News

(Intr-un fel) Noul X5


Era o vreme cand gentlemanii conduceau coupe-uri, limuzine sau decapotabile, insa odata cu prima generatie de X5 si deschiderea segmentului Sport Activity Vehicle, gulerele albe croite la comanda s-au cocotat la mare inaltime. Si cum trainicia e bazata pe evolutie, generatia a doua a modelului a trecut printr-un facelift in urma caruia a primit noi detalii exterioare, o gamă de motoare complet revizuită, o transmisie automată cu opt trepte în dotare standard şi un sistem inovator de asistare a conducătorului asigură şi mai multă plăcere de a conduce. Noul varf de gama este X5 xDrive50i, un V8 echipat cu BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection ce dezvolta 300 kW/407 CP. O schimbare importanta este marcata si de  noul BMW X5 xDrive35i, animat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi VALVETRONIC, ce scoate 225 kW/306 CP.

La exterior avem niste schimbari subtile, dar de efect, mai ales in spate. Stopuile „afumate” au primit tehnologie LED si arata mult mai high tech, avand in acelasi timp o amprenta puternic bavareza. Asta ma mira la BMW-urile noi, ca le recunosti in bezna doar privindu-le stopurile – indiferent ca e vorba de 1, 3, 5, 6 sau astea mari, gen X… Dar hai sa discam problema si sa povestim putin despre partile esentiale…

1. Motoare pe benzină – BMW TwinPower Turbo.

Dupa cum va spuneam anterior, xDrive50i este varful de gama X5. Vine echipat cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection si e cu 39 kW mai puternic decat modelul anterior. Propulsorul unic de 4,4 litri, ale cărui turbocompresoare sunt amplasate în secţiunea V a celor două rânduri de cilindri, dezvoltă o putere de 300 kW/407 CP pe o plajă de turaţii cuprinsă între 5.500 şi 6.400 rpm. Cuplul maxim de 600 Nm este atins între 1.750 şi 4.500 rpm. Masina care poate concura cu succes la rangul de garsoniera, accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde, atingând o viteză maximă de 250 km/h. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 12,5 litri/100 km. Nivelul emisiilor CO2 este de 292 g/km.

Şi cea de-a doua variantă de motor pe benzină este primul propulsor cu şase cilindri dispuşi în linie ce combină tehnologia BMW TwinPower Turbo, injecţia directă pe benzină (High Precision Injection) şi controlul variabil al supapelor VALVETRONIC: xDrive 35i. Sistemul de supraalimentare Twinscroll (prin care turbina de gaze este alimentată separat de la fiecare set de trei cilindri) şi sistemul VALVETRONIC asigură un răspuns fără precedent. Toate imbunatatirile astea ii ofera motorului o putere de 225 kW, adica 306 CP, la o turaţie de 5.800 rpm, depasindu-si predecesorul cu 25 kW. Cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 1.200 şi 5.000 rpm. Noul BMW X5 xDrive35i atinge prima suta cu start de pe loc in 6,8 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h. Puterea semnificativ sporită este combinată cu un consum mediu de combustibil redus la 10,1 litri/100 km în ciclul de testare EU şi un nivel al emisiilor CO2 de 236 g/km – asta conform constructorului.

2. Noua generaţie de motoare diesel.

Noile propulsoare diesel de sub capota lui X5 sunt cu adevarat reprezentate ale unei noi generatii. Construit integral din aluminiu si dotat cu cea mai recenta tehnologie commonrail, motorul de trei litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, atinge o putere impresionantă, un rafinament remarcabil al funcţionării şi o eficienţă inegalabilă. In plus, se remarca si o scadere in greutate a motoarelor, ceea ce se traduce printr-un plus de agilitate…

Peste toate acestea, noul BMW X5 xDrive40d este un performer iscusit, sau asa umbla vorba prin targ. Datorită tehnologiei BMW TwinPower Turbo şi injecţiei directe common rail, motorul, care a fost prezentat în premieră la limuzina de lux BMW 740d, furnizează o putere maximă de 225 kW/306 CP la 4.400 rpm şi un cuplu maxim de 600 Nm disponibil pe un interval de turaţii cuprins între 1.500 şi 2.500 rpm. Cuplul de 450 Nm este atins încă de la o turaţie a motorului de 1.000 rpm. Peste 90% din puterea maximă este disponibilă într-o plajă a turaţiilor cuprinsă între 3.500 şi 5.000 rpm. Noul diesel are o turaţie maximă de 5.600 rpm. La baza sistemului de supraalimentare sta tehnologia Variable Twin Turbo, cu două turbine de dimensiuni diferite. Asta inseamna cs, imediat după turaţia de relanti, isi intra in drepturi o turbina mica, pentru ca la acceleratii sau viteze mari sa fie ajutata de una mai mare. Multumita acestui duo dinamic, X5 xDrive40d sare de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde. Viteza maximă este de 236 km/h. Consumul mediu? Un fleac… 7,5 litri/100 km în ciclul de testare EU şi un nivel al emisiilor CO2 de 198 g/km.

Cel mai mic diesel si in acelasi timp cel mai intalnit, ba nu, apreciat de utilizatorii romani, este sau, ma rog, va fi cel de 3 litri disponibil in configuratia BMW X5 xDrive30d. Propulsorul cu şase cilindri dispuşi în linie este supraalimentat cu geometrie variabilă a turbinei şi injecţie directă common rail ce operează la o presiune maximă de 1.800 bar. Motorul generează o putere maximă de 180 kW/245 CP la 4.000 rpm, un cuplu maxim de 540 Nm între 1.750 şi 3.000 rpm. Noul BMW X5 xDrive30d accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 222 km/h. În ciuda unui plus de 7 kW faţă de predecesorul său, consumul mediu al automobilului în ciclul de testare EU este acum de 7,4 litri/100 km, cu 10% mai puţin. Noul BMW X5 xDrive30d atinge un nivel al emisiilor CO2 de 195 g/km.

3. Dotare standard: transmisia automată cu opt trepte

O dotare noua, pentru ca toata masina asta e noua, este si cutia de viteze in opt trepte. E mai eficienta din multe puncte de vedere. Ajuta la scaderea consumului de carburant si a emisiilor cu 10%, face schimbarea treptelor mult mai lina si, chiar daca are doua rapoarte in plus nu depaseste in dimensiuni si greutate vechiul angrenaj in sase trepte.

4. BMW ConnectedDrive – al saselea simt

ConnectedDrive este un conglomerat de sisteme pe care si le-ar fi dorit si Picard pe nava lui smechera. Basically, este compus din sisteme unice de asistare a conducătorului şi de servicii pentru optimizarea confortului şi a siguranţei.

Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţia Stop & Go este disponibil ca alternativă la sistemul tempomat standard cu funcţie de frânare. În plus, cuprinde Automatic Distance Control (Control Automat al Distanţei), care permite o călătorie relaxată pe autostradă sau în trafic aglomerat, asigurând şi că distanţa selectată faţă de automobilul din faţă este cea corecta. Dacă distanţa aleasă faţă de predecesor nu este menţinută, sistemul realizează, în mod automat, ajustările necesare prin intervenţia asupra sistemului de control al automobilului şi prin creşterea presiunii de frânare. Dacă este necesar, automobilul poate fi încetinit în siguranţă până la oprirea completă. După o scurtă staţionare, sistemul repune automat maşina în mişcare. Dacă aceasta se opreşte pentru un interval mai lung decât cel dorit, conducătorul poate reporni automobilul fie prin apăsarea unui buton, fie prin acţionarea pedalei de acceleratie.

Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea sensului; sistem disponibil si pe unele modele Citroen), este capabil să identifice parăsirea neintenţionată a benzii de rulare la o viteză de cel puţin 70 km/h. Sistemul constă dintr-o cameră video, care este instalată pe parbriz – în vecinătatea oglinzii retrovizoare -, o unitate de control pentru sincronizarea datelor şi un emiţător de impulsuri care activează o vibraţie uşoară în volan. Camera depistează marcajele de pe cel puţin o bandă. Unitatea de control calculează poziţia automobilului în raport cu acele marcaje. Sistemul funcţionează şi în viraje, pe benzile înguste şi în întuneric, imediat ce farurile sunt aprinse.

Mai mult, funcţia Speed Limit Info (info pentru limita de viteză) poate fi utilizată şi în combinaţie cu Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea sensului) şi cu sistemul de navigaţie Professional. Această funcţie oferă conducătorului posibilitatea de a obţine informaţii cu privire la traseul pe care îl parcurge în acel moment. Camera utilizată pentru Lane Departure Warning monitorizează permanent indicatoarele de pe drum, precum şi semnalele dispuse deasupra autostrăzilor astfel încât sistemul poate informa constant conducătorul despre viteza legală maximă pe tronsonul de drum respectivn (o chestie similara cu sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie oferit si de Opel pentru Insignia).

O altă inovaţie tehnică din gama BMW ConnectedDrive este sistemul Side View (vedere laterală) – regasit si pe Seria 7. Acesta e compus din două camere care sunt integrate în aripile faţă şi permite supervizarea traficului transversal. Imaginile sunt transferate către afişajul de control, ceea ce face posibilă identificarea imediată a partenerilor de trafic din stânga şi din dreapta, mai ales când se rulează printr-o poartă strâmtă sau la ieşirea dintr-o parcare supraetajată.

De asemenea, BMW X5 beneficiază şi de Head-Up Display, cu care informaţiile importante pentru conducător sunt proiectate pe parbriz în câmpul vizual al celui aflat la volan, de High-Beam Assistant (asistare a fazei lungi) şi Adaptive Headlights (faruri adaptive), ce includ lumini pentru viraje strânse, distribuţie variabilă a luminii şi autoreglaj adaptiv. Alte opţiuni de echipare sunt Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) şi o cameră video pentru mersul înapoi, inclusiv sistem Surround View (vedere panoramică).

Mai multe informatii veti putea gasi si in revistele auto de luna asta…

Anunțuri
Standard

3 gânduri despre „(Intr-un fel) Noul X5

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s