News

Renault ZOE Z.E Concept


Renault ZOE (1)

Salonul Auto de la Frankfurt sta in acest an sub semnul reinventarii masinii de oras in spiritul ecologist. Se pare ca liderii acestui val sunt francezii, care au venit cu numeroase propuneri in acest sens. Desi americanii si japonezii sunt cei care au dat nastere fenomenului, constructorii de la poalele Arcului de Triumf preiau ideile si le remixeaza pentru a face conceptul mult mai atractiv. Renault a pus mai mult ca niciodata accentul pe aceasta initiativa si a venit la Frankfurt cu patru concepte, trei dintre care sunt destinate exclusiv transportului urban.

ZOE Z.E este un automobil de clasa B, de 4 metri lungime, care poate transporta patru pasageri, oferind trei posibile moduri de incarcare a bateriei ce-l propulseaza. Interiorul este delimitat de doua usi gigantice in stil fluture si o luneta Renault ZOE (3)impartita in doua segmente ce se deschid de-a lungul unei nervuri centrale (in stilul capotelor automobilelor de epoca), care sprijina tetierele scaunelor din spate. Aceasta solutie elibereaza o parte din plafon si face accesul catre locurile din spate mai usor (o variatie a ceea ce gasim pe Ford GT, de exemplu) si permite incarcarea portbagajului din lateral, sa spunem, de pe bordura. Plafonul este gandit asemeni unei membrane care protejeaza un cocon. Totodata acesta ajuta la recuperarea energiei electrice prin celulele fotovoltaice montate in structura sa. Prizele de aer immense, localizate in bara, ajuta la racirea bateriilor, iar evacuarea caldurii se face prin niste santuri din bara spate. Atat in fata, cat si in spate, corpurile de lumini sunt acoperite de un gel poliuretanic protector. In spatele acestuia se ascund diodele electroluminescente ce emit o lumina rece, albastruie. Gelul protejeaza componentele vulnerabile ale caroseriei de micile lovituri urbane. Manevrele de parcare cu spatele sunt urmarite de doua camere de luat vederi care transmit live in oglinda retrovizoare interioara.

Renault ZOE (4)

Interiorul este dominat de scaunul soferului, alb, in forma unei pietre de rau si spatarul atarnat de plafon. Informatiile referitoare la condus, autonomia, conditiile meteo sau de trafic, ii sunt prezentate soferului pe un ecran TFT de catre Renault ZOE (6)un avatar presetat, masculin sau feminin. Bordul este acoperit de o membrana minerala care la cea mai subtila atingere activeaza o serie de functii specifice interiorului. Interiorul isi poate schimba culoarea in conformitate cu hainele pe care soferul le poarta. Asta se intampla prin intermediul unui senzor plasat in scaunul din fata. Cardul de acces poate fi cu usurinta personalizat prin fixarea cipului central pe un obiect ales de posesorul lui ZOE.

Toate acestea palesc insa in fata sistemului de climatizare, dezvoltat impreuna cu Biotherm, parte a L’Oréal Luxury Products Division. Acesta este capabil sa detoxifieze, hidrateze si improspateze aerul din masina pe langa aroma ambientala ce poate fi aleasa dintr-o serie. Un senzor care monitorizeaza calitatea aerului inchide la nevoie gurile de ventilatie si, in timp ce elimina particolele nocive, inunda habitaclul in aer curat. In acelasi timp, Renault a rezolvat o problema existenta cam de cand a aparut aerul conditionat ca optiune pentru masini. Sistemele conventionale de climatizare au tendinta sa usuce aerul si, in consecinta, pielea pasagerilor. Vaporizatoare minuscule montate in bord pulverizeaza substante active care hidrateaza pielea. Parfumurile ambientale pot fi selectate in functie de starea de spirit a soferului.

Renault ZOE (5)

ZOE este propulsat de un motor full electric de 95 de cai, alimentat de baterii litiu-ion ce dezvolta un cuplu maxim de 225Nm. Acesta poate rula 160 de kilometri si la descarcare bateriile se pot incarca in trei moduri:

1)      incarcare standard – dureaza intre patru si opt ore si se face acasa, printr-o priza aflata in exteriorul masinii.

2)      incarcare rapida – dureaza 20 de minute si se face prin aceeasi priza, dar in locuri special amenajate.

3)      incarcare Quickdrop – dureaza 3 minute si consta in schimbarea bateriilor in centre specializate.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s