News

Noul Touareg – VW pana la maduva


Chiar am asteptat lansarea noului Touareg si aseara eram calare pe calculator, doar doar o sa apara niste poze sa pot dormi linistit. Ei bine, www.promotor.ro a fost primul care a dat imaginile si care, concomitent, mi-a taiat din entuziasm. Touareg e VW pana in maduva oaselor: evolueaza cu pasi marunti, previzibil – schimbarea majora va avea loc peste multe generatii… Don`t get me wrong, masina imi place, e chiar frumoasa si are un aer premium binevenit, si-a pierdut din masivitate, dar forma, in mare, a ramas aceeasi, cu mici decupaje ce aduc un plus de suplete unor forme anterior taiate cu toporul.

Din lista noutatilor fac parte cutia de viteze automata in opt trepte, bancheta spate rabatabila electric – prin aceasta operatiune volumul portbagajului poate fi suplimentat pana la 1.642 de litri – si cel mai mare sunroof regasit pe un automobil din aceasta categorie.

Primele imagini cu Touareg 2 marcheaza si prezentarea primului hybrid Volkswagen – un SUV de 379 de cai, pe benzina. Motorizarea supra-alimentata de 3.3 litri V6 (333 CP) a fost cuplata unui mic motor electric de 46 de cai, care-i permite soferului sa ruleze pana la 50 de kilometri in modul full electric. Touareg Hybrid atinge prima suta in 6.2 secunde si papa doar 8.2 litri/100 km.

Aceasta configuratie va fi disponibila inca de la lansare si va reprezenta alternativa la motorizarile diesel de 3 si 4.2 litri. Baza gamei este un 3.0 V6 TDI de 240 de cai, care consuma in ciclu urban 7.4 litri de motorina si emite 195 gCO2/km. Cel mai puternic diesel este V8-ul 4.2 TDI de 335 CP. Acesta consuma 9 litri de motorina pentru a parcurge 100 de kilometri si emite 239 gCO2/km.

In ceea ce priveste tractiunea, vor exista doua posibile configuratii ale sistemului 4Motion. Variantele de baza vor primi un diferential Torsen cu alunecare limitata, ceea ce ii va permite masinii sa atace pante de pana la 31 de grade, si un program de Off-Road. Printr-o simpla apasare de buton, acesta regleaza raspunsul sistemelor de securitate si gestiune (ABS, EDS, ASR), activeaza HDA (Hill Descent Assist) si regleaza raspunsul cutiei automate. Optional, V6-ele TDI poate fi echipat cu pachetul Terrain Tech, prevazut cu o cutie de transfer mai rezistenta, adaptata unei utilizari hardcore.

Ca si primul Touareg, a doua generatie primeste un sistem de gestiune care ii permite soferului sa adapteze reactiile masinii pe cinci programe diferite: On-Road, Off-Road, Low, Lock pe diferential central, Lock pe diferential spate.

Standard

8 gânduri despre „Noul Touareg – VW pana la maduva

  1. nu mi se pare… nu stiu … eu il tratez mai mult ca pe o evolutie a actualului model… subtila evolutie:)) mai are si niste detalii de pe la Q7… mai ales in fata

  2. Georgi zice:

    forma farurilor… sau poate mi se pare mie; avand in vedere ca C30 e printre favoritele mele, cred ca orice masina vad mi se pare ca imprumuta cate ceva de la volvo :)))) Glumesc, evident!
    tu stii mai bine, ca vb ceea, doar le-ai testat…unele ;))

  3. Traian zice:

    SUV= abreviere, aberatie, nonsens, amestecatura de 4×4, luxury sedan si ceva ADN de dinozaur. Nu le suport.

    Vreti masina luati Range Rover sau Land Cruiser restul sunt caricaturi.

  4. marius zice:

    Nu pare o masina barbateasca , vreau sa imi cumpar noul model anul acesta dar mi se pare o masina de familie nu una de burlac

  5. am vazut primele poze cu cayenne and it delivered! stiam eu de ce spuneam ca de am bani de SUV iau Cayenne… frumos maica… cat despre Touareg, a evoluat mult si e o masina foarte misto…

Lasă un răspuns

