In garaj

Scanteia – Chevy Spark 1.2 LT+


Dupa un Valentine`s Day petrecut la volanului Sparkului, pe drumul dintre Brasov si Bucuresti, pot spune cu mana pe inima ca masina asta imi place. Am spus-o si prima data cand am testat masina asta si-am fost sustinut si de doamnele si domnisoarele pe care le-am rugat sa-l conduca pentru revista WhatCar?. S-ar putea sa-mi atrag ceva controverse, dar asta e parerea mea… SPARK E FOARTE TARE!

Spre deosebire de predecesorul sau, Spark-ul de generatie noua e mai sigur (cu 6 airbag-uri in standard), mai incapator, mai bine echipat (comenzi audio pe volan, conexiune auxiliara pentru iPod si USB, senzori de parcare) si poate fi comandat cu doua variante de motorizare: 1.0 litri 68 CP si 1.2 litri 82 CP.

Eu am testat-o pe-a doua, in echiparea LS+ – pretul acestei variante este de 10.295 euro si in banii astia aveti incluse, pe langa cele sase airbag-uri si servodirectia disponibile chiar si in varianta de baza, inchiderea centralizata cu telecomanda, aerul conditionat manual cu afisaj digital, volanul reglabil pe inaltime sau geamurile electrice, oglinzile reglabile electric si incalzite, senzorii de parcare sau comenzile audio pe volan.

De la bun inceput trebuie sa recunosc faptul ca Spark-ul este o masina foarte comoda in oras, iar cele cinci locuri trecute in cartea tehnica sunt veritabile. Pe bancheta spate poate lua loc fara probleme chiar si o persoana de 1,85 metri inaltime. Motorul este destul de zgomotos cand il turezi, dar la ralanti nici nu-ti dai seama ca e pornit. La mers normal, mai ales daca ai muzica pornita, te vei mai uita din cand in cand la turometru ca sa te asiguri ca motorul chiar e pornit si nu te impinge cineva de la spate. Pozitia la volan este foarte usor de personalizat, gratie scaunelor cu reglaje multiple si coloanei de directie care se poate ajusta pe inaltime. Daca vrei sa vezi botul masinii va trebui sa-ti ridici scaunul destul de sus, dar nu va fi nevoie pentru geamurile laterale sunt destul de mari si ofera o vizibilitate buna, iar botul, in ciuda masivitatii aparente, este destul de scurt. Te obisnuiesti foarte repede cu dimensiunile masinii, iar vizibilitatea este foarte buna. Oglinzile generoase sunt un trademark chiar si la Matiz.

La drum lung situatia se schimba putin. Aici Sparkul iti demonstreaza ca a fost gandit 75% pentru utilizarea in oras. Atinge cu usurinta si mentine viteze de 120 de kilometri, dar este ceva mai zgomotos, iar daca stai mult in scaun fara oprire spatele te va durea, fara indoiala. In plus, dumensiunile sale il transforma in victima sigura a rafalelor de vant, pe care le vei simti in volan, dar si in caroserie.

Spark e o masina foarte manevrabila si foarte usor de folosit, aspecte mostenite de la vechiul Matiz. Volanul se invarte foarte usor si schimbatorul de viteze se manevreaza cu mare usurinta, desi uneori mai agata – poate si din cauza inaltimii acestuia. Stopurile si farurile sunt plasate la mare inaltime, astfel ca sunt ferite de micile „capcane” pe care le-ai putea intalni in trafic: stalpisori de parcare, scuaruri inalte sau chiar si alte masini.

In interior vei gasi o plansa de bord moderna, cu instrumentarul de bord parca imprumutat de pe o motocicleta – vitezometrul e analog si restul martorilor se desfasoara in format digital. In plus, toate butoanele sunt mari si usor lizibile, astfel ca indiferent de starea manichiurii sau dimensiunile degetelor tale le vei putea folosi cu foarte mare usurinta. La capitolul spatii de depozitare, Spark este unul dintre campioni. Poti depozita sticle de bautura, atat intre scaune, cat si in usi, cani termos, portofele, telefoane sau chiar si maruntis sau tichete de parcare, in spatii special amenajate. E ca si cum masina te-ar provoca sa-ti iei cat mai multe lucuri la tine.

Consumul de carburant depinde de modul in care exploatezi masina, desigur. In oras, la un mers normal, Spark nu este foarte gurmand si vei scapa usor, cu un minus de aproximativ 6,5-7 litri de carburant la fiecare suta de kilometri parcursa. Iar daca vrei sa iesi din oras, caci Spark-ul poate face fata cu mare usurinte si drumurilor pe distante medii, micul gigant iti va consuma in jur de 5 litri/100 km. O autonomie remarcabila pentru o masina al carei rezervor nu depaseste 35 de litri in volum.

Daca veti vizita showroom-ului Chevrolet asteptati-va sa gasiti o lume plina de culoare, caci designerii au luat-o razna cand au alcatuit paleta de nuante pentru mica lor masina. Pearl Pink, Cocktail Green sau Coconut Champagne sunt doar trei dintre nuantele „nebune”.

Una peste alta, ma repet… Chevrolet e unul dintre brandurile care a crescut si si-a depasit conditia de „masina de buget si atat”. Cu produse mature ca Orlando, Cruze sau chiar si Spark, Chevy este pe calea cea buna inspre succes. FORZA CHEVROLET!!!!

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s