In garaj

Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 90 CP AWD


Am vazut-o de cateva ori pe strada si, recunosc, e prima Toyota care ma pune oarecum pe ganduri. Oamenii astia au facut pana acum masini dintr-o bucata, care-si exercitau puterea de atractie asupra omului pragmatic, calculat, care nu si-ar fi cumparat niciodata o Toyota pentru moliciunea pielii cu care este capitonat interiorul sau pentru accesoriile exterioare dragute. Mi-e clar ca-ti cumperi Land Cruiser pentru capacitatile lui deosebite in off road sau o Yaris pentru solutiile de top din domeniul ergonomiei.

Dar cu Urban Cruiser Toyota a schimbat foaia si a incercat sa ofere o masina care nu trebuie sa-si ridice fusta ca sa te convinga sa o inviti in viata ta. E, cumva, un melanj intre o Yaris si un RAV, dar mai are si ceva gene eco luate de pe la Prius. Sa spunem ca a luat cam tot ce era bun de luat de pe la fratii si surorile ei… E cu doar 14 centimetri mai lunga decat o Yaris, are un volum al portbagajului mai mare cu 42 de litri, tractiune integrala, sistemul Optimal Drive si un interior cu enervant de multe spatii de depozitare. Asadar, cel putin pe hartie, Urban Cruiser ar trebui sa fie masina ideala, mica si usor de manevrat prin prisma dimensiunilor, fasneata si go anywhere gratie tractiunii integrale, practica multumita spatiilor de depozitare si portbagajului mai mare…

Si, surpriza, cam asa si este. Forma o face destul de spatioasa, desi linia coborata a geamurilor, senzationala privita de afara, nu pune deloc in valoare plusul de spatiu. Persoanele inalte vor simti asta sub forma unei usoare senzatii de claustrofobie, indiferent ca se afla in spatele volanului sau pe oricare alta pozitie. Tot la nivel psihologic, Urban Cruiser iti da senzatia de robustete, gratie flancurilor inalte si botului structurat pe doua nivele de inaltime. Farurile si stopurile sunt asezate sus pe structura botului si spatelui, pe principiul SUV, pentru a fi cat mai protejate la impact. Marea penalizare pentru exterior vine din lipsa unui al treilea geam lateral, dar si din partea lunetei foarte mici. Stalpul C este destul de gros si pune ceva probleme de vizibilitate si, desi masina se termina odata cu luneta, ar fi frumos sa vezi mult mai mult decat jumatate din parbrizul masinii din spate. La interior gasesti o consola centrala care parca pluteste, cu un design usor de inteles si chiar placut. Ceasurile de bord sunt partea ciudata a interiorului.

Pozitia la volan este destul de inalta, usor incomoda pentru persoane de peste 1.80 metri inaltime. Iar asta nu din lipsa de spatiu, ci din pricina taieturilor mult prea mici ale geamurilor si a volanului care nu beneficiaza de o cursa ampla pe inaltime. Oglinzile sunt bine proportionate, insa sistemul lor de reglare, aflat pe bord, nu este iluminat pe timp de noapte, ceea ce poate fi derutant. In schimb, te vezi coplesit de spatii de depozitare sau de detalii menite sa-ti usureze viata la bord. Ai sase spatii pentru sticle sau doze de bauturi, iar torpedoul dublu ofera un volum generos. Manerele interioare ale usilor din fata sunt capitonate cu un material moale, astfel ca ai mai castigat inca un spatiu unde ti-ai putea „arunca”, in deplina siguranta, telefonul mobil. Exista si o nisa dedicata iPod-ului sau oricarui alt auxiliar pentru muzica compatibil cu mufa aflata la bord. Sistemul de acces si demaraj fara cheie este disponibil cu varianta de echipare Sol si, desi este practic, pune o problema destul de mare. Daca, din intamplare, iti moare motorul singura solutie pentru repornire este deschiderea si inchiderea usii soferului, o solutie nu tocmai practica daca te afli in trafic.

Motorizarea, un 1.4 litri diesel de 90 CP, dotat cu sistem Optimal Drive, este o alegere inteleapta daca iti doresti ca economia si eficienta sa loveasca in dusmani cu o forta de 205Nm. Cuplul este disponibil de la turatii joase, 1.800 rpm, ceea ce il face foarte usor de folosit in oras, iar cutia de viteze in sase trepte ii sporeste flexibilitatea cand vine vorba de deplasari in afara orasului. In oras, Urban Cruiser consuma aproximativ 6 litri de carburant, pentru a parcurge 100 de kilometri, dar in afara lui valoarea poate sa scada pana la 4.4 – 5.4 litri, in functie de maiestria celui care o manevreaza. In ceea ce priveste zgomotele survenite la rulare, motorul se face remarcat chiar si la ralanti. Chiar si asa, la drum lung, desi are o caroserie mica, Urban Cruiser este destul de confortabila. Zgomotele de fond se stabilizeaza odata cu turatiile, iar cutia de viteze impreuna cu sistemul Optimal Drive te asigura ca motorul nu va consuma mai mult decat ii este suficient. Portbagajul este destul de redus, cat pentru un troller mare si o geanta de mana. Suspensiile sunt orientate catre confort, ceea ce sporeste interactivitatea unui drum mai lung.

Pentru mai multe informatii Toyota Romania va sta la dispozitie.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s