In garaj, News

Noul C4 – Houston, we have a problem


Tam tanaaaaaam, ladies and gents, madames et mousieurs, la nouvelle C4… Vreti sa mai incercam inca o data? Si tousi, nu aud aplauzele… Stiu, sunteti oarecum dezamagiti… si eu am fost… Citroen, sunteti siguri ca asta e noul C4 si nu e vreo masina desenata pentru China, India sau alte tari care n-au habar de caroserii nonconformiste sau avangardiste?

OK, daca asa stau lucrurile, nu-mi ramane altceva de facut decat sa va spun ca Noul C4 va fi lansat la Paris, peste cateva luni si, din lateral, seamana cu o Kia Cerato…  yeee….

Imi pare rau s-o spun, dar noul C4 nu ma inspira deloc… Citroen a reusit sa transforme un obiect de arta intr-o piesa comuna. Cum sa va spun, e ca si cum o bucatarie Scavolini, desenata de Karim Rashid, in valoare de 5.000 de euro, s-ar vinde cu discount 90% la Ikea… Simti bunul gust si nonconformismul, dar parca le strica accesibilitatea…

Dar exista si aspecte pozitive, cum ar fi cresterea in dimensiuni pana la 4.33 m  lungime (+5 cm), 1,79 m latime (+ 2 cm) si 1,49 m inaltime (+ 3 cm) sau realizarea plansei de bord in spiritul lui C5. Vechiul C4 avea oglinzile mici si un bord ornat cu patru ecrane care mai de care, insa avea acel ceva pentru care iti cumparai masina fara sa te gandesti.

Departe de ratiunile pur subiective si estetice, noul C4 este o masina care s-a maturizat frumos si este gata sa se ia la tranta cu liderii clasei prin tehnologii de ultima ora sau solutii orientate catre pasageri si bunastarea acestora.

–          prin grija fata de mediu : versiuni micro-hibride e-HDi echipate cu cea mai recenta generatie a sistemului Stop&Start cu emisii 109 g/km de CO2 sunt disponibile la lansare, iar apoi cu emisii de 99 g/km. Noul CITROËN C4 va utiliza pneuri MICHELIN ENERGYTM Saver care imbunatatesc consumul de carburant, o avanpremiera CITROËN  care completeaza aceasta tehnologie hibrida pentru a reduce emisiile de CO2 cu cel putin 5 g/km. In cele din urma, designul inteligent al noului CITROËN  C4 a permis un control strict al greutatii utilizandu-se in proportie de 15% materiale ecologice, un record in grupul PSA Peugeot Citroën.

–          oferind un sentiment pozitiv de siguranta : noul CITROËN C4 ofera servicii unice pe segmentul sau de piata precum sistemul de monitorizare a unghiului mort, limitatorul-regulatorul de viteza programabil, sau mai mult decat atat servicii inovatoare precum CITROËN eTouch. Aceasta functie include, printre altele, un sistem de apelare de urgenta si asistenta care asigura eficient si simplu un plus de siguranta.

–          reprezentand o sursa de confort : pentru ca pasagerii sai sa se bucure din plin de timpul petrecut la bord, noul CITROËN C4 opteaza pentru scaune confortabile, in special datorita reglajului electric pentru zona lombara pentru pasagerii din fata, dar si pentru personalizarea ambiantei de la bordul vehiculului (culorile ecranului de bord, sunete polifonice, intensitatea aerului conditionat), oferind functii inedite pe segmentul berlinelor compacte.

Pe langa acestea, Citroen se lauda cu cel mai mare portbagaj din clasa, 408 litri, 100% utilizabil (are forma cubica si pragul de incarcare este jos si subtire), este o referinta pe piata.

Tehnologii creative IN UTILIZAREA COTIDIANA

In spiritul Marcii, noul CITROËN C4 este un concentrat de tehnologii inovatoare. A fost conceput in intregime sub semnul inovatiei utile si intuitive, indiferent ca suntem la capitolul siguranta, confort sau habitabilitate. Astfel, dincolo de tehnologiile cunoscute si acceptate, cum ar fi cutia de viteze manuala pilotata, asistenta la demararea in panta, frana electrica de stationare, AFIL (alerta de incalcare involuntara a liniei continue), proiectoarele directionale cu Xenon sau masurarea locului de parcare, noul CITROËN C4 dispune de echipamente noi, rar intalnite pe acest segment :

–          sistem de monitorizare a unghiului mort,

–          sistem cruise control programabil (cu posibilitatea de a putea inregistra mai multe comenzi ),

–          proiectoare de ceata fata cu luminare statica a intersectiei,

–          priza 230 V integrata pe consola centrala

–          scaune confortabile datorita reglajului electric lombar si a functiei de masaj pentru sofer si pasagerul din fata, echipament unic pe acest segment,

–          nou sistem audio cu distribuitor al sunetului in spatiu,

–          setari individuale la condus (culoarea display-ului, alerte sonore, intensitatea climatizarii) pentru o ambianta personalizata.

Créative Technologie la CITROËN se reflecta si in serviciile inovatoare precum CITROËN eTouch. Astfel, o intreaga gama de servicii poate fi regasita la bordul vehiculului precum apelul de urgenta si asistenta in diferite tari, doua servicii gratuite disponibile 24h/ 24, 7 zile/7, datorira unui card SIM integrat care garanteaza o localizare precisa si o interventie rapida in cazul unui accident. Inca doua servicii sunt de asemenea incluse : un carnet de intretinere virtual si un serviciu Eco Driving accesibil pe internet.

Noul CITROËN C4 a fost conceput in mod evident astfel incat pasagerii sai sa bucure pe deplin de timpul petrecut la bordul vehiculului si sa-si imbunatateasca viata de zi cu zi. O calatorie la clasa business cu un obiectiv simplu : o liniste totala.

EcologiZARE

Respectul fata de mediu face de asemenea parte din prioritatile noului CITROËN C4. Acesta nu propune doar motorizari in perfecta armonie cu reglementarile privind protectia mediului si exigentele Marcii CITROËN, dar mai ales opteaza pentru :

–          o gestionare corecta a masei, in ciuda dimensiunilor si a prestatiilor unei berline, datorita utilizarii noilor tehnologii, cum ar fi sudura cu laser.

–          noile pneuri MICHELIN ENERGYTM Saver pentru un consum redus de carburant pe anumite versiuni, reprezinta o premiera mondiala care permite o reducere a emisiilor de CO2 cu 5g/km si un castig de 0,2l la 100 km, sau 90 l pe toata durata de viata a anvelopei, pastrand in acelasi timp performantele Michelin (in special siguranta si longevitatea).

–          utilizarea materialelor ecologice in proportie de 15% in conceperea vehiculului (decoruri din poliamida reciclada, suport grila radiator din polipropilena reciclata,…), cea mai buna performanta pana in prezent a grupului PSA.

–          noua generatie de motorizari micro-hibride e-HDi, beneficiaza de cea mai recenta generatia a sistemului Stop&Start. Echipata cu o cutie de viteze manuala pilotata, acesta emite doar  109g/km de CO2 la pornire, apoi atinge imediat 99g/km.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s