In garaj

Opel Astra 1.6 Turbo 180 CP – Part I


Cand aduci vorba de motorizarea Turbo de 1.6 si 180 de cai zeci de guri din jurul tau vor exclama Cooper S, invocand zumzetul superb al tevii de esapament si bubuitura fantastica pe care acelasi accesoriu o scoate la schimbarea treptelor de viteza, in ture… Dar principala caracteristica a unui motor este faptul ca poate fi pus pe numeroase sasiuri si poate aduce zambete si pe buzele celor care nu-si permit luxul unei masini mici cu pretul uneia mari…

Opel a inteles treaba asta si lanseaza Astra IV cu o motorizare deosebita: 1.6 litri Turbo 180 CP. Da, pretul este destul de piperat (20.156 euro in echiparea Sport) si da, de banii astia poti sa-ti iei o Insigia diesel, dar, de ce sa renunti la distractie cat inca esti tanar? Astra Turbo e o masina dedicata tinerilor… este agila, atat estetic, dar mai ales dinamic si se aseamana cu un puzzle construit din fix piesele care-ti plac.

Daca dai o tura in jurul masinii nu vei observa nimic diferit fata de o Astra comuna… Design-ul este extrem de dinamic si ramane fidel conceptului in jurul caruia a fost creata si Insignia. Botul ascutit se continua cu stalpii A coborati si geamuri laterale filiforme. Jantele pe 19 te fac sa-ti doresti ca fiecare Astra sa le aiba in standard indiferent de motorizare, iar albul o evidentiaza foarte frumos… Sa spunem ca masinuta asta mi-a redeschis apetitul pentru Daciile albe pe care ai mei si le cumparau inainte de 2000.

Mi-am petrecut cateva zeci de minute in parc contempland-o de pe portbagajul unei biciclete. E foarte supla si parca se misca si atunci cand sta pe loc. Ba chiar am ajuns sa cred ca poate fi un mijloc alternativ de transport si nu ca tehnologie, ci ca spirit, ca senzatie vizuala… Traim intr-o lume dominata de privitul excesiv inapoi sau supraestimarea viitorul, dar masina asta transforma prezentul in ceva senzational. Dupa cum va spuneam , e facuta din detalii. Barele cromate din faruri, insertiile din acelasi material ce inconjoara geamul, semnalizatoarele laterale din sticla clara si jantele pe 19 sunt toate elemente care te cuceresc si te fac sa-ti doresti o Astra. Si asta nu e o exagerare. Din momentul in care te urci la volan te transformi in atractie publica, chiar si pentru soferii cu mai multi eurasi la pedala.

Exista insa si mici inconveniente ale acestui breathtaking design… Semnalizatoarele fata sunt asezate mult prea jos si asta poate fi o problema pentru ceilalti participanti la trafic. Va spun eu, care era sa fiu lovit de un Matiz care nu m-a vazut semnalizand si n-a realizat ca o sa virez la stanga dupa el si nu o sa trec cu aceeasi viteza pe langa el… O treaba similara se intampla si in spate, unde luminile pentru frana sunt foarte reduse in dimensiuni si pot ridica probleme pe timp de zi. Cu stalpii A foarte plonjati te obisnuiesti repede, dar la inceput cer multa atentie la trecerile de pietoni sau in virajele de stanga.

Manerele exterioare ale portierelor sunt construite foarte frumos. Curbura lor este generoasa, astfel ca le poti apuca chiar si cu niste plase de cumparaturi in maini. La fel se intampla si cu haionul. Se deschide si se inchide la fel de usor. Tragi foarte putin in functie de operatiunea pe care o vrei si usa te urmeaza incet, dar sigur.

Astra se leaga interesant in jurul tau. Bordul,se continua printr-un arc in usi si parca te imbratiseaza, iar scaunele sport sunt o alta investitie care merita facuta. Au o sustinere laterala buna si sunt foarte confortabile, cu reglaje separate pentru lungimea sezutului sau inaltimea acestuia la nivelul genunchilor. Toate reglajele, in afara celui lombar, se fac manual, ceea ce imi place… Cu atata electronica la bord si atat sclipici trebuie sa mai simti ceva control asupra masinii. Bordul plonjeaza, ca la 308, insa spre deosebire de francez, gurile de ventilatie ale Astrei sunt usor de accesat si nu trebuie sa te intinzi dupa nicio comanda. Poate ca la inceput te vei simti bulversat de numarul butoanelor, dar dupa cateva ocheade iti vei da repede seama despre ce e vorba. Trebuie sa recunosc, nu-mi place de nicio culoare comutatorul pentru intensitatea ventilatorului. Prefer solutia simpla cu buton plus minus sau disc… O alta chestie care nu-mi place la interior e pozitionarea comenzilor pe volan invers decat ar fi fost obisnuit. Este recunoscut faptul ca mana dreapta este mult mai solicitata decat stanga in timpul condusului, fie ca schimbi viteza, vorbesti la telefon sau gesticulezi. Si mai stim ceva… sistemul audio este unul dintre cele mai solicitate accesorii ale unei masini… Ei bine, in cazul Astrei, comenzile pentru sistemul audio sunt pozitionate pe partea dreapta, iar cele pentru cruise control pe stanga. Asa m-am trezit eu de nu stiu cate ori jucandu-ma la cruise in loc sa dau sunetul mai incet sau mai tare.

Volanul iti pica in maini exact cum trebuie si are si o priza foarte buna. Imi place pielea cu care este imbracat. Mana nu-ti transpira deloc si parca e parte din volan. Si cu schimbatorul de viteze m-am inteles la fel de bine. Este armonizat cu volanul si are o forma anatomica fireasca. Iti invarti mana foarte usor pe si in jurul lui, iar cu spatele dai destul de repede pentru ca degetele iti pica perfect pe butonul de siguranta. Ai comenzile bordului destul de aproape de tine.Daca la audio nu vei umbla prea des odata ce-ti setezi posturile, butonul pentru luminile de avarie este la indemana si poate fi manipulat rapid, fara prea mare efort. La cele mai multe masini butonasul pentru incuierea usilor sta pe usa soferului, insa in cazul Astrei este asezat pe bord. Cu toate ca mi se pare mai practic sa-l ai pe usa, te poti baricada inauntru si folosind butoanele de pe cheia de contact. Mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu controlul oglinzilor. Acesta este pozitionat pe usa, la fel de atipic, aproape de extremitatea anterioara a portierei, adica destul de departe de sofer, daca e sa ne luam dupa trendul global. Per total, materialele sunt foarte ok, iar cu spatiile de depozitare stam bine. Le avem peste tot, in usi, in consola centrala, intre scaune… Daca vorbim despre sticle de bautura cu volum de 500 ml, acestea incap in usile laterale, dar daca vorbim despre paharele tipice McDonald`s si KFC lucrurile se schimba. Intre scaune exista un singur cup holder… Torpedoul are un volum normal, deci te va scapa de strictul necesar. Oricum, majoritatea spatiilor de depozitare sunt cumva ferite de ochii ce vor privi in interiorul masinii. Revenind la materiale, cred ca acestea sunt alese corect si bine imbinate la nivelul consolei centrale si ceasurilor de bord. Te simti intr-o masina de calitate, cu o continuitate fantastica intre interior si exterior. O viziune corecta iti faci atunci cand privesti detaliile argintii ale fetelor de usi si cele cromate inglobate in faruri… Au o forma similara si se unduiesc la fel de firesc in jurul unor elemente functionale. Volanul pleaca cu aceeasi forma de U trasata de grila inferioara si capota.

In mare parte imi place ce se intampla si in spatele masinii. Mi-a fost teama ca decupajul usor fortat al usilor ii va ridica Astrei problemele de acces cu care Seria 1 se confrunta insa nu este asa. Cu un sofer de 1.80 asezat pe scaunul soferului am putut sa ma urc foarte elegant in masina si sa mai si stau pret de cativa kilometri buni pe bancheta, bucurandu-ma de muzica si voie buna. Aici am mai realizat o treaba. Masina asta e foarte silentioasa si trece peste denivelari si linii de tramvai fara sa-si „amestece” pasagerii. Chiar si asa, ca pasager pe bancheta, nu am unde sa-mi pun sucul/apa… Exista o nisa in fetele usilor, insa aceasta este mai degraba potrivita mancarii sau altor obiecte mici decat bauturii…

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s