In garaj

Chevrolet Cruze 2.0 SOHC 150 CP


Sunt sigur ca ati vazut reclamele si ati remarcat preturile senzationale… sunt sigur ca ati vazut sedan-ul coupe dynamic si pe strada si v-ati intrebat care e treaba cu el. Ei bine, marturisesc faptul ca si eu am facut parte dintre curiosi si, spre surprinderea mea, sunt si unul dintre acum credinciosii propovaduitori ai acestei masini. Doamnelor, domnilor, sa aveti in vedere ca Chevrolet nu mai e acelasi… pe bune…

M-am urcat in Cruze cu o usoara reticenta, pentru ca il aveam in minte pe batranul Lacetti dintr-un test realizat pentru AutoExpert acum ceva ani, sa tot fie trei… Lacetti era naspa si o spun fara reticente si menajamente. Materialele mi s-au parut mediocre, pozitia la volan incomoda si cutia de viteze foarte vaga… dar costa putin si asta atragea lumea. Asadar, m-am urcat in Cruze si-am fost tare uimit. Aduce mult a Opel, probabil si din cauza multor elemente impartite cu Astra. Bordul are cam aceeasi linie, iar schimbatorul de viteze, volanul sau baghetele pentru semnalizari si stergatoare sunt aceleasi. Scaunele sunt destul de comode, iar pozitia de condus aproape ca o copiaza pe cea a Astrei, este joasa, fix cum imi place. Reglajele se fac destul de usor. Cruze e genul ala de masina pentru care n-ai nevoie de cursuri speciale sau de o minte geniala… daca vreti, Cruze-ul este fostul Opel Astra. Putine butoane, mari si usor de folosit, un design usor de inteles…

Arata sensational, e foarte dinamica, dar serioasa in acelasi timp. Si se conduce la fel… Motorul de 150 CP nu este cel mai silentios, dar ii imprima masinii o dinamica de invidiat si un consum foarte bun. Pe 800 de kilometri, impartiti intre Bucuresti, Dealu Negru, Sibiu si DN1, consumul mediu s-a situat in jurul valorii de 6.5-7.5 litri – iar asta cu trei pasageri si bagaje la bord. La drum lung, scaunele te obosesc cel mai mult. Din pacate sunt destul de tari si ar mai avea nevoie de ceva suport lateral. In rest, masina inghite gropile destul de bine si peste denivelarile mici si medii treci aproape fara sa-ti dai seama. Schimbatorul de viteze este foarte prietenos ca si materialele din care este facut bordul… Ceasurile de bord iti vor parea spatane la inceput, dar sunt usor lizibile si asta conteaza cel mai mult. Nu? Magazia de CD-uri e o dotare pe care nu o asteptam de la Cruze, insa am descoperit ca exista si se utilizeaza destul de usor. Dupa cum am spus si la inceput, imi place designul simplu al interiorului, iar butoanele sunt mari. Plus ca sunt plasate intuitiv… si sunt si usor de folosit.

Asadar, de la necredincios am ajuns propovaduitor… Desi este o masina ieftina, Cruze chiar mi se pare o alternativa demna de luat in seama. Are 150 de cai, e facut din materiale ok, pe o platforma globala, ce satisface nevoile cientilor americani, dar si europeni. Are un portbagaj generos si un interior destul de spatios… Consumul e si el ok…

 

Standard

Lasă un răspuns

