News

508 – informatii oficiale + premiera la Paris


Peugeot implineste anul acesta niste 200 de ani de existenta si ii sarbatoreste il cel mai frumos stil. Au lansat senzualul RCZ si primul hybrid diesel, 3008 Hybrid4, iar clasa mare va tremura din nou in fata noii serii 500. Acum 42, tot la Salonul Auto de la Paris, a venit 504, unul dintre modelele emblematice ale companiei. Sedan de clasa mare, varf de lance pentru Peugeot la acea vreme, 504 s-a fabricat in Argentina pana in 2002. Desi in `80 cel mai tare Peugeot a obtinul cel mai prost rezultat din istorie la testele de siguranta americane, francezii nu s-au lasat intimidati si au produs in continuare masina. Iar clientii au fost receptivi… chiar foarte! A fost coupe, a fost limuzina, dar si break… si, Doamne, ce coupe a fost… oare de ce francezii au uitat sa faca coupe-uri?

Sper ca asta se va intampla candva si cu noul 500… 508 arata senzational si are un interior pe masura, iar gama de motorizari este destul de bine pusa la punct. Ca si predecesorul sau, 508 va fi varful de gama al leilor si va inlocui doua modele cheie: 407 si 607… Si, desi au trecut 42 de ani, seria 500 poarta inca mare pe bot logo-ul marcii, dar si numele constructorului. Farurile se aseamana si ele, avand o forma patratoasa, total atipica stilului cu care Peugeot ne-a obisnuit din `99 in coace.

Dar sa trecem la treburi concrete… 508 sta pe aceeasi platforma cu C5 si C6 si va avea sub capota cel putin doua motorizari pe benzina, ambele de 1.600 cmc, dezvoltate impreuna cu BMW. Cel mai interesant este turbo-ul de 150 de cai, iar cel mai putin inspirat este acelasi propulsor de pe C3, C4 sau Seria 1 si dezvolta doar 120 CP. Ultimul este legat de o cutie in sase trepte, manuala, controlata electronic, in timp ce turbo-ul se poate comanda cu o automata in sase rapoarte sau o manuala traditionala etajata in tot atatea trepte. Lucrurile devin interesante pe taramul diesel. Avem la dispozitie un 1.6 e-HDi de 122 CP, racordat la o cutie controlata electronic, in sase trepte si doua unitati de 2.0 litri ce dezvolta 140 sau 160 de cai. Prima vine cu o manuala, iar ce-a de-a doua cu o automata. Ambele in sase trepte. Tot cu o automata in sase trepte vine si cea mai puternica optiune de motorizare: 2.2 HDi 204 CP.

2012 va aduce 508-ul Hybrid4. Acesta va rula cu ajutorul motorinei si energiei electrice, combinatie valorificata in 200 CP. In plus, Hybrid 4 va avea si tractiune integrala… by wire…

504 Coupe

504 Cabrio

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s