti o discutie normala cu toti pasagerii, ascultand inclusiv muzica. Super, nu? Stiu masini mai mari care nu sunt capabile sa-ti ofere asemenea conditii. Zgomotoasa mi s-a parut suspensia fata, care la gropi scoate un sunet similar cu tunetul. Consumul? 5 – 5.8 litri/100 km, cu tot cu aerul conditionat pornit, 3 oameni, 2 trolere si cinci plase in interior. Conditiile de trafic si viteza? Mixte… aglomeratie maxima intre Bucuresti si Ploiesti, portiuni cu mers bara la bara in treptele 1, 2 si, foarte rar, 3, viteza constanta de peste 100 la ora intre Ploiesti si Posada, serpentine pe Valea Prahovei si cascat ochii prin Brasov. Un total de aproape 800 de kilometri cu ceva peste trei sferturi de rezervor. Desi directia li se poate parea moale unora, aceasta este asistata electronic si se intareste pe masura ce viteza creste. Cutia de viteze este precisa iar treptele se schimba foarte usor. Nu m-a deranjat lipsa indicatorului pentru temperatura uleiului, chiar daca importanta lui este mare si nici faptul ca tuturoiul pentru reglajul oglinzilor nu este iluminat. Sincer, mi se pare ca Ford Fiesta 2009 diesel (28)manerele interioare de deschidere a usii nu au nicio legatura cu restul masinii, iar lipsa cotierei ar trebui corectata. Materialele sunt de buna calitate, moi si finisate impecabil, desi imbinarile dintre bord si usa puteau sa fie mai elegante, mai fluide (vezi Honda Civic). Imi place bordul inspirat din tehnologia telefoniei mobile. Imi plac butoanele mari, plasate intuitiv, dar si crearea unei zone speciale pentru telefonul mobil sau iPod. In zona asta ai spatiu pentru cele doua accesorii, o priza si doua mufe de aux. Adica tot ce-ti trebuie pentru muzica de pe stick, iPod sau MP3. Franele nu te arunca in cap, desi raspund prompt, iar oglinzile mi s-au parut masive si mi-au dat emotii in spatii mai aglomerate. De apreciat este ca se pliaza foarte aproape de geam, iar forma lor ii permite unui obstacol flexibil sa alunece pe ele. In schimb, vad la Fiesta aceeasi problema ca si la Skoda Octavia. Semnalizatoarele integrate in carcasa oglinzii nu sunt in niciun fel protejate de lobituri. Mercedes sau Audi au apelat la baghete subtiri, ceva mai greu de lovit sau spart la contactul cu un o alta oglinda de exemplu. Cele de pe Fiesta si Octavia sunt ceva mai grosute si se pot agata usor.

Pentru mai multe detalii legate de noul Fiesta, va recomand urmatoarele linkuri: Test Fiesta si Configurator Fiesta .

Anunțuri
Standard

12 gânduri despre „Ford Fiesta 1.6 TDCi 90 CP

  1. sincer, am deja o benzina si sincer nu ma incanta cu nimic (cuplul si consumul celei diesel ma satisfac mult mai mult)… imi place mai mult diesel-ul… chiar mi s-a parut mai mult decat ok, de fapt cred ca asta se vede si in articol…

  2. Traian zice:

    Stie sper toata lumea ca sunt mare fan al „benzinei” si cred ca o sa mi si tatuez pe ceafa asta.
    Dar ce nu inteleg eu e d c vb personajul „Gaby” asa agresiv.
    1. Omule ford fiesta nu e o masina de curse, deci nici cu un bazz-bazz pe benzina nu o sa scoti Lambo din ea…stim cu totii ce cuplu ne ofera un motor mic pe benzina
    2. Pentru oameni normali…cu nevoi normale…e bun un diesel d-asta micut…putere si cuplu are, consuma putin etc.
    Repet nu e masina de DTM deci las-o asa cum e si vb. frumos

  3. florin zice:

    1,6 benzina nu are nici o legatura cu cursele; poate o viitoare varianta ST; gaby draga nu stiu ce varsta ai si ce masini ai condus dar pe mine de ex. m-a lasat rece motorul de pe focus ST; 2,5cc, 225 hp; nici asta nu are nici o legatura cu cursele; asa ca ma indoiesc ca cel de 1,6 are; eu ma bucur de entuziasmul tau si de asemena ma bucur pentru faptul ca pretentiile tale sunt atat de mici; daca poti sa sustii ce ai scris mai sus inseamna ca ori limitele tale la volan sunt foarte reduse ori ca intr-adevar te multumesti cu foarte putin de la o masina; eu in focus-ul ST eram cu pedala la podea in atat de mediatizata treapta a 3-a si incepeam sa adorm; am crezut ca oamenii de la noi sunt destul de greu de multumit acuma de cand cu invazia de impresii de care nu a scapat nici tara noastra; dar se pare ca m-am inselat; si ca sa nu spui ca te iau de sus…si eu sunt fan benzina; tot ce am avut pana acum a fost pe benzina si asa va fi si de acum incolo; dar diesel-uri sunt crede-ma foarte bune acum in ultima perioada; uite-te de ex. in ultimii ani la cursa de 24 de ore din Le Mans; vezi ce motoare au castigat; vezi si WTCC unde seat-urile TDI erau peste cele pe benzina; deci desi raman pasionat de benzina nu cred ca un diesel din ultima generatie este cuceva mai prejos

  4. florin zice:

    motorul de 1,6 este un motor aspirat decent, atat si nimic mai mult; faptul ca este pus pe o masina putintel mai usoara si reuseste un 0-100 in 9,9 s nu-l recomanda decat cel mult pentru cineva care nu vrea, cum am scris mai inainte, sa adoarma de tot la volan sau sa planga in spatele vreunui tractor, pe un drum national sau judetean; repet: nu are nici o legatura cu „cursele”; este un motor destul de comun si de fara pretentii; vezi ca twingo sport are un 1,6 aspirat de 133 cp, iar acesta de pe ford este si pe KIA; 75 hp/L este ce vrei tu dar in nici un caz ceva impresionant daca e sa te raportezi la anul 2009; pentru anul in care m-am nascut eu poate ca era; toate cele bune

  5. Vrei sa fuga?! „Dezbrac-o” ia nemaipomenitul motor de 1.6 schimba tot pana la bloc, pune i un turbo, sudeaza i tevi inauntru si atunci ai masina de curse. Radu a scrisd espre o masina normala nu avion.

    pt. Florin…Sincer nu cred ca adormi in ST in treapta a 3 a cu pedala n podea. Miroase ceva ciudat…sti cum e pe autostrada toti suntem viteji

  6. adsc dcv zice:

    Ca si reclama mascata e OK, dar sincer vorbind, motorul e prea puternic pentru oras – Fiesta este desigur o masina mai mult de oras, in sensul ca iti consuma mai mult decat 1.4 tdci fara nici o justificare, prea rapid pentru extraurban, in sensul ca poate ajunge la viteze prea periculoase pentru o masina din clasa ei. Deci pt Fiesta 70 cp si 1.4 tdci este motorul potrivit. Poate subiectiv, pt ca am trecut la o masina mai mare, afirm ca astfel de masini le cumperi pe riscul tau, intr-o tara in care criminalii zburda cu SUV rile si limuzinele prin orase si pe sosele nationale cu 2 benzi…
    In Romania ar trebui introdusa pedeapsa cu moartea, punctual pentru crimele produse cu sau fara intentie. Uite asa de la Fiesta am ajuns la sosele, Romania si dreptatea sa in delir !

  7. Nu e reclama mascata:)) E pur si simplu ce-am simtit eu… Punctul meu de vedere e usor diferit… circul foarte mult si in afara orasului, astfel ca o masina mica, cu un consum decent in oras, dotata cu un motor mare (ma rog, cat de mare poate fi considerat un 90 CP) este combinatia ideala. Ai consum mic la drum lung si te poti intinde la drum fara batai de cap… de cand am mers cu Fiesta am mai avut in test un C3 de 110 CP, care mi se pare si mai potrivit…

  8. da, SUV-urile si inconstientii reprezinta o problema, dar daca stai sa te gandesti protectia pe care ti-o ofera un Focus de exemplu este aproape egala cu cea oferita de Fiesta. Au acelasi numar de airbaguri, sunt construite dupa principii similare… dimensiunea nu este, din pacate, un factor decisiv atunci cand vine vorba de protectie…

  9. Tiburonul zice:

    Ford Fiesta (sau „rechinasul” dupa cum arata) este o masina mai mult decat decenta din clasa ei. Asa cum ai zis oricat de pretentios esti, nu are cum sa nu iti placa ceva la ea. Este cel mai frumos hatchback scos de Ford pana acum, parerea mea.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s