In garaj

Citroen C5 Tourer 2.0 Hdi Exclusive


De multe ori m-am visat soccer dad, dar niciodata nu am mers atat de departe incat sa ma gandesc unde as vrea sa locuiesc sau ce masina as vrea sa conduc atunci. Ei bine, acum stiu… O sa conduc un C5 Tourer, o sa fac naveta de la Snagov si o sa am patru caini si doi copii… Pentru ca pot… Pardon, pentru ca C5 poate… Este extraordinar de frumos, se conduce divin, ca si cand ai sta calare pe un covor fermecat si are un portbagaj de pana la 1.490 litri la un ampatament de 2.815 metri.

Ca design, mi se pare o masina desavarsita, unul dintre acele break-uri care au pastrat valorile clasei, dar le-au dat o turnura spectaculoasa, in ceea ce priveste design-ul. Aici vorbesc de C5, de Laguna, de 6 sau 159. E usor masiva, dar tocmai masivitatea asta iti da incredere si senzatia ca esti protejat ca intr-un cocon. Partea din spate, are un aer usor retro, iar usa portbagajului se deschide automat, printr-o simpla apasare a butonului de pe cheie. Procesul de inchidere este la fel de simplu si se consuma imediat ce apesi butonul rosu de pe usa portbagajului. Spatiul de incarcare este plan si dotat cu sine metalice care ajuta bagajele voluminoase sa alunece. In mod normal buza de incarcare se afla la o inaltime normala, dar mai poate fi coborat gratie suspensiei pneumatice, Hydractive 3.  H3 ajuta si la mentinirea constanta a garzii la sol, sau la ridicarea acesteia atunci cand conditiile de drum o cer, dar, mai presus de toate, iti ofera confortul de care ai nevoie la drum lung. Indiferent de suprafata de rulare, H3 inghite cu mare eleganta drumul, cu foarte putin zgomot si vibratii. Scaunele nu doar ca arata bine ci sunt si foarte confortabile, cu o multitudine de reglaje si o cursa generoasa pe inaltime, ceea ce contribuie la ergonomia pozitiei de condus.

H3 + cutie automata = Love

Cutia automata si suspensia pneumatica fac deliciul acestei masini. Pe langa spatiul generos primesti o cutie de viteze care face masina extrem de comoda si o suspensie extrem de confortabila, care-ti permite sa abordezi fara probleme si un drum de tara in cautarea locatiei ideale pentru picnic. Singurul drawback major e faptul ca nu ai vrea sa faci depasiri la limita. Masina are totusi o tona jumate, iar motorul 138 de cai, desi cuplul este suficient pentru un demaraj rezonabil. De consumat nu consuma foarte mult. Intr-un regim de exploatare mixt, cu valori monitorizate pe 800 de kilometri, C5 a consumat 7.7 litri de motorina pentru a parcurge 100 de kilometri. In oras valoarea se schimba, dar nu sare de 9.7, ceea ce mi se pare rezonabil.

Desi ii gasesti destul de greu un loc de parcare, din pricina gabaritului, masa mare a masinii nu se simte in volan. Acesta se invarte cu mareusurinta, iar directia este destul de precisa si ofera un bun feedback. Cu butoanele de pe volan te obisnuiesti destul de usor si chiar si cu cele de pe consola centrala, desi sunt mici si foarte apropiate. Singurul element pe care mi l-as fi dorit mai aproape a fost butonul pentru luminile de avarie, asezat atat de departe de scaunul soferului… Chiar si asa, marele minus al interiorului este lipsa spatiilor de depozitare…

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s