News, Voyeuristic vorbind

40 de ani de inovatie si stil


De obicei, pragul de 40 de ani e motiv de intristare, indiferent ca esti femeie sau barbat… daca esti vin sau masina, atunci ecuatia se schimba. Daca ai fost tinut la temperatura buna si mai esti si de soi nobil atunci te vinzi pe bani buni, iar daca esti in perfecta stare de functionare si bine intretinut, ai sanse sa fii cumparat cu multe zerouri la licitatii simandicoase. Anul asta sarbatorim doua modele Citroen, pentru care ne bucuram nespus. Ambele modele au marcat pozitiv istoria automobilului si la acea vreme au fost sisteme de referinta ale tehnologiei.

Primul este Citroen SM, prezentat la Geneva in 1970. Acesta a purtat numele de cod Project S si pentru el, Marca a cumparat, in 1968, Maserati. Astfel, arhitectura lui DS (motorul in partea frontala, tractiunea, suspensia hidraulica) a fost cuplata unei motorizari Maserati de 2.7 litri si 170 CP si unei directii uimitoare: Diravi. Directia asistata, Diravi, foarte directa, automata si cu rapel in linie dreapta, a surprins inca de la inceput si a fost considerata de multi ca fiind un „must-have” al vremii. Aceasta oferea vehiculului o vivacitate demna de o masina de curse si o manevrabilitate deosebita pentru o masina de 4,89 m lungime. SM a fost ulterior retehnologizat si cilindreea a fost marita inspre 3 litri, iar cutia de viteze automata, o optiune noua, a deschis GT-ului noi piete, cum ar fi cea din Statele Unite. De altfel, SM este singurul vehicul importat care a devenit „Masina Anului in SUA”.

In buna traditie a companiei, Citroen SM venea echipat cu o coloana de directie ajustabila pe inaltime si adancime, la cate se adaugau aerul conditionat si proiectoarele directionale. SM a fost produs in 12.920 de exemplare intre 1970 si 1975.

“Cu GS, Citroën va ajunge departe” – acestea au fost primele cuvinte ale unui jurnalist francez prezent la premiera noului GS la Salonul Auto de la Paris din 1970. Cea care a fost desemnata Car of the Year 1971 in Europa era o berlina de clasa mijlocie in 5 locuri, foarte adaptata nevoilor epocii. GS avea un stil modern si aerodinamic, o mecanica inedita, 4 cilindri, si un habitaclu spatios. Pe deasupra , era dotat cu o suspensie hidraulica care ii ofera un confort si un comportament rutier pe care concurentii sai nu le atingeau. In plus, toate cele patru roti veneau echipate cu frane pe disc si, in functie de varianta, volumul portbagajului varia intre 465 si 710 litri. In ceea ce priveste inovatiile, GS s-a prezentat cu un bord futurist dominat de vitezometrul rotativ asezat intr-un spatiu luminat, dotat cu lupa. Si asta nu a fost tot. Frana de parcare era pozitionata in centrul plansei de bord.

Succesul comercial al GS este atestat de cele 1.874.754 de exemplare produse in perioada 1970 – 1981 si apoi de GSA produs in 565.009 de exemplare intre 1979 si 1987.

Anunțuri
Standard

Un gând despre „40 de ani de inovatie si stil

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s