In garaj

VW New Polo 1.4 85 CP


noul POLO (3)

Noul Polo nu are nici extravaganta lui Fiesta si nici appeal-ul lui C3, insa-I va depasi, cu siguranta, notorietatea lui Corsa. Nu te minte nici in fata, nici frumos, de fapt, nu te minte deloc. E exact neamtul despre care Dan Negru imi noul POLO (10)vorbea acu` ceva vreme… e omul ala al carui cuvant si mestesug graiesc mai multe despre el decat insasi limba. Nu are urma de extravaganta in design sau tehnica si pare taiat cu toporul, insa se afiseaza cu nonsalanta in detalii parca specifice unei clase superioare. Iar despre motorizari, nici nu ai ce comenta. Avem patru pe benzina si tot atatea diesel-uri, dar parca cireasa de pe tort e TSI-ul de 1.2 litri si 102 cai, ce poate fi dotat inclusiv cu DSG in sapte trepte (imi lasa gura apa numai cand ma gandesc la raportul performante/consum). In rest, avem de ales dintre doua benzine de 1.2 de 60 si 70 de cai si un 1.4 de 85. In ceea ce priveste gama diesel, avem trei variante de putere pentru acelasi 1.6 TDI plus un pachet BlueMotion, care-i asigura lui 1.6 TDI 90 CP un consum de doar 3.6 litri la suta. Pe langa acesta, mai sunt disponibile un 75 de cai, un 90 fara BlueMotion si un 105.

Dintre acestea, am testat cea mai puternica motorizare pe benzina disponibila la ora actuala, cea de 95 de cai, si pot sa spun ca am ramas placut impresionat. Aceasta este disponibila cu un nou sistem electronic de control al motorului si un nou sistem de injectie. Motorul de patru cilindri din aluminiu dezvolta o putere de 85 CP (la 5.000 rotatii/minut) si un cuplu motor maxim de 3.800 rotatii/minut la 132 newton-metri. Optional, pe termen mediu, acest motor va fi disponibil pentru prima data la modelul Polo cu o cutie de viteze cu 7 trepte cu dublu ambreiaj. Mai mult decat atat, cantareste numai 95 kilograme, e disponibil in serie cu o cutie de viteze cu 5 trepte si consuma cam 5,9-6,5 litri de carburant la 100 kilometri – cu patru pasageri, bagaje si aer conditionat pornit. De fapt, noul POLO (5)noul Polo este ceva mai frugal si mai atent cu mediul decat versiunea anterioara: minus 0,4 litri si 11 g/km CO2, pana la 139 de grame. La fel ca in cazul propulsorului de trei cilindri, si catalizatorul cu trei cai al motorului cu patru cilindri este prevazut cu un strat de acoperire din metal nobil pentru a asigura respectarea valorilor limita impuse de standardul Euro-5. Cat despre viteza maxima, aceasta este anuntata la 177 km/h. Drumurile parcurse nu mi-au permis sa o testez, insa pana la nivelul la care am ajuns (uneori chiar si 140) masina a stat foarte bine pe sosea, iar zgomotele de rulare au fost foarte bine inhibate. Acceleratia cu start de pe loc, de la 0 la 100 km/h, ar trebui sa se faca in 12,1 secunde. Ce va pot spune cu adevarat este ca masina se remarca prin agilitate. Motorul de 1.4 litri este disponibil pentru liniile de echipare „Comfortline“ si „Highline“.

Va propun sa revenim la confort. Masina este foarte silentioasa. Am intalnit putine masini in clasa B care sa te induca in eroare atunci cand stau pe loc, la relanti. Motorul nu se aude deloc si iti poti da seama ca functioneaza doar daca te uiti la pozitia cheii sau deca urmaresti cu foarte mare atentie oscilatiile acului turometrului. La rulare interiorul este cufundat in liniste, atat de multa liniste incat un pasager ce sta pe bancheta din spate poate lua fara probleme laptopul in brate si scoate un interviu de pe un reportofon folosind casti, fara a fi deranjat de rulare. In plus, masina sta lipita de sosea de parca merge pe sine, iar directia mi s-a parut ideala, nici prea moale, nici prea tare. Nu m-a deranjat nici in oras, unde am ajuns sa apreciez viteza cu care poti manui o servodirectie frantuzeasca – moale ca o mamaliga proaspat scoasa de pe vatra. Prin precizie si usurinta m-a impresionat si cutia de viteze. Se manuieste foarte usor si trebuie sa fii mult prea ametit ca sa nu nimeresti treptele, chiar si in graba – nu radeti, unora li se intampla, ganditi-va numai cine este publicul tinta pentru astfel de masini.

noul POLO (29)

Interiorul classic contrasteaza exteriorul ce mie mi se pare furat de pe viitoarea generatie de A2 – forma farurilor, mai precis sculptura lor, si unele accente ale caroseriei sunt parca preluate de la Audi… Acceasi senzatie, de upper class, noul POLO (28)este sesizabila si la interior, multe elemente fiind preluate de la Golf, Scirocco sau Passat – butonul pentru lumini, baghetele de semnalizare, comenzile pentru geamuri sau climatizare. Oglinzile sunt suficient de mari, desi reglajul lor se face cel putin ciudat, avand in vedere ca joystick-ul este aszat in pozitie verticala pe usa soferului. Trecand peste asta, ergonomia se prezinta in rest exemplar. Avem spatii de depozitare peste tot in masina, la nivelul consolei centrale gasindu-se cel putin patru astfel de locuri. Desi iti vine greu sa treci peste ergonomia evidenta si peste materialele de foarte buna calitate, peste unii concurenti, cand o faci te trezesti in fata unei planse de bord anoste. Preluarea frenetica de elemente de la diferite alte modele a salvat din costuri, insa a si sters urmerele de indivudialitate ale micului Polo. In schimb pozitia la condus este foarte buna. Volanul si scaunul beneficiaza de o multitudine de reglaje, iar spatiul pentru cap si genunchi este indestulator. Acelasi lucru se poate spune si despre bancheta din spate. Desi pasagerul din mijloc ar putea fi stingherit de tunelul median, cei ce stau pe exterior beneficiaza de suficient loc pentru a trage un pui de somn sau a lucra la calculator. Tot de la Golf este preluat si sistemul de deschidere al portbagajului, prin rabatarea stemei de pe haion. Pe cat de simpla este solutia, pe atat de murdara este atunci cand praful sau mizeria pun  stapanire pe caroserie. Iar asta se intampla foarte des, din pricina aerodinamicii foarte bune a caroseriei.

Robustetea design-ului este sustinuta si de parametri de siguranta. Pe 85% din pietele unde este comercializat, Polo este disponibil cu ESP in standard, iar in ceea ce priveste protectia la impact, numai in zona spatiului pentru picioare a fost posibila reducerea cu 50 de procente a intruziunii, ceea ce imbunatateste rezistenta la deformare in cazul unuinoul POLO (27) impact frontal! In cazul unui impact lateral, valoarea intruziunii a fost imbunatatita cu 20 de procente. Avand in vedere ca in proportie de 90% masina va fi condusa de tineri sau femei si in tot atatea cazuri in mediul urban, masurile de protectie implementate in cazul lui Polo au vizat scorul maxim posibil in testele EuroNCAP. In cazul unui impact frontal – de exemplu in Offsetcrash (coliziune pe jumatate a sectiunii frontale) care se produce frecvent – celula foarte rigida a pasagerilor asigura spatiul de supravietuire pentru sofer si pasageri. In fata, un suport foarte rezistent pentru bara de protectie transferarea energiei de impact si catre zona care nu este afectata direct de accident. Consecinta: ambele sectiuni ale lonjeroanelor pot absorbi energia. Prin optimizarea lonjeroanelor, curba de deceleratie in cazul unui impact frontal se desfasoara astfel incat sa se reduca semnificativ sarcina la care sunt expusi pasagerii. In plus, lonjeronul inferior din zona pentru picioare este realizat sub forma unei componente cu forma rigidizata. Astfel s-a obtinut pe de-o parte reducerea la jumatate a greutatii, iar pe de alta parte a fost asigurat un nivel foarte mare de rezistenta. Prin aceasta modficare a fost posibila reducerea intruziunilor in zona pentru picioare cu o pana la 50% in comparatie cu versiunea anterioara. Sarcinile biomecanice la nivelul picioarelor si al gambelor sunt reduse semnificativ in acest mod. Protectia pasiva este oferita de pedalele modelului Polo, deoarece acestea nu patrund in spatiul destinat picioarelor, respectiv gambelor in caz de accident, prevenind astfel in situatia ideala ranirea persoanelor. Sectiunea laterala a caroseriei realizata sub forma unei structuri inelare, impreuna cu portiera care se sprijina la nivelul acesteia, asigura un grad redus de suprapunere a elementelor chiar si in cazul unui impact frontal, oferind astfel un plus semnificativ de stabilitate a formei. In asa-numitele directii de sarcina – montantul frontal, marginea portierei sprijinita catre montantul central, cadrul plafonului – si in praguri sunt utilizate din nou elemente de rigidizare de tabla foarte rezistente, in parte cu forma rigidizata.

noul POLO (23)

O atentie deosebita a fost acordata de echipa care a proiectat modelul Polo asupra unei protectii laterale eficiente, deoarece zona de deformare la nivelul portierelor este redusa prin natura sa. In cazul unui impact lateral cu noul Polo, energia este deviata prin intermediul montantului central cu o forma speciala rigidizata si barele profilate de impact dispuse in diagonala in portiere. O rigidizare superioara semnificativa in comparatie cu versiunea anterioara se remarca si pentru lonjeroanele scaunelor si pragurile laterale. In acest mod, in cazul unui impact lateral, este redusa atat viteza obstacolului care patrunde in interior, respectiv a celuilalt autovehicul, cat si intruziunea in sine, asa cum am aratat, cu 20 de procente. Consecinte foarte grave sunt produse de regula de accidentele cu impact lateral al autovehiculului cu un copac. Acest caz este simulate la testele de impact prin impactul cu stalpul. In cazul acestui tip de impact, caroseria modelului Polo ofera un nivel ridicat de siguranta, gratie unui cadru al plafonului prelucrat la cald, ceea ce ii confera o stabilitate deosebita, precum si pragurilor laterale rigide. In comparatie cu versiunea anterioara, intruziunea a fost redusa semnificativ si la acest capitol cu 15 procente. Impact posterior Sectiunea posterioara a noului Polo a fost rigidizata in special prin intermediul lonjeroanelor rezistente. In mod suplimentar, sistemul de alimentare cu carburant beneficiaza de protectie prin montaj. Impreuna cu celula pasagerilor cu o stabilitate remarcabila, asa cum am aratat anterior, Volkswagen face fata celor mai ridicate exigente si in cazul impactului in sectiunea posterioara a caroseriei.

polo 2010 (2)

polo 2010

Concluzia este relativ simpla… Daca esti snob cu siguranta Polo nu este pentru tine, dar daca esti o persoana calculata, care tine la calitate si stie ce inseamna o masina nemteasca, micul Golf este masina ideala. In plus, nu e pretentioasa in ceea ce priveste costurile de exploatare, e iertatoare cu mediul si-ti poate transporta prietenii la mare sau munte in deplina siguranta. Pe langa astea, motorul ii confera suficienta agilitate pentru a combate mitocania din trafic si ideile preconcepute despre masinile mici.

Anunțuri
Standard

2 gânduri despre „VW New Polo 1.4 85 CP

  1. Traian zice:

    Parerea mea e ca are aceeasi problema ca si vechea generatie de Punto…volanul este exagerat de gros. Parca ai conduce cu un colac in mana. Nu inteleg care este rostul acelui „colac” de salvare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s