News

Opel Meriva – FLEXibilitate maxima


Nu-mi aduc aminte sa fii trecut mult timp de cand va povesteam pe WhatCar.ro despre cum monovolumele au avut intotdeauna un loc special in mentalul europenilor si nu numai. Vedeti voi, incepand cu popularele VW Transporter si ciudatele Fiat 600 Multipla, toate automobilele de gen au jucat roluri speciale in viata, reala si imaginara, a batranului continent. Iar cum masinile sunt acele accesorii care nu ies niciodata din trend, monovolumele isi recastiga popularitatea pe spatele berlinelor cu portbagaje din ce in ce mai mari si linii din ce in ce mai dubioase. Va aduceti aminte? Am folosit aceste cuvinte pentru a vi-l prezenta pe Meriva, de fapt cea de-a doua generatie a micului monovolum Opel Meriva. Nemtii care iubesc masinile au fost primii care au oferit un monovolum de clasa mica modern si inteligent, dar in scurt timp randurile au fost ingrosate de Lancia Musa sau Fiat Idea.

Manati de succesul acestui trio, in ultimii ani si alti constructori au adaugat propuneri interesante clasei: Citroen C3 Picasso, Kia Venga sau Toyota Urban Cruiser. Opel raspunde noului val de monovolume cu un produs nou, primul MPV al companiei dotat cu sistemul FlexDoor. Acesta se refera la usile laterale opozabile, ce ar trebui sa faciliteze accesul pasagerilor in habitaclu. Dar nu va entuziasmati prea tare, pentru ca acelasi concept este prezent si pe MINI Clubman, Mazda RX-8 sau Rolls Royce Phantom. Spre deosebire de primele doua, noua Meriva este dotata cu stalp central, ceea ce pune la indoiala utilitatea usilor. Opel atrage insa atentia asupra faptului ca, spre deosebire de MINI si Mazda, usile din spate ale lui Meriva se deschid independent si la 90 de grade. In esenta, Opel sustine ca acest sistem este cel mai bun cand vine vorba de acces. In primul rand, balamalele usilor spate sunt prinse de pasajele rotilor, care oricum sunt suprafete moarte si atunci cand te urci in masina o faci prin dreptul stalpului B, unde se afla si punctul maxim de inaltime al caroseriei, dar si cel de lungime al portierei. Mai mult decat atat, parintii isi pot supraveghea si ajuta mult mai usor copilasii sa coboare sau sa-si ajusteze centura de siguranta, dat fiind unghiul de acces mai bun – usile creeaza si o zona sigura atunci cand sunt deschise.

Nu in ultimul rand, Meriva este echipata i cu sistemul FlexFix de prindere a bicicletelor pe partea din spate a masinii.

In ceea ce priveste interiorul, designerii s-au inspirat din arhitectura noilor Astra si Insignia – fapt ce a putut fi vazut inca din 2008, cand Meriva a fost prezentat in stadiul de concept. Asadar, calitatea materialelor a fost imbunatatita, iar design-ul este mai placut – desi o posibila reducere la scara a interiorului Insigniei ar putea aglomera butoanele din zona consolei centrale. Designerii interiorului au conceput sase layout-uri individuale de texturi si culori – cea mai bogata paleta din istoria Opel. Scaunele fata sunt si ele similare cu cele regasite pe Astra si Insignia, bucurandu-se de cele mai bune curse de ajustare din clasa – 240 de milimetri in lungime si 65 in inaltime. Toate aceste artificii sunt menite sa ridice standardele Opel catre clasele superioare. Desi nu am vazut live masinuta, inca din poze te impresioneaza spatiul. Inginerii si designerii se lauda ca au obtinut cel mai mare spatiu din segment si pun asta in evidenta prin acoperisul panoramic imens si geamurile laterale spate ample, ce scalda interiorul in lumina.

Meriva este prevazuta cu cinci locuri individuale, parte a unui sistem FlexSpace imbunatatit. Cele trei scaune de pe al doilea rand de locuri pot fi rabatate sau demontate individual sporind versatilitatea portbagajului. O premiera importanta pe noul model este si sistemul de sine FlexRail. Acesta este situat in partea inferioara a consolei centrale si permite prinderea unor modele diferite de cosuri sau compartimente de stocare si culisarea acestora si pozitionarea diferitelor obiecte cat mai la indemana. Cercetatorii si inginerii Opel au conceput acest sistem pentru a putea depozita obiectele cele mai des gasite intr-o masina, de la sticle de bautura de 1.5 litri, pana la reviste, telefoane mobile, portofele sau iPod-uri.

Sub capota se vor gasi pana la sase variante de motorizare, turbo-uri alimentate cu benzina si motorina, cu puteri cuprinse intre 75 si 140 de cai putere. Acestea vor fi racordate la trei transmisii: doua manuale, in 5 si 6 trepte si o automata in 6. Conform constructorului, nivelul emisiilor poluante si a consumul de carburant  a scazut cu pana la 15%, iar varianta economica EcoFlex este si ea pe drum.

Printre dotarile de siguranta se numara si farurile adaptive (Adaptive Forward Lighting) ce includ Dynamic Curve Light si Static Cornering Light.

Debutul oficial al noului model va avea loc in martie la Geneva, iar productia va incepe la uzinele Opel din Zaragoza, Spania.

Iata si cateva filmulete pentru detalii suplimentare…

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s